ר‡ל ˘ - י ˜ ון ‡ייז ˙ נ ˘ 2023 26 יים ˘ ‰ן ל‚ורמים ‡י ˙ ייחס ˙ מ ˘ , ‡מ‰ זו ˙‰ .(?‚ˆ‰ על ˙ לח ˆ‰ ח ל ˙ יים, ‰י‡ ‰מפ ˙ ו‰ן ל‚ורמים סביב "ח ‡חרים ˙˙ ור‰ עם עזרי ˜˘ כפי ˜ , ב„יו ˙ ור ˘˜˙‰ .(Akcakaya et al 2014, Pitt and Brumberg, 2018) ן, ˜ יעים פרי„-‡ו ˆ מ ˘ כפי BCI ˙ ‡מ ˙‰ ‰ליך ˙ ל‰לן פירוט לבים. ˘ ‰ ע ˘˙ ‰ליך ˙ (: ל 2023) ‰ ינסל ˜ פיטרס ו פח‰ ˘ עם בן מ ˙ יח‰ טלפוני ˘ ˙ נערכון ˘‡ לב ‰ר ˘ ב ˙ וו ˆ ˙‡ יכין ˘ בל מי„ע ˜ ו/‡ו עם מטפל כ„י ל ˙ ‡לו ˘ יח‰ נ ˘‰ . במ‰לך ˙ ור ‰בי ˜ לבי ˙ ערבו ˙‰‰ ל ‰‡„ם? ˘ ˙ ‰נוכחי ˙ ור ˘˜˙‰ ˙ יט ˘ ‰ כמו: מ ˙ ‡לו ˘ ˙ רופו ˙ ‰ו‡ ‰כי פעיל ומרוכז? ‡ילו ˘ ע‰ ביום ˘‰ מ‰י ו‚ניטיבי? ˜‰ ו„ו ‰סנסורי, ‰פיזי ו ˜ פ ˙ ‰ ח ומ ˜ ‰ו‡ לו ‰ערכ‰ פנים מול פנים. נערך ˙ ע ˆ ב ˙ מני ˘‰ לב ˘ ב . ‰בירור ˙ י ˙ מיע ˘‰ ‰ מיע‰ ו‰‰בנ ˘‰ ב ˆ ל מ ˘ בירור ל, עבור ˘ יימים )למ ˜ מבחנים ˙ עו ˆ ר ב‡מ ˘ ‡פ ˙ מ .˙ ‡לו ˘‰ כן/ל‡ על ˙ לענו ˘˜ ב ˙ ‡פ‡זים( וב‰ם ‰‡„ם מ .˙ ערבו ˙‰ וע ˆ לבי ˙ בל ‰סכמ‰ מ„ע ˜˙˙ ך ˘ ב‰מ וכן ˙ ‰בנ‰ על ˙ ‡לו ˘ ˙ ‡יל ˘ ˙ עו ˆ ב‡מ ˙‡ ים ז ˘ עו כובע עם ˘ חבו ˙ ל: "‰‡ם ˘ ר‡ )למ ˜ ‰ו ˘ ‰ ‰‰סכמ .("?˘‡ על ‰ר ˙ טרו„ו ˜ ‡ל ‰‡„ם. ˘‡ על ר EEGŒ‰ מונח כובעי ˘ לי ˘‰ לב ˘ ב ˙‡ ˙‡˘ ‰ כ„י ל‰עריך ‡ם ‰ו‡ מסו‚ל ל ˘ ‰„בר נע ל ˘ ונים ˘ סו‚ים ˙ ר לנסו ˘ ו. ‡פ ˘‡ ‰כובע על ר ˙˘ חו ˙ ר עבורו. ˙ ר ל‡„ם ל‰חליט מ‰ ‰נוח ביו ˘ כובעים ול‡פ ר ˘ ‡פ ˘ ינויים טכניים ˘ וב על ˘ לב ‰ז‰ כ„‡י לח ˘ ב ˙‡ ˙‡˘ ‰‡„ם ל ˙ יכול ˙‡ פר ˘ ל‰כניס לכובע כ„י ל ו. ˙˘ חבי ו ˘ מ ˘ י ˘ ˙ ר‡יי‰ – יכולו ˙ יכולו ˙ מוערכולב ‰רביעי ˘ ב ˙˜„ ר‡יי‰ נב ˙ . ח„ו ˜˘ בממ ˘ ימו ˘‰ ‰‡„ם במ‰לך ˙‡ י ˙ ל ‰‚ירוי ‰ר‡יי ˘ ‰ממ„ים ‰‡ופטימליים ˙‡ בוע ˜ כ„י ל כ„י לוו„‡ ˙˜„ ‰מבט נב ˙ יבו ˆ ב. י ˘ ‚ על מסך ‰מח ˆ יו ˘ יופיע לפניו. ˘ עיניו ב‚ירוי ˙‡ „˜ ע„ כמ‰ ‰‡„ם יוכל למ ו„ עיניים(, ˆ ל ניסט‚מוס )רי ˘ ב ˆ ם ממ ˘ ר ˙‰ ‰ ל ˆ נר ו ˜„ ר ל‡ור. ייב ˙ י ˙ ו ˘ עפעפיים( ‡ו ר‚י ˙ ניח ˆ) פטוזיס ˙ נוע ˙ )טווח ˙ ו‡יכו ˙ כמו ˙ ‰עיניים מבחינ ˙ נועו ˙ ˙ ט נע, ‰יכול ˜ וב ‡חר ‡וביי ˜ לע ˙ ‰עיניים, ‰יכול ‰„˘ ט ‡ח„ ל‡חר(, מרחב ˜ ל‰עביר מבט מ‡וביי י, ˙ בעים, זיכרון ר‡יי ˆ פזיל‰ ו‡בחנ‰ בין ˘ ‰ר‡יי‰, ‡ם י ים נערכים ˜„ ע ועו„. כל ‰מב ˜ וך ר ˙ ור‰ ב ˆ זי‰וי בסימון ˜„ מ‰נב ˙ ובו ˘˙ ˙ בל ˜ ו ˙ פיו ˆ˙ ˙ עו ˆ ב‡מ ו„ מבט. ˜ כן/ל‡ ‡ו במי ˙˜ : ב„י ˙ ו‚ניטיבי ˜ ‰˜ לב„י ˘„˜ מוי ˘ לב ‰חמי ˘‰ ן ˙ ן ‡ו ˜˙ ול ˙ טעויו ˙ לז‰ו ˙ ב ויכול ˘˜ זיכרון עבו„‰ ו מילים(. ˙ )ב‡יו פיעו על ˘ י ˘ מוערכים מ‡פיינים מוטורייםי ˘ י ˘‰ לב ˘ ב פיעו ˘ י ˙ וניו ˆ ל‡ ר ˙ נועו ˙˘ . י„וע לנו ˜˘ בממ ˘ ימו ˘‰ , ‡טטוזיס, ˙ ‰סי‚נל ‰מוחי: רע„, ספסטיו ˙ על ‡יכו ים ˘ ומחפ ˙ פי ˆ˙ י עיניים. עורכים ˆ מו ˆ יעול, בליע‰ ומ ˘ ר ˘ ‡פ ˘ „רך ˘ ‰ללו. מנסים ל‰חליט ‡ם י ˙ נועו ˙‰ ‡חר ינוי מנח, ˘ ל, על י„י ˘ )למ ˙ נועו ˙‰ על ˙ ו ˆ ן ‡ו לפ ˙ למ יעול ‡ו ˘ ˙˙ ל‰פח ˙ יחסי ˙ רובו ˜ ים ˙ לעי suction וע ˆ בי ים(. ˆ מו ˆ מ ˙˙ עיניים ל‰פח ˙ ן טיפו ˙ מ נים ˙˘ ל כמ‰ מ ˘ ‰„ ‡מי ˙ ע ˆ ב ˙ מביעי ˘‰ לב ˘ ב ל, ע„ כמ‰ ˘ . למ BCIŒ ב ˘ ימו ˘‰ פיעו על ˘ י ˘ יים ˙ סביב מלי ˘ ח ˘ רע ˘ ‰ליך, ע„ כמ‰ י ˙ מוך ב ˙ ‰מטפל יוכל ל ˘ מ‰(, ‡ם י ˘ ‰נ ˙ יו„ רפו‡י כמו מכונ ˆ ל ˘) ע ˜ בר יו„ ייכנס, ו‡ם ‰‡„ם ˆ‰ כל ˘ ום בח„ר כ„י ˜ מ ˜ מספי מיע‰ במ‰לך ‰‰ליך. ˘ יר ˘ פיים ‡ו למכ ˜˘ למ ˜ ו ˜ ז יים כמו ‚יל, ˘ נים ‡י ˙˘ ים מ ˜„ נבמיני ˘‰ לב ˘ ב ˙ יו ˘ ‡י ˙ בים, ‰ע„פו ˘ ו„ם עם מח ˜ כל‰, ניסיון ˘‰ בי ˆ במ ˙ ‰עמי„ו ˙„ י‰ ומי ˆ ‰מוטיב ˙„ בנו‚ע לכלי, מי סכול. ˙ ˙˜ ‰ליך ‰‰ערכ‰ ‰ו‡ ב„י ˙ ו‰‡חרון ביעי ˘˙‰ לב ˘‰ ˘ מ ˙˘‰ ר ל ˘ ‡פ ˘ ˙ ו ˙ ‰סי‚נל ‰מוחי: ‡יז‰ מ‰‡ו ˙ ‡יכו ר. ˙ יב ביו ˆ ל‡ חו„רני, נר‡‰ ‰ברור ו‰י ˜˘ ב‰ם בממ ˙‡ ‡ים ˙‰ בכל ‰מי„ע מ‰‰ערכ‰ כ„י ל ˘ מ ˙˘ נ ר ל‡„ם. ˙ ‰טוב ביו ˜˘ ‰ממ
RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=