אייזק ישראל

מידעון תת"ח- תקשורת תומכת חליפית

הימים החמים מבשרים לנו שכבר קרב לו הכנס השנתי של אייזק ישראל. במידעון הנוכחי נציג לכם את תכני הכנס שיעמוד השנה בסימן 'רק אני והתת"ח שלי' ונסקר את יום העיון שהיה בנצרת ועסק באוטיזם ותקשורת תומכת . נציג את תוכנת גריד 3 שאך יצאה לשוק ונקנח עם נט.חבר- רשת חברתית המותאמת לאנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית ופרס הטכנולוגיה המסייעת לALS. חג שבועות שמח.

מידעון תת"ח מס' 14, יוני 2016

כנס אייזק 2016 – 'רק אני והתת"ח שלי'

כנס אייזק ישראל יתקיים השנה בתאריכים 6-7 ליולי 2016 במרכז 'מופת' (ליד מכללת לוינסקי) בתל אביב.

כמו בכול שנה, הכנס הוא הזדמנות למשתמשי תת"ח, בני משפחה ואנשי מקצוע, להיפגש ולשמוע על החידושים והנעשה בעולם התת"ח בארץ ובעולם.

השנה הכנס בסימן 'רק אני והתת"ח שלי' – שימוש במערכות תקשורת תומכת וחליפית מנקודת המבט של המשתמשים.

ביום הראשון, ה6 ליולי, נעסוק בתחום זה בהרחבה, ונארח להרצאות וידאו את בת' וליז מולם מאנגליה, משתמשת תת"ח ואמה. בת', בת 22, סטודנטית למדיניות חברתית באוניברסיטת יורק, תדבר על שאלת המוכנות של משתמשי תת"ח להתמודדות עם חיים עצמאיים. ליז, אמה של בת' ופעילה בארגון אייזק, תספר על החוויות והמחשבות שלה כאם למשתמשת תת"ח צעירה.
ביום השני, ה7 ליולי, נתעדכן בחידושים, במחקרים ובכיוונים טיפוליים בתחום התת"ח ונקיים 6 סדנאות למידה בתחומים שונים הנוגעים לפיתוחים טכנולוגיים, מקצועיים וטיפוליים בתחום התת"ח. כול משתתף יוכל לבחור שתי סדנאות בנות שעה ורבע כול אחת.

נשמח מאוד לראותכם בין משתתפי הכנס, ההרשמה עד ה 23.6.16

טופס הרשמה לכנס

אוטיזם ותקשורת תומכת –  

יום העיון הצפוני של עמותת אייזק ישראל 2016

ד"ר עדי נאמן

 יום העיון התמקד בנושאים של אוטיזם ותקשורת תומכת. שיתוף הפעולה עם בית ספר סווא לילדים עם אוטיזם בנצרת ועמותת אלוט הביא קהל חדש שמתעניין בתקשורת תומכת. ההרצאות הועברו בעברית וערבית, עם תרגום סימולטני .

פתחנו עם הרצאת מבוא לתת"ח והמשכנו עם סקירה באשר לתהליך הטמעת התת"ח בבית ספר סווא. בהמשך שמענו הרצאה מעניינת על תת"ח בגיל הרך וסיימנו את היום עם הרצאה מרגשת של מורה ואחות של תלמיד בבית הספר סווא.

האווירה הייתה משפחתית ונהדרת ויום העיון הפריפרי היה מרתק ומלמד תודות לשיתוף הפעולה עם ג'ומאן טנוס-נג'ר, מנהלת בית ספר סווא.

תוכנת גריד  3 –

הדור הבא של תוכנות לתקשורת תומכת וחליפית 

באפריל 2016 יצאה לשוק גרסת גריד 3 התומכת בעברית. המעבר מגריד 2 לגריד 3 אינו רק מעבר לממשק מודרני עם יכולות מתקדמות יותר. זהו מעבר לפלטפורמה המאפשרת הוספת עוד ועוד יכולות לתקשורת מתקדמת, יכולות לשליטה במחשב ויכולות לשליטה בסביבה.

גריד 3 מרחיב את יכולות התקשורת הנרחבות של גריד 2 ומוסיף עליהן יכולות שמסייעות למשתמש להפוך עצמאי הרבה יותר. התוכנה מאפשרת לאנשים עם מוגבלות בדיבור לתקשר ולשלוט במחשב בצורה קלה ומגיעה עם לוחות מותאמים למשתמשי סמלים ויודעי קרוא וכתוב. שיתוף הלוחות בין המשתמשים קל יותר וניתן לגבות לוחות בענן באופן אוטומטי.

צוות דיבור ובראשו יוסי בלום, השקיע עבודה רבה בהגדרה ופיתוח של היכולות הדקדוקיות ויכולות אחרות של המוצר הנדרשות על מנת לספק תמיכה טובה בעברית.

 נט.חבר- רשת חברתית המותאמת לאנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית

עמותת "אלין בית נועם" בסיוע משרד הכלכלה, קרן שלם ואנשי מקצוע מהשורה הראשונה בישראל פיתחה והקימה את נט.חבר- רשת חברתית המותאמת לאנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית. נט.חבר הינו אתר המשלב רשת חברתית עם אפשרויות להשיג מידע ולשחק במשחקים באופן נגיש, פשוט וללא הכרח בידיעת קרוא וכתוב או בשימוש בעכבר.
כיום חברים באתר יותר מ- 200 משתמשים ממסגרות מכל רחבי הארץ, כגון: אקים, אלווין ישראל, מעונות והוסטלים פרטיים, אשר הצטרפו כחלק מפיילוט שנערך לאורך השנה האחרונה. כעת הגענו לשלב הרחבת מעגלי הפעילות ואנו מעוניינים להזמין אנשי מקצוע ומסגרות לצרף חניכים/דיירים נוספים לפעילות החברתית בנט.חבר.
המסגרות השותפות מקבלות ליווי שוטף של צוות נט.חבר הכולל: הדרכת הצוות המקומי, השתלמויות ארציות ושיתוף במידע, קשרים מקצועיים עם צוותי המסגרות השותפות ותמיכה טכנית.

 לפרטים: דר'פנינה שטינברג- מנהלת הפרויקט

054-2231214  pnina.st@beit-noam.org.il

פרס הטכנולוגיה המסייעת לALS

         Prize4Life

פרס הטכנולוגיה המסייעת לALS בסך 10,000 שקלים הושק לראשונה בפברואר 2016 ע"י עמותת  Prize4Lifeובחסות חברת התרופות קאריופארם.

 עמותת פרס לחיים פיתחה את הפרס על מנת לעורר מודעות לצרכים הטכנולוגיים של חולי ALS ולגייס את היצירתיות והחדשנות של סטודנטים ישראליים למצוא פתרונות לצרכים אלה.

כנס הטכנולוגיה המסייעת לALS הראשון, יערך ב 21.06.2016 בשיתוף עם המעבדה לחדשנות במדיה במרכז הבין-תחומי הרצליה. בכנס יוצגו הפרוטוטייפים המתמודדים ויוכרז הזוכה בפרס.

הכניסה חופשית בהרשמה מראש בקישור זה

עורכת המידעון ניבה איסן דוא"ל aacisrael.news@gmail.com

כנס אייזק ישראל יתקיים השנה בתאריכים 6-7 ליולי 2016 במרכז 'מופת' (ליד מכללת לוינסקי) בתל אביב. ההרשמה עד ה 23.6.16

מועד הגשת תקצירי התסריטים לתחרות השנתית להפקת סרטוני תת"ח הוארך ל- 30.7.2016. את התקציר יש לשלוח לרכזות התחרות: אורלי הבל, orlyhebel@gmail.com, רונה דולמן, ronadool@gmail.com. שלושת הזוכים במקומות הראשונים יזכו גם בפרס כספי נכבד.

הבקשות למילגת נסיעה לכנס אייזק הבינלאומי בטורונטו התקבלו. בזמן הקרוב יצרו חברי הועד קשר עם המשפחות.