שנתון מספר 38 - isaac 2023

102 ר‡ל ˘ - י ˜ ון ‡ייז ˙ נ ˘ 2023 ˙ עו ˆ ומ‰ ב‡מ ˘˙‰ ‰ ימי ‚מיל‰ מ ˘ י ˘ מר ‚ם ל‡חר ˘ ר ‰מילים נ ˆ ר. ‡ו ˙ פטיבי ‚ם במינון ‰נמוך יו ˆ ר מילים ר ˆ ‡ו רכים מיוח„ים ˆ ל יל„ים עם ˆ‡ פטיבי ˆ ר מילים ר ˆ ‡ו ˙˘ פיע על רכי ˘‰ יכול ל ˙ מכ ˙ ומ‰ ‰נ ˘˙‰ ‰עזרים. מינון ˙ מכ ˙ ומ‰ ‰נ ˘˙‰ ר ˘‡ ר מילים כ ˙ ים יו ˘ פים רוכ ˙˙˘ מ‰מ ˜ ר חל ˘‡ חמור‰, כ ˙ טו‡לי ˜ ‡ינטל ˙ מורכבים ומו‚בלו ים ˘ מ ˙˘ ר מ ˘‡ ‰מינון כ ˙ יבו ˘ מו„עים לח ˙ ריכים ל‰יו ˆ ‰מטפלים ˘ ר מר‡ים ˜ ‡י ‰מח ˆ ר. ממ ˙ ‰י‡ במינון ‚בו‰ יו ˙ יים מורכבים ומו‚בלו ˙ ור ˘˜˙ רכים ˆ ל יל„ים עם ˘ פטיבי ˆ ר ‰מילים ‰ר ˆ ‡ו ˙‡ ל‰‚„יל ˙ על מנ ˙ מכ ˙ ומ‰ נ ˘˙ ב חמור‰. ˙ ו‚ניטיבי ˜ ˙ י ˜ עם „יבור מובן חל ˙ ור ˘˜˙ ל ˘ ‰ פע ˘‰‰ ˙‡ ני ‰בוחן ˙ ר ‡יכו ˜ מח A qualita�ve study exploring the effect of communica�ng with par�ally intelligible speech Zoë Charlo�e Clarke , Simon Judge, Kate Fryer, Stuart Cunningham, Jonathan Toogood & Mark S. Hawley AAC, Vol. 39, 2, June 2023, pp. 110-122 בעזר ˘ מ ˙˘‰ ויים ל ˘ י ‰ם ע ˙ ר, ומ ˘˜˙ בוחרים ל ˙ י ˜ ים עם „יבור מובן חל ˘ „ ולמ‰ ‡נ ˆ בחנו כי ˘ רים ˜ מעטים ‰מח ˘ ימו ˘‰ ˙‡ ים ˘ ל ‡נ ˘ ‰ זו ˆ בו ˜ ב ˙ ‰בוחנ ˙ יימ ˜‰ ˙ ר ז‰ נוע„ ל‰וסיף מי„ע לספרו ˜ ולי. מח ˜ עם פלט ˙ ור ˘˜˙ י‰ם ˙ פיסו ˙ ˙‡ במטר‰ לבחון ˙ י ˜ פים עם „יבור מובן חל ˙˙˘ ר‰ מ ˘ לע ˙ . נערכו ר‡יונו ˙ ונו ˘ ˙ ור ˘˜˙ ˙ ב‡סטרט‚יו עם ˙ ור ˘˜˙‰ י„ עזרי ˜ פ ˙ ˙‡ לבחון ˙ חו על מנ ˙ נו ˙ י ‰ר‡יונו ˜ י ˙ ע ˙ .˙ ור ˘˜˙ ˙ ו‡סטרט‚יו ˙ ור ˘˜˙ י ˆ ל‚בי ערו ב‰ם ‡„ם בוחר ˘ פיעים על ‰סיב‰, ‰זמן ו‰‡ופן ˘ נים ‰מ ˙˘ . זו‰ו מ ˙ ‡חרו ˙ ור ˘˜˙ ˙ „ ‡סטרט‚יו ˆ ולי ב ˜‰ ‰פלט עם „יבור מובן ˙ ור ˘˜˙‰ „פוסי ˙‡ ר ל‰סביר ˘ נים ‡לו נוסחו כמו„ל ‰מ‡פ ˙˘ . מ ˙ ב‡סטרט‚י‰ זו ‡ו ‡חר ˘ מ ˙˘‰ ל ˙ ור ˘˜˙ ı ‰‰חלט‰ ב‡יז‰ ערו ˙‡ ר, ו‡ז ˘˜˙ ‰‰חלט‰ ל ˙‡ בלים ˜ בו ‰ם מ ˘ ‰‡ופן ˙‡ י‡רו ˙ פים ˙˙˘ . ‰מ ˙ י ˜ חל ר, מניסיון עבר ומ‡פיוני ˘˜˙ ‰מ ˙ ו ˘ עומ„ לר ˘ ‰מסר, מ‡ורך ‰זמן ˙ יבו ˘ מח ˙ פע ˘ מו ˙ ‰‰חלטו ˙ בל ˜ .˘ מ ˙˘‰ ל ˙ פיע על ‰‰חלטו ˘ ר ומ ˘˜˙ ל ‰מ ˘ ו‰ניסיון ˙ ור ˘˜˙‰ ˙ פיע על חוויי ˘ ר מ ˘˜˙ . כל ניסיון ל ˙ ור ˘˜˙‰ ף ˙ ו ˘ ˙ ‰ז„מנויו ˙˙ ‰ם בסיכון ‚בו‰ ל‰פח ˙ י ˜ ים עם „יבור מובן חל ˘ ‡נ ˘ ביעים על כך ˆ ר מ ˜ ‡י ‰מח ˆ ך. ממ ˘ ב‰מ רכים ˆ ‡מ‰ ל ˙‰ וכננים ב‰כרח ב ˙ ולי ל‡ מ ˜‰ עם ‰פלט ˙ ור ˘˜˙‰ ל עזרי ˘ וב ו‰מפרטים ˆ ‰עי ˘ רים, ו ˘˜ ו ˙ ור ˘˜˙ רכים מיוח„ים ‡לו. ˆ ים עם ˘ ל ‡נ ˘ "ח ˙˙ ליב‰ ב ˙ למילו ˙ לכו ˘‰ : יל„י ‚ן ˘ ימו ˘ מלים ב ˙ „ירו ˙ Abstract Frequency of word usage by Hebrew preschoolers: implica�ons for AAC core vocabulary Gat Savaldi-Harussi & Sigal Uziel AAC, Vol. 39, 2, June 2023, pp. 123-134 ˙ ל יל„ים „וברי עברי ˘ ‰ ליב ˙ מילו ˙ ו כמ‡‚ר לבחיר ˘ ימ ˘˘ ‰מילים ˙ ימ ˘ ר ˙‡ ‰ לפרסם ˙ ר ז‰ ‰יי ˜ מח ˙ מטר ˙ טיפוסי ˙ חו ˙ פ ˙‰ עם ˙ יל„י ‚ן „וברי עברי 12 ים בו ˘ מ ˙˘ מ ˘ ר ‰מילים ˆ ‡ו ˙‡ ‡ר ˙ "ח. ‰מ‡מר מ ˙˙ ים ל ˜ ו ˜ ‰ז חו ˙ ו ונו ˜˙ וע ˙ , לטו ˜ פ‰ ‰ו ˘‰ ˙ יווך מבו‚ר. „‚ימו ˙ יח‰ עם בני ‚ילם ב ˘ יח‰ עם בני ‚ילם, וב ˘ נ‡ים: ב ˙ ני ˘ ב יח‰ ˘ ( ב ˙„„ ל מיל‰ בו ˘ ˙ יו ˆ‡ מילים )כולן ורי 200 . ר ˙ ביו ˙ „ירו ˙‰ , ככלי לזי‰וי ‰מילים CHILDES ˙ מערכ ˙ עו ˆ ב‡מ וך סך כל ‰מילים ˙ ‡מ‰ מ ˙‰ ( ב n=5331) 86.4%- ( ו n=5008) 87.15% יווך מבו‚ר ‰יוו ˙ יח‰ עם בני ‰‚יל ב ˘ עם בני ‰‚יל וב כולן ˙ מסך כל ‰„‚ימו 87% ˙ מילים, ‰מ‰וו 337 ל ˘ ‰ ‡‰ חפיפ ˆ ‡מ‰. נמ ˙‰ ( ב n=5746, n=6168) ‰ וע„ו בכל „‚ימ ˙˘ ˙‚ˆ ל מילים מיי ˘ ‰ טנ ˜ ˙ ימ‰ יחסי ˘ ר ˘ ˙ מר‡ו ˙ ‡ו ˆ ו ˙‰ .(n=11914) ל ‰מילים ˘ ˙ ‰מ‡וח„ו ˙ ימו ˘ וך ‰ר ˙ ( מ n=10411) פ‰ ל‚בי ˘ ˙ לויו ˙ ו ˙ כלליו ˙ לכו ˘‰ בים. ‰מ‡מר „ן ב ˆ ני ‰מ ˘ ל יל„י ‚ן ב ˘ ם ˘ ימו ˘ ל ‰מילים ב ˘ ‰‰ י‰ ‚בו ˆ פרופור "ח. ˙˙ ים לעזרי ˜ ו ˜ מילים עבור יל„ים ‰ז ˙ בחיר

RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=