אייזק ישראל

מידעון תקשורת תומכת וחליפית-תת"ח

 

שמחים להציג בפניכם את מידעון התת"ח הראשון של אייזק ישראל. המידעון כולל עידכונים מהשטח- בארץ ובעולם. נשמח אם תשתפו אותנו בפעילויות תת"ח שעשיתם/השתתפתם בהם או תציגו לנו מקרה מענין בו נמצא פיתרון תוך שימוש בתת"ח.

מידעון פברואר 2012

 הסיפור שלנו – אמה חדר

 

אמה ילדה בת עשר, לומדת בבית ספר "יחדיו" בתל אביב, לילדים בעלי לקויות תקשורתיות. אמה מדברת באמצעות תכנת גריד 2 המותקנת על מחשב תקשורת. מחשב התקשורת שיפר מאוד את המיומנויות התקשורתיות של אמה. היא משתמשת במחשב בכל מקום – בבית, בבית הספר, אצל חברים ואפילו בטיולים בחו"ל. בתמונה שצולמה לפני כמה שנים תוכלו לראות את אמה יושבת ברכב המשפחתי – בידה לוח תקשורת ומולה המחשב שהותקן בתוך קופסת עץ מותאמת. אמה יכולה לדבר עם בני משפחתה בזמן הנסיעות הארוכות – היא יכולה לשאול שאלות, לענות לשאלות המופנות אליה, וכן לבקש שיר שהיא רוצה לשמוע.

צפו בשיתוף של אמה

"כולם שווים ללא קשר למוגבלות"

 

תפיסה זו ניתן לראות בקבוצה הטיפולית בבית נועם- מרכז בקרית אונו לחניכים בוגרים הסובלים מ-CP. את הקבוצה מנחים פנינה ביאליק, מרפאה בעיסוק ומנהלת חינוכית והפסיכולוג, ד"ר מארק בורץ. החניכים מדברים בפגישות על נושאים שונים הנוגעים להם, מטרידים אותם או מעניינים אותם. בקבוצה משתתפים אנשים עם יכולות תקשורתיות מגוונות – חלקם מדברים וחלקם נעזרים באמצעי תת"ח.

לצפיה בסירטון על הקבוצה 

 

בעולם – חודש המודעות לתת"ח 

 

באוקטובר האחרון צוין ברחבי העולם חודש המודעות לתת"ח . בארצות הברית נערך אירוע גדול שנקרא                          "ROLL, WALK, TALK", במהלך האירוע הונחו על השולחנות מכשירי תת"ח רבים כדי לאפשר לכל מי שמתעניין או רוצה להתנסות בשימוש בהם אפשרות להתנסות.

  יום עיון – "איך ניגשים כשאין נגישות?"

 

יום עיון בנושא סריקה "איך ניגשים כשאין נגישות?" התקיים במהלך חודש ינואר ועסק בסריקה באמצעות טכנולוגיות שונות ומגוונות: טכנולוגיה נמוכה – סריקה באמצעות לוחות וספרים, טכנולוגיה בינונית – באמצעות פלטים קוליים וטכנולוגיה גבוהה – באמצעות מחשבים. יהונתן שוודרון הדהים את הקהל כשהדגים כיצד הוא משתמש באפשרויות הסריקה של תכנת התקשורת גריד 2 כדי להפעיל את יישומי הפנאי והתעסוקה המתקדמים של המחשב – נגן המוסיקה, סקייפ, פייסבוק,דוא"ל ועוד. ממש כמו כולנו אבל קצת יותר לאט….

 סרט המלצה – אות מצמוץ אות מיצמוץ…

 

הסרט "הפרפר ופעמון הצלילה" הוא סרט דרמה המתאר את חייו של ז'אן דומיניק בובי, שהיה העורך של מגזין האופנה הצרפתי "Elle", אחרי שלקה בשבץ מוחי בגיל ארבעים ושתיים, ונותר עם ראש צלול וגוף משותק. קלינאית התקשורת לימדה אותו לתקשר באמצעות מצמוץ – היא אייתה רשימת אותיות והוא מצמץ בעין אחת כשהיא הגיעה אל האות הרצויה. בובי החליט לכתוב את סיפורו והשתמש לשם כך בשיטת התקשורת שלמד. הסרט מבוסס על אפיזודות שונות מתוך הספר שתיארו את חייו לפני השבץ ולאחריו.

 

לצפיה בפרומו של הסרט

 

עורכת המידעון ניבה איסן דוא"ל aacisrael.news@gmail.com

 

"קול קורא" לתקצירים לשנתון אייזק ישראל. ניתן לשלוח תקציר של כחצי עמוד עד ה-1.3.12 לדוא"ל הבאים- irisegal@gmail.com orlyhebel@gmail.com

מתגבש פורום לקידום החקיקה של "משפחות מדברות תת"ח". המטרה לתת רוח גבית לחקיקה ולהכנסת עזרי תת"ח לסל הבריאות. אנא הביעו תמיכה באמצעות שליחת שמכם ומספר הטלפון שלכם לכתובת המייל החדשה של העמותה israelaac@gmail.com המעוניינים להיות בצוות המוביל -נא ציינו זאת.

בימים אלה אנו בדרך להקמת אתר חדש לעמותה- בואו להיות בצוות הבניה. לפרטים רונה דולמן, מנהלת האתר ronadool@gmail.com