אייזק ישראל

מידעון תת"ח- תקשורת תומכת חליפית

הקיץ מתקרב לו ועימו הכנס השנתי שיערך ב11-12 ביולי. במידעון מספר 20 נציג שני ספרים חדשים- הראשון, עוסק בספור מרגש על ילד עם שיתוק מוחין שמשתלב בגן רגיל בהצלחה והשני, הינו סידור תפילה שמונגש באמצעות סמלים. ניידע אתכם בפרטי הכנס הקרוב בו יתארח דר' הווארד שיין, קלינאי תקשורת, שעומד בראש התוכנית לקידום מיומנויות שפה ותקשורת של אנשים עם אוטיזם ולבסוף- נדווח לכם על יום העיון הצפוני שנערך רק לאחרונה ועל יוזמה נפלאה שנערכת לרגל חודש המודעות לאפזיה.

מידעון תת"ח מס' 20, יוני 2018

הספור שלי- שחם מסורי

עפרה פלג- מסורי

בני שחם בן החמש הוא ילד עם חוש הומור מצוין ואהבה גדולה לספרים. הוא נולד עם שיתוק מוחין ומתמודד עם קשיים תפקודיים ביומיום. השימוש בפלט הקולי החל מוקדם מאוד. כבר כששוחרר מהפגייה אחותי שרון החלה לשחק איתו ב "Step by step", על מנת שיוכל לחוות את המשמעות של תקשורת קולית. באמצעות הפלט שחם הצטרף אלינו לשירים, ולמשחקים כגון "המלך אמר" והיה מבסוט עד השמיים. הפלט הקולי לווה אותו במעון השיקומי בעת המפגשים ואפשר לנו להחליף חוויות עם הגן. בדרך גם השתמש באייפד עם TOUCHCHAT ובסביבות גיל שלוש החל ללמוד ולהשתמש בלוחות התקשורת "אפשר לומר" שבתוכנת גריד. הוא הפתיע והצליח להרכיב משפטים, לענות על שאלות ואף לנהל שיח קצר.
בתחילת תקופת השתלבותו בגן רגיל כתבתי ספר ילדים – "הילד החדש", הספר כתוב מנקודת מבטו של ילד אחר בגן הרואה את הקשיים של שחם, אך מהר מאוד מתחבר אליו ואף מתקשר איתו באמצעות מחשב התקשורת. היום שחם בשילוב מלא, הוא כבר מדבר במשפטים ארוכים ומספר סיפורים ולכן כמעט ואינו משתמש במחשב התקשורת.

"תתח על הספקטרום"

הכנס הארצי לתקשורת תומכת וחליפית, שנת תשע"ח, 2018

השנה יתמקד הכנס בשימושי תת"ח בספקטרום האוטיסטי. את הכנס נפתח עם הרצאת הוידאו של דר' הווארד שיין, קלינאי תקשורת, חוקר ומרצה, שעומד בראש התוכנית לקידום מיומנויות שפה ותקשורת של אנשים עם אוטיזם, בבית החולים לילדים בבוסטון. עבודתו מתמקדת באנשים עם לקויות תקשורת מורכבות כולל אוטיזם, עם דגש על שימוש בתת"ח ובתמיכות ויזואליות. הוא פיתח תוכנות לשימוש על ידי אנשים עם מוגבלויות ומחזיק בשני פטנטים בארצות הברית.
השנה נמשיך במתכונת המערבת הרצאות וסדנאות. ההרצאות ינתנו בשני ימי הכנס במושבי תת"ח שונים ויעסקו בתת"ח על הספקטרום,פרויקטים בית ספריים, חדשנויות בתחום ועוד.
הסדנאות שיועברו ביום השני יהיו מגוונות ויאפשרו העמקה. נושאי הסדנאות יהיו: COMMUNICATION MATRIX – ערכת הערכה למיומנויות תקשורת למטופלים בעלי לקויות מורכבות, רשתות חברתיות נגישות, שימוש בקיר מילות ליבה כיתתי ובתחום הריגשי- זמינות רגשית במשולש הטיפולי של הורה-ילד-מטפל.

יום עיון צפון- 'לומדים ומלמדים תת"ח' 

דר' עדי נאמן

יום עיון צפון של עמותת אייזק ישראל בשיתוף עם בית ספר סווא ועמותת אלו"ט בנושא לומדים ומלמדים תת"ח התקיים בגן התעשייה בנצרת בחודש שעבר.
הנוכחים נהנו מיום עשיר ומהנה במהלכו שיתפו צוות בית הספר בניהולה של ג'ומאן טאנוס נג'ר עשייה תתח"ית מרשימה ומעשירה. זאת לצד הרצאות נוספות אשר תרמו לעניין וללמידה לטובת קידומם של תלמידים עם צרכים מיוחדים אשר משתמשים בתת"ח.
שמחנו להתארח בחום בנצרת ואנו מחכים להמשך שיתוף פעולה עתידי.

'בְּכָל דְּרָכֶיךָ' – סידור נגיש לתפילה

סידור 'בְּכָל דְּרָכֶיךָ' הוא סידור תפילה, ראשון מסוגו בעולם, הכולל הנגשה קוגניטיבית וסמלי תקשורת. בסידור נמצא את הטקסט המוכר של התפילה לצד סמלי תקשורת ופסקאות של פישוט לשוני וסמלי הנגשה הממחישים בדרך נוספת את מהות הטקסט באותו עמוד.
הסידור משמש ללימוד ולתפילה בטקסי בר ובת והמצווה של נערים ונערות עם מוגבלויות, העולים לתורה בקהילות התנועה המסורתית במסגרת מרכז "אדרבא". התכנית פועלת כבר למעלה מעשרים שנה, ותחת כנפיה זכו אלפים רבים של בני ובנות נוער לטקסי בר ובת מצווה כהלכתם. הסידור מאפשר לאנשים עם מוגבלות ולאנשים ללא מוגבלות להתפלל יחד בבית הכנסת כקהילה שוויונית אחת.
ניתן לרכשו בחנות המקוונת של התנועה המסורתית.

חודש המודעות לאפזיה- לימוד בחברותא

לרגל חודש המודעות לאפזיה בחודש יוני, בית מדרש ארץ חמדה, ברעננה, פותח את שעריו  לאנשים עם אפזיה, לארבעה מפגשים ובהם תילמד פרשת השבוע יחדיו עם הרב שטיינברג והאברכים.
למידע נוסף: ג'ולי שולמן 8319684- 054

עורכת המידעון ניבה איסן דוא"ל לשליחת חומרים למידעון aacisrael.news@gmail.com

בפניות הנוגעות לעמותת אייזק ישראל או לכנס ניתן לפנות לדוא"ל israelaacl@gmail.com

תחרות סרטוני תת"ח- מועד אחרון להגשת התקצירים- 31.07.18 רכזות: אורלי הבל, orlyhebel@gmail.com, רונה דולמן, ronadool@gmail.com