101 ר‡ל ˘ - י ˜ ון ‡ייז ˙ נ ˘ 2023 ˙ -מנ„ריני ˙ ‰„וברים סיני ˙ ט‡יוו‡נים לל‡ מו‚בלויו ˙ "ח בעזר ˙˙ ˙ במערכו ˘ ימו ˘ ם ˘ ליב‰ ל ˙ ור מילו ˙ ‡י Core vocabulary for AAC prac�ce from Mandarin Chinese-speaking Taiwanese without disabili�es Meng-Ju Tsai AAC, Vol. 39, 2, June 2023, pp. 73-83 ˙ מנ„ריני Œ˙ בי ט‡יוו‡ן. סיני ˘ ו ˙ על י„י ˙ ‰מ„ובר ˙ מנ„ריני Œ˙ ליב‰ בסיני ˙ מילו ˙ ימ ˘ ‰ ל‰כין ר ˙ ר ז‰ ‰יי ˜ מח ˙ מטר ˙ „‚ימו 112 ‚יל. נבחנו ˙ ו ˆ בו ˜ בע ˘ ים ב ˜„ נב 28 פו ˙˙˘‰ ר ˜ בט‡יוו‡ן. במח ˙ מי ˘ פ‰ ר ˘ ‰ ומ‰וו ˙ פ‰ „ומיננטי ˘ ‡ ‰י .˙ מסך כל ‰„‚ימו 66.7% ˙ ליב‰ מכסו ˙ מילו 100-˘ ‰˙ ר ‰יי ˜ ‰מח ˙‡ˆ ו ˙ . ונים ˘ רים ˘˜‰ ‚ו ב ˘ ‰ו ˘ ‰ פ ˘ י „יבר: ˜ חל 8- ימ‰ מוינ‰ ל ˘ ‡מ‰. ‰ר ˙‰ ב 89% ˙ לעומ 11% ‰˙ וכן ‰יי ˙ ˙ מילו ˙ י‰ לעומ ˆ˜ פונ ˙ ל מילו ˘ ‰ י ˆ ‰פרופור .˙ וויו ˙ יחס, ו ˙ ו‡רי פועל, מילו ˙ , ‚וף, מספרים, פעלים ˙ מו ˘ , ‡רים ˙ ,˙ מו ˘ י„י. ˙ ר ע ˜ ובמח ˙ , במ‚בלו ˙ לכו ˘‰ ‰מ‡מר „ן ב ˙ ומוטורי ˙ ו‚ניטיבי ˜ ˙ חו ˙ פ ˙‰ יים ב ˙ מעו ˘ עירים עם עיכובים מ ˆ ל יל„ים ˘ י ˙ ור ˘˜˙‰ י‡ור ‰פרופיל ˙ Describing the communica�ve profiles of young children with a significant cogni�ve and motor developmental delay Ann Dhondt, Ines Van keer, Eva Ceulemans, Anne�e van der Pu�en & Bea Maes AAC, Vol. 39, 2, June 2023, pp. 84-95 ˙ ב ˘ נח ˙ ו‰מוטורי ˙ ו‚ניטיבי ˜‰ ˙ חו ˙ פ ˙‰ יים ב ˙ מעו ˘ עירים עם עיכובים מ ˆ ל יל„ים ˘ ˙ י ˙ ור ˘˜˙‰ ˙ נ‰‚ו ˙‰‰ ונים ˘ ל ‰יל„ים ו‡חרי ‰‰ב„לים בין יל„ים ˘ ˙ נ‰‚ויו ˙‰ ינויים ב ˘ וב ‡חרי ˜ ‰ לע ˘˜ .˙ ול‡ מכוונ ˙ בי ˜ , ל‡ ע ˙ מינימלי יל„ים 38 בו ‡חרי ˜ בו ע ˘ ר ‡רוך טווח ˜ ‡ר מח ˙ לזי‰וי. מ‡מר ז‰ מ ˙ ו ˘˜ ˙ יו ˙ ור ˘˜˙‰ ˙ נ‰‚ויו ˙‰‰˘ מ‡חר ל ‰יל„ים ˘ ˙ יו ˙ ור ˘˜˙‰ ˙ נ‰‚ויו ˙‰‰ ˙‡ ‡ר ˙ : ‡. ל ˙ ר ‰יו כמ‰ מטרו ˜ . למח ˙ ועי ˆ˜ טיפול רב מ ˙ וכני ˙ ‰מטופלים ב ˙ רו ˘ ‡פ ˘ נים ‡לו ‚. לברר ‡ם י ˙˘ ונים ב. לסכם מ ˘‰ בין ‰יל„ים ˙ ונו ˘ נים ‰‚ורמים ל ˙˘ ייחס למ ˙‰ ב‡ופן מפורט וב ‰וכנו במיוח„ עבורו, וכללו ˘ „ י„ו ˜ ו במיפוי ו ˘ מ ˙˘‰ ר ˜ ל ‰מטופלים. במח ˘ ‰ˆ בו ˜‰ וך ˙ נ‰ ב ˘ מ ˙ ו ˆ בו ˜ ל‡פיין ר ול‰בין ˜ ‡י ‰מח ˆ ממ ˙‡ ובים ‡לו נבחנו במטר‰ ל‡פיין ˘ ‡י חי ˆ י‰. ממ ˆ ורל ˜ ובי ˘ י‡ורי יח„ עם חי ˙ וב סטטיסטי ˘ חי רוניים: ˜ ‰ מרכיבים ע ˘ לו ˘ פו ˆ נים ‡לו נ ˙˘ ב במ ˘ ח ˙‰ נים. ב ˙˘ מ 16 ‰ ‡ופיינו על י„י ˆ בו ˜‰ וך ˙ ם. ‰‰ב„לים ב ˙ ‡ו פים ˙˙˘ ב‚ירויים. כל ‡ח„ מ‰מ ˙ „ו ˜ מ ˙‰‰ על פי ˙ ו ˆ בו ˜‰ ו„חיי‰, ו‡בחנ‰ בין ˙ ‡י נוחו ˙ , ‰בע ˙ י ˙ ור ˘˜˙ ˙ מיומנו נים ‡לו. ˙˘ ‰יחסים בין מ ˙ ונים ובמערכ ˘‰ נים ˙˘ לו במ ˘ יונים ˆ‰ ˙ ‰ר‡‰ פרופיל ייחו„י מבחינ יים מורכבים ˙ ור ˘˜˙ רכים ˆ ל יל„ים עם ˆ‡ פטיבי ˆ ר מלים ר ˆ ‡ו ˙˘ עזרים על רכי ˙ עו ˆ ב‡מ ˙ י ˙ פ ˘ ‰ ומ ˘˙ ˙ פע ˘‰ ני מינונים ˘ ˙‡ וו ˘‰ :‰ חמור ˙ טו‡לי ˜ ‡ינטל ˙ ומו‚בלו The effect of aided language s�mula�on on the acquisi�on of recep�ve vocabulary in children with complex communica�on needs and severe intellectual disability: a comparison of two dosages Zakiyya Laher & Shakila Dada AAC, Vol. 39, 2, June 2023, pp. 96-109 ים ˘ ל ‡נ ˘ ˙ ור ˘˜˙ ˙ מיומנויו ˙ חו ˙ פ ˙‰ ב ˙ ומכ ˙‰ ‰ עזרים ויזו‡ליים ‰י‡ ‡סטרט‚י ˙ עו ˆ ב‡מ ˙ י ˙ פ ˘ ‰ ומ ˘˙ פטיבי ˆ ר ‰מילים ‰ר ˆ ‡ו ˙˘ רכי ˙‡ ˙ וו ˘‰ בוע ול ˜ ‰ ל ˙ ר ‰יי ˜ ‰מח ˙ "ח, ב‰בנ‰ וב‰בע‰ כ‡ח„. מטר ˙˙ ים ל ˜ ו ˜ ‰ז ני ‰מינונים ˘ ו ב ˘ מ ˙˘‰ ‰ ב ˘ ‰טיפול ˙ וכני ˙ .70%- ו 40% ל ˘ במינונים ˙ מכ ˙ נ ˙ י ˙ פ ˘ ‰ ומ ˘˙ ל ˘ ‰ וך ‰טמע ˙ חמור‰. כל ˙ טו‡לי ˜ ‡ינטל ˙ יים מורכבים ומו‚בלו ˙ ור ˘˜˙ רכים ˆ פים עם ˙˙˘ ‰ מ ˘ י ˘ נ‰ ‰ועבר‰ ל ˙˘ בס„ר מ ˙˘ פים ‰ר‡ו רכי ˙˙˘ ני מ ˘ ,70% ל ˘ ‰ במינון ˘‚ ומ‰ ‰ו ˘˙‰ ר ˘‡ פטיבי כ ˆ ר מילים ר ˆ ‡ו ˙˘ פים ‰ר‡ו רכי ˙˙˘ ‰מ
RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=