אייזק ישראל

מידעון תת"ח- תקשורת תומכת חליפית

 

השיבולים שוב מבשרות לנו על בוא הימים החמים ועימם הכנס השנתי של אייזק ישראל. במידעון הנוכחי נציג לפניכם את אורחת הכנס דר' פאמי רגוונדרה, קלינאית תקשורת בעלת ניסיון קליני ומחקרי בטיפול בילדים ומבוגרים עם צרכים תקשורתיים מורכבים המשתמשים בתת"ח. בנוסף תכירו את קרול, ילדה מוכשרת המתקשה לדבר כמו כל אחד מאיתנו אך עושה זאת בצורה מעוררת השתהות עם מערכת מיקוד המבט. נעדכן אתכם בנוגע לתוצאות הדיון בטכנולוגיית התת"ח בבית הדין הגבוה לצדק ונדווח על יום האפרקסיה הבינלאומי. לבסוף, נציג לפניכם סדרת אינטרנט קומי שעוסקת בבחור "מיוחד במינו". חג שבועות שמח.

מידעון תת"ח מס' 8, יוני 2014

הספור שלנו- קרול מוכעבל

 

קרול יושבת מרוכזת תוך שהיא מצמצמת בעיניה מעט ומספרת בקצב מהיר בדיחה שגורמת לכולנו להתגלגל מצחוק. היא כל כך אוהבת להיות במרכז המעגל כשכולנו מתמוגגים ממנה ויש ממה. היכולת התקשורתית יוצאת הדופן שלה בלטה עוד בהיותה תינוקת. היא תקשרה בכל דרך אפשרית-  חיוך, צחוק מתגלגל, עפעוף מהיר, פרצוף זועף והוצאת לשון או גלגולה ל-לא וכן.  עם הזמן ולמרות הקשיים המוטוריים היא הסתגלה  ולמדה להפעיל במיומנות ובסבלנות  את מתג הראש  תוך סריקה של דפי הגריד במחשב התקשורת שלה. דבר לא נעלם מעיניה והיא מצידה לא הפסיקה לספר, להגיב, לשאול, למחות ולהצחיק  עם מחשב התקשורת. לאחרונה החלה להשתמש  במערכת מיקוד מבט שמאפשרת לה לדבר, לשחק ולתקשר בקצב מהיר וטבעי יותר. בימים אלה, יחד עם חבריה בכיתה ג' בבית ספר "אסיף" היא מתחילה את החזרות לקראת מסיבת הסיום הגדולה. השנה היא נפרדת מבית הספר, החברים, המורים והצוות שטיפל בה מאז היותה תינוקת במרכז השיקום.שיהיה לך בהצלחה קרול. המשיכי לפטפט ולאהוב בקול הכוח.      

 

לצפיה בסרטון "הו קרול"     

     

לקראת כנס אייזק ישראל, יולי 2014

אורחת הכנס דר' פאמי רגוונדרה 

 

 הכנס השנתי של אייזק ישראל 2014 יתקיים השנה בתאריכים 6,7,8 ליולי, ח'-י' בתמוז תשע"ד. אורחת הכנס השנה היא דר' פאמי רגוונדרה.

דר' פאמי רגוונדרה היא מרצה בכירה בתחום נכויות מורכבות ושילוב בקהילה, בפקולטה למדעי הבריאות באוניברסיטת פלינדרס באדלייד, אוסטרליה. ד״ר רגוונדרה היא קלינאית תקשורת בעלת שם בינלאומי במחקר ובהוראה ובעלת ניסיון קליני עשיר בטיפול בילדים ומבוגרים עם צרכים תקשורתיים מורכבים המשתמשים בתת״ח. טרם הצטרפותה לסגל אוניברסיטת פלינדרס היא עסקה בהדרכת צוותים רב מקצועיים ובהטמעת פרקטיקהבנוביטה (מקביל למרכז ארצי להתפתחות הילד). כמו כן ערכה ד״ר רגוונדרה סדנאות בכנסים מקומיים ובינלאומיים והרצתה בפני סטודנטים במסגרות שונות. כיום עוסקת ד״ר רגוונדרה במחקר המתמקד בהבנה וקידום ההשתתפות של ילדים ומבוגרים עם נכויות ועם או בלי צרכים תקשורתיים מורכבים, בביתם, בבית הספר ובקהילתם, תוך שימוש בטכנולוגיות כמו אינטרנט וטלפונים סלולריים.

"אינני מדבר וזו אינה גזרה"

 

החודש צוין יום האפרקסיה הבינלאומי. האפרקסיה/ דיספרקסיה היא הפרעה ביכולת לתכנן תנועות מיומנות וביכולת לקשר בין מקטעים של מערכי תנועות. דיספרקסיה ורבלית ואורלית זו הפרעה ספציפית בהיגוי ובתכנון תנועות אורליות של שרירי הדיבור ורצף תנועות השרירים לשם הפקת קולות והגאים. בתוכנית עובדה נפרש לפנינו סיפורו המרגש של אייל. אמרו עליו שלעולם לא ידבר, לא יקרא, אפילו לא יוכל להבין את מצבו. הוא הטלטל בין מסגרות לחינוך מיוחד עד שאמא וסבתא שלו החליטו בגיל שבע וחצי להוציא אותו מבית הספר ולהעביר אותו הביתה לחינוך ביתי. במהלך השנים השתמש איל בסוגי תת"ח שונים עד שגילו את יכולת הכתיבה המטלטלת שלו . כיום אייל כבר מדבר והשנה עלה לתורה בטקס בר מצווה מכובד ומרגש במיוחד.

 

לצפיה בתוכנית על איל מתוך "עובדה"

 

עדכונים בדבר פעילות הועדה לקידום חקיקה

 

בית הדין הגבוה לצדק הגיש את פסיקתו וקבע כי טכנולוגית התת"ח ראויה לעלות לדיון בוועדת הסל הבאה. האחריות הוחזרה למשרד הבריאות שהתחייב והצהיר מפורשות כלפי בית המשפט העליון כי הוא ימנה ועדה בינמשרדית אשר תפעל לאיסוף נתונים ואיתור מקורות מימון. לעת עתה, הילדים והמבוגרים יאלצו להמתין, אולם הועדה שתתכנס בשנת 2015 תהיה מחויבת על פי דין לדון בטכנולוגית התת"ח.

 

לצפיה בראיון של בן כספית עם גיל כרמלי אביו של ניל שמשתמש במחשב תקשורת והדר זלצר פלאח (יו"ר אייזק ישראל).

"לא מהעולם הזה"-  סדרת אינטרנט קומית 

 

אלדר יוסופוב, בן 27- במאי, תסריטאי ושחקן, מציג סדרת אינטרנט קומית על דודי, נכה פריק, שבורח מבית הוריו ויוצא לכבוש את תל-אביב. הפער בין הצורה שהוא מצטייר לסביבה ובין הראייה שלו את עצמו יוצר אירועים וסיטואציות קומיות. לכל אורך הסדרה מחשבותיו ורגשותיו של דודי מועברים דרך VOICE OVER ממוחו הקודח.
הפיילוט הועלה לאתר האינטרנט "מימונה" שמאפשר ליזמים לגייס סכומי כסף ליישום פרויקטים. אם תאהבו את הפרויקט תוכלו בלחיצת כפתור להשקיע כל סכום שתירצו בפרויקט.

 

לקריאה על הפרויקט וצפיה בפיילוט

 

 

עורכת המידעון ניבה איסן דוא"ל aacisrael.news@gmail.com

 

הכנס השנתי של אייזק ישראל 2014 יתקיים בתאריכים 6,7,8 ליולי 2014 בימים ראשון, שני, שלישי ח'-י' בתמוז תשע"ד. הכנס יתקיים במרכז מופת רחוב שושנה פרסיץ 15, קריית החינוך, תל אביב (ליד מכללת לוינסקי). תאריך הרישום המוקדם לכנס הנו עד ה- 28.6.2014