אייזק ישראל

מידעון תת"ח- תקשורת תומכת חליפית

במידעון הנוכחי נפתח את שנת הפעילות של 2019 עם יום העיון שנערך החודש בנושא "סימנים מילים וסמלים והשפה שביניהם". נכיר את סיפורו של איתמר כהנא שמשולב עם גן סלעית ונעדכן אתכם בזוכי תחרות סרטוני התת"ח לשנת 2018 ובפרטים על אתר אייזק ישראל המחודש שעלה לאויר.

מידעון מס' 22, פברואר 2019

בס״ד

הסיפור שלי- איתמר כהנא
הדר סנדרס- מנהלת גן סלעית, עדי שיכל- קלינאית תקשורת

איתמר בן החמש וחצי, משתמש כיום במערכת מיקוד מבט לשם תקשורת. בתחילת הדרך, החל מבחירה בין סמלים בודדים ולוחות מצומצמים וכיום, הגיע לבחירה מבין עשרים וארבעה סמלים ולוחות מגוונים בניהם הוא מנווט. כאשר איתמר למד שהמחשב הוא כלי תקשורתי עולם חדש נפתח בפניו. הוא למד איך להביע את רגשותיו וגילה את היכולת שלו להשפיע על הסביבה. המערכת משמשת אותו גם ללמידה עצמאית. הוא נהנה ללמוד בעזרתה אותיות ומספרים ושמח להפגין את הידע שלו לכולם.
הקירבה לגנים הרגילים פותחת בפנינו אפשרויות לחוויות משותפות מידי יום כגון יציאה משותפת לחצר או פעילויות בקבוצות קטנות מעורבות וחושפת את איתמר לעולם חברתי מהנה, מעצים ומעשיר.

"סימנים מילים וסמלים והשפה שביניהם"
יום עיון פתיחת שנת 2019 של עמותת "אייזק ישראל"

יום העיון לפתיחת שנת 2019 של עמותת אייזק ישראל נערך בשבוע שעבר ועסק בנושא "סימנים מילים וסמלים והשפה שביניהם". ההרצאות המעשירות עסקו ונגעו בתת"ח בישראל על סוגיו השונים – מלוחות תקשורת הכוללים סמלים שונים, מבליס ועד PCS, ג'סטות, שפת סימנים בעברית וכמובן טכנולוגיות הייטק עכשוויות ואפליקציות מתקדמות.
לסיום נערך פאנל ובו השתתפו ד"ר ג'ודי וויין, קלינאית תקשורת, נשיאת כבוד של העמותה וממקימי אייזק ישראל, טומי ברצ'נקו, משתמש תת"ח וחבר ועד אייזק וקבוצת מנהיגות תת"ח, ד"ר מיכל גלייטמן, ממכון ון-ליר, העוסקת בפילוסופיה של השפה ולקויות שפה ותקשורת, ד"ר ברכה ניר, בלשנית וראש החוג להפרעות בתקשורת ודורון לוי חוקר במעבדה "שפה ומוח" בבית הספר לחינוך באוניברסיטת תל אביב וראש התוכנית להכשרת מתורגמנים לשפת הסימנים של אוניברסיטת אריאל.
יום העיון אפשר לצעירים שנכחו בו ואשר שנולדו ל-מחשב ולאייפד להיטיב ולהכיר את גלגולה של התקשורת התומכת החליפית בישראל ולבוגרים שבינינו להנהן בחיוך רחב ומלא סיפוק.

שרון שחם מעבירה את שרביט יושבת ראש אייזק ישראל

לד"ר עדי נאמן   כמה מילות תודה…..

בשנת 2010 חזרת לישראל אחרי שהות ארוכה בארה״ב ועבודה לצד אנשי מקצוע מעולים בתחום התת״ח בבית החולים לילדים בבוסטון. קהילת התת״ח בישראל זכתה בך שכן הבאת עימך מקצועיות רבה, צניעות וחשיבה יצירתית.
כבר שנים רבות שאת מתנדבת בעמותה ואנו מוקירים לך תודה ענקית על תרומתך לאורך השנים ובשנתיים וחצי האחרונות בפרט, בתפקידך כיושבת ראש העמותה. העשייה ההתנדבותית בימים ובלילות, אינה מובנת מאליה.
תודה על הלב הרחב, הסבלנות, הזמן, המחשבה, הישיבות והנסיעות.
תודה על נתינה עם כל הנשמה.
תודה על ניהול הפרוייקט המורכב לבניית אתר חדש ונגיש לעמותה.
תודה על השנתונים המקוונים ועל האנרגיה שנתת לכל אחד מאיתנו להמשיך ולעשות ביחד ולמען קהילת התת״ח בישראל.
אנו בטוחים שנזכה להנות מכישוריך והתנדבותך גם במסגרת הועד של העמותה.

באהבה והערכה על העשייה שלך למען קהילת התת״ח בארץ
חברי עמותת אייזק ישראל וידידיה

אתר אייזק ישראל 2019

האתר המחודש של "אייזק ישראל" עלה לאויר ומכיל מידע שימושי רחב הנוגע לתחום התת"ח. נכללים בו חומרי קריאה ומאמרים שפורסמו, עידכונים בדבר כנסים ימי עיון ופעילויות בארץ ובעולם, קישורים רלוונטיים ועוד.
בקרו אותנו והתרשמו. נשמח להערות ורעיונות.

והזוכים בתחרות סרטוני תת"ח לשנת 2018 הם:

עמותת אייזק ישראל שמחה להכריז על זוכי תחרות סרטוני תקשורת תומכת וחליפית לשנת 2018. התחרות נערכה במטרה לקדם את המודעות לתחום ולהפיצו לקהל הרחב.
תודה לרכזות התחרות אורל הבל ורונה דולמן ולוועדת השיפוט.

במקום השלישי זכה הסרטון " ד"ר קרול " בהפקת בית ספר "און" ,תל אביב
https://youtu.be/AXQrdJBtwFc

במקום השני זכה הסרטון " יוסף הגיבור " בהפקת בית הספר "און", תל אביב
https://youtu.be/H8X4Q6kCFpo

ובמקום ה-ראשון זכה הסרטון
"עכשיו אנחנו יודעים שהוא מסוגל" בעריכת קירה שולקוב וג'ניה קויפמן.
https://youtu.be/p_QQ8fbQlEw

עורכת המידעון ניבה איסן דוא"ל aacisrael.news@gmail.com

קול קורא להגשת תקצירים לכנס השנתי לתקשורת תומכת וחליפית: 'תת"ח בילקוט' של עמותת אייזק ישראל 17-18 ביולי 2019 במכללת לוינסקי תל אביב. את ההצעות יש לשלוח עד לתאריך 15.3.19 לידידה לוין שטרנברג yedidalevine@gmail.com