105 ר‡ל ˘ - י ˜ ון ‡ייז ˙ נ ˘ 2023 ר ˜ "ח : ס ˙˙ ים ב ˘ מ ˙˘ ום ‰עבו„‰ לבו‚רים ‰מ ˜ במ ˙ ‡מו ˙‰ ל ˙ מיכו ˙ חסמים ו Barriers and facilitators to accommoda�ons in the workplace for adults who use augmenta�ve and alterna�ve communica�on (AAC): a systema�c review Stephanie Lackey, Glenda Watson Hya�, Beata Batorowicz, Sydney van Engelen, Shuangxi Li, Shane Pinder & T.Claire Davies AAC, Vol. 39, 3, September 2023, pp. 181-197 ‚ורם ˙ ‡מו ˙‰ "ח. חוסר ב ˙˙ ים ב ˘ מ ˙˘ ים ‰מ ˘ לים ב‰ם ‡נ ˜˙ נ ˘ ‰חסמים ˙‡ ˙ טינו ˜ ום ‰עבו„‰ מ ˜ במ ˙ ‡מו ˙‰ ים ˘ ‰ עבור ‡נ ˜ עסו ˙ ˙ ומו ˜ ר ל‰טמיע במ ˘ ‡פ ˘ ˙ מיכו ˙ ח חסמים ו ˙ ר ז‰ זי‰‰ וני ˜ ‰. ס ˜ עסו ˙ יים ב ˙ מעו ˘ יים מ ˘˜ ל מופיעים ב‰ם ˘ רים ˜ ר מח ˙‡ ונים במטר‰ ל ˙ ע‰ מ‡‚רי נ ˘˙ רו ˜ "ח. נס ˙˙ ים ב ˘ מ ˙˘ ( ‰מ 19 בו‚רים )מעל ‚יל ר ˘ בע‰ ע ˘ ‡ו ˆ רו נמ ˙ ‡ו ˘ רים ˜ וך ‰מח ˙ . מ ˙ ‰, ‡ו מילים „ומו ˜ עסו ˙‰ ום ‰עבו„‰ ‡ו ˜ במ ˙ ‡מו ˙‰ "ח ו ˙˙ ‚ים ˘ ‰מו רים נמ„„‰ ˜ ‡י ‰מח ˆ ל ממ ˘ ˙ ‰‡מינו ˙„ מי.ICF ‡ם למו„ל ‰- ˙‰ „ווחו ב ˙ ‡ו ˆ ו ˙‰ . ר ˜ ‰ס ˙ ‡ל ˘ ‡ימו ל ˙‰˘ רים ˜ מח ר ˜ ייחסו בעי ˙‰ יים ˘ וטכנולו‚י‰, חסמים ‡י ˙ ו ˘ ר ‚י ˜ יים כללו בעי ˙ ניים. חסמים סביב ˙ רים ‡יכו ˜ בסולם ‰ערכ‰ למח ‰ לטכנולו‚י‰ ˘ , ‚י ˙ ו ˜ ‰כולל חוז ˙ מיכו ˙ ל ˘ ‚ מן. מ‡ר ˆ ‰עבו„‰ בע ˙ ‰, חינוך ומיומנויו ˜ עסו ˙/‰„ ל‡פיוני ‰עבו ום ‰עבו„‰ ˜ במ ˙ ‡מו ˙‰ ˙ ‰טמע ˘ ר מר‡ים ˜ ‡י ‰ס ˆ . ממ ˙ ‡מו ˙‰‰ ˙ מערכ ˙ רם ל‰טמע ˙ ˙ ומכו ˙ יחסים ˙ ומערכו ˙ ומכו ˙‰ ˙ „ם „רכי פעול‰ ומ„יניו ˜ ר נוסף כ„י ל ˜ ורך במח ˆ ˘ ‰ליך מורכב. י ˙ ‡ "ח ‰י ˙˙ ים ב ˘ מ ˙˘ עבור בו‚רים ‰מ ‰עבו„‰. ˙ ומו ˜ במ ˙ ‡מו ˙‰ ˙ ב‰טמע ˙ ו„ ביכולו ˜ ל מי ˘ "ח: מו„ל ˙˙ ל עזרי ˘ ‰˘ על נטי ˘„ יב‰ מח ˘ ח Rethinking device abandonment: a capability approach focused model Andy Smidt & Roxanna N. Pebdani AAC, Vol. 39, 3, September 2023, pp. 198-206 ˙ מיליון. למרו 97- "ח נ‡מ„ בכ ˙˙ ויים ל‰יעזר ב ˘ יים מיוח„ים וע ˙ ור ˘˜˙ רכים ˆ ל‰ם ˘ י ˘ ים בעולם ˘ מספר ‰‡נ ˙‡ ח ˙ רים מנסים לנ ˜ ‰, ו‰חו ˆ "ח ע„יין נפו ˙˙ עזרי ˙˘ ר, נטי ˜ מח ˙ מבוסס ˙ טיפולי ˙ ערבו ˙‰ ל ˙ ב ˘ "ח נח ˙˙˘ ורים מ‚ופי ˘ ‡י ˙ בל ˜ , ‰כרוך ב ˜ ‰ליך מעמי ˙ ‡מים ב ˙ "ח מו ˙˙‰ ים עזרים ‡לו. עזרי ˘ ים נוט ˘ ב‚ינן ‡נ ˘ ˙ ‰סיבו למו„ל ˙ וספ ˙ " כ ˙ ו„ ביכולו ˜ ר‡ "מו„ל מי ˜ ‰נ ˘„ מו„ל ח ˙ עו ˆ ‡מ‰ ב‡מ ˙‰‰ ‰ליך ˙ ˙‡ י‚ים ˆ מימון. במ‡מר ז‰ ‡נו מ ל ‰‡„ם ˘ ˙ ‰‰חלטו ˙ בל ˜ ‰ליכי ˙ ˙ בל ˜ לינ‡ים לעמו„ על ˜ ר ל ˘ רווח. מו„ל ז‰ מ‡פ ˘ ימו ˘ ‡ ב ˆ ‰נמ ˙ פו ˙˙˘‰‰ ‰‡„ם ˘ כ ˙ ור ˘˜˙ עזרי ˙˘ ל נטי ˘ ‰ פיס ˙‰ ˙‡ ˘„ י‚ מח ˘ יעים ל‰מ ˆ ל ‰‡„ם. ‡נו מ ˘ ‰ ‰ליכים ‡לו כבחיר ˙ בל ˜ ול ינוי ז‰, בטון ובנרטיב, ˘ . יים ˘ ורכי‰ם ‰‡י ˆ ל ˙ ‡מ ˙ ‰מו ˙ מ‚וונ ˙ י ˆ רב ערו ˙ ור ˘˜˙ ב ˘ מ ˙˘‰ ו מחליטים ל ˙ פח ˘ ‡ו מ ˙ בל ˜ י ב ˙ מעו ˘ ף מ ˙˙˘ מ ˙ מו ול‰יו ˆ ע ˙‡ ‚ˆ ליי ˙ ומסו‚לו ˙ "ח כבעל יכול ˙˙ ב ˘ מ ˙˘ ‰‡„ם ‰מ ˙‡ ב ˆ ממ בל על בסיס יום ˜˙‰ ל ˙ ""ח יכולו ˙˙ ל‚בי ˙ ‡ם לו. ‰חלטו ˙ ‰ו ˘ ˙ ור ˘˜˙‰ עזר ˙‡ ˘ נט ˘ ‡ כ‡„ם ˜ ול‡ו „וו ˙ ‰‰חלטו ˙ ור ˘˜˙‰ ı ו בערו ˘ מ ˙˘ "ח ‡ל‡ י ˙˙‰ עזרי ˙‡ ו ˘ ים ל‡ ינט ˘ ‡נ ˘ "ח, כך ˙˙ ים ב ˘ מ ˙˘ בו מ ˘ ר ˘˜‰ ‡ם ל ˙‰ יומי, ב רים. ˘˜˙ בו ‰ם מ ˘ יפי ˆ ר ‰ספ ˘˜‰ ‡ים ל‰ם ב ˙ ‰מ
RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=