שנתון מספר 38 - isaac 2023

37 ר‡ל ˘ - י ˜ ון ‡ייז ˙ נ ˘ 2023 ˘ ימו ˘ ים ˘ ל סמלים ב‰ם עו ˘ ונים ˘ נם סו‚ים ˘ י . ל‰לן ˙ ו‚ניטיבי ˜ ˙ במ‰לך ‰עבו„‰ עם יל„ים עם מו‚בלו - בסמלים יוריים ˆ . סמלים 1 ר: ˙ ים ביו ˆ ‰סמלים ‰נפו כ„י ˙ טים ויזו‡לי ˘ ים ב„ימויים מפו ˘ מ ˙˘ ‡ל‰ מ יוריים ˆ ‚ים. סמלים ˘ ‡ו מו ˙ טים, פעולו ˜ ‡וביי ˙ ל‰ר‡ו ל ˘ ‰ יי ‰‰בנ ˘˜ ר מילים וכמענ‰ ל ˆ וח ‡ו ˙ ומכים בפי ˙ ˘ מ ˙˘‰ ן ל ˙ . ני ˙ ו‚ניטיבי ˜ ˙ ‰יל„ים עם מו‚בלו ‚ר‰ יום ˘ רים, כ‚ון ˘˜‰ ל ˘ בסמלים ‡ל‰ במ‚וון רחב .˙ חינוכיו ˙ ובמס‚רו ˙ יו ˙ חבר ˙ , פעילויו ˙ יומי יים ‰ם סו‚ ˙ זמנים חזו ˙ - לוחויים ˙ זמנים חזו ˙ . לוחו 2 ˙ סמלים ‰מסייעים ליל„ים עם מו‚בלו ˙ ל מערכ ˘ .˙ ‰יום יומיו ˙ ף ‰פעילויו ˆ ר ˙‡ ל‰בין ˙ ו‚ניטיבי ˜ כ„י ˙ מונו ˙ ים בסמלים ‡ו ב ˘ מ ˙˘ זמנים ‡ל‰ מ ˙ בלוחו רים ליל„ים ˘ ונים, ומ‡פ ˘ ‡ו ‡ירועים ˙ ימו ˘ י‚ מ ˆ‰ ל ל‰ם ולעבור ˘ ‰יום יום ˙ ‚ר ˘ ‡חר ˙ י ˙ ור‰ חזו ˆ וב ב ˜ לע יים ˙ זמנים חזו ˙ ר. לוחו ˙ ור‰ טוב‰ יו ˆ ב ˙ בין פעילויו „מים ˜ ים חר„‰ ומ ˙ ים מבנ‰ ברור ליל„ים, מפחי ˜ מספ יים ‰ם ˙ - סיפורים חבריים ˙ . סיפורים חבר 3 .˙ מ‡ו ˆ ע ˙ סמלים מבוססי נרטיב ‰מסייעים ליל„ים עם מו‚בלו ˙ נ‰‚ו ˙‰ ˙ יפיו ˆ , יים ˙ בים חבר ˆ ל‰בין מ ˙ כלי ˘ .(Sutherland & Isherwood, 2016) ˙ ‡ימו ˙ מ ˙ ‚ובו ˙ ו ל ˘ ייחס למ‚וון רחב ˙‰ יים יכולים ל ˙ סיפורים חבר ˙ י ˘ ור, ‰י‚יינ‰ ‡י ˙ נ‰ ב ˙ וף ‰‡חר, ‰מ ˙ י ˘ : ‡ים ˘ נו וב לבחור ˘ ‰סמלים ח ˙ ‰ליך בחיר ˙ י. ב ˘‚ ר ˙ וויסו ‰ייחו„יים ˙ רכים וליכולו ˆ ‡ם ל ˙‰ ‰סמלים ב ˙‡ ב ˆ ולע .(Solarsh & Johnson, 2017) ל כל יל„ ˘ מי„ע ˙˘‚ כלים „י‚יטליים ל‰נ יי ˘˜ עם ˙ בסמלים ו‰‰יכרו ˘ ימו ˘‰ ל ˘ ˙ יבו ˘ ל‡ור ‰ח ˙ ל יל„ים עם מו‚בלו ˘ ‰‰בנ‰ ועיבו„ ‰מי„ע בכלים „י‚יטליים ˘ ימו ˘‰ , נר‡‰ כי ˙ ו‚ניטיבי ˜ י‡ור ˙ ,˙ וביו ˙ מלול, כ ˙ , בסמלים ˘ ימו ˘ רים ˘ ‰מ‡פ ˙ ו ˘ מי„ע, יכול לע ˙ ורך ‰עבר ˆ וני ל ˘ וט ל ˘ ולי, פי ˜ . כיום (Davidson, 2015) י וחיובי עבורם ˙ מעו ˘ ינוי מ ˘ ‡ים ˙‰ „ ל ˆ ים ‰מנחים כי ˘‚„ ‰ כמ ˘ י ˙ בספרו ˘ מ ˙˘‰ ל ˘ וכנ‰, י ˙‰ ˙ ים. ברמ ˘ י‰יו נ‚י ˘ סרטונים כך י‰י‰ ˘ יר‰ ב‡ופן ˆ ר ‰פעל‰ וע ˘ ‰מ‡פ ˘ בנ‚ן מ„י‰ נ‚י ורך ‰פעל‰ ˆ ל ı ‰יכן עליו ללחו ˙ ברור ל‡„ם עם מו‚בלו .(Thompson, 2018) ‰סרטון ˙˜ ו‰פס ר ˘ ב‰ מופעל ‰סרטון ל‡פ ˘ ‰ וכנ ˙‰ נוסף לכך, על ˙ ‰מופיעו ˙ וביו ˙ בע ‰כ ˆ ינוי ˘ ל ‚ו„ל ‰‚ופן ו ˘ ינוי ˘ ל ˘ יים ˘ רכיו ‰‡י ˆ ‡ימו ל ˙ י ˘ ‰סרטון, כך ˙ י ˙ ח ˙ ב ו‚‰, ˆ˙‰ ˙ ברמ .(Moreno et al., 2017) ‰‡„ם ˙ ‚יו ˙ ריכים לכלול ˆ מי„ע ˙ סרטונים ‰מיוע„ים ל‰עבר וכן ‰מופיע ˙‰ ˙ ‡ם על ‡ו„ו ˙ ב‰ן יופיע מי„ע מו ˘ בסרטון. ˙ ים עם מו‚בלו ˘ ‡ל‰ יסייע ל‡נ ˙ וויו ˙ ב ˘ ימו ˘‰ ˙‡ ˙ לו ˜ ו‡ ב ˆ ולמ ˙˘ ‰מי„ע בר ˙ פ ˆ‰ מו„„ עם ˙‰ ל וכן ˙ ˙ ברמ .(Acosta et al., 2019) ל‰ם ı ‰מי„ע ‰נחו מע ˘ י‡ור ˙ סט ו ˜ ל ‰ט ˘ מלול ˙ לכלול ˘ ‰סרטונים י כיום .(Weaver et al., 2010) י‰ ˆ‡ ל ‰סיטו ˘ מי„ע ליל„ים ˙ בסרטונים ‰מיוע„ים ל‰עבר ˙ ‡מו ˙‰‰ י בלב„, מ‰ ˜ ב‡ופן חל ˙ ו ˘ נע ˙ ו‚ניטיבי ˜ ˙ עם מו‚בלו ר ˜ ‰מח ˙ בל מי„ע. לכן, מטר ˜ ‰ עלי‰ם ל ˘˜ מ ˘ ‡ונו, ˙ „מי ˜‡‰ ‰ רי ˜ ני ב ˘‰ ו‡ר ˙‰ ˙ נערך במס‚ר ˘ „"ר מיכל טנ‡ רינ„‰, ‰י‡ לבחון ‰‡ם כלי ˙ ב‰נחיי ים ‰מכיל ˘ י‰ נ‚י ˆ „י‚יטלי, ‰מבוסס על סרטוני ‡נימ וכן, ‡כן מסייע ליל„ים ˙‰ ל ˘ ‰ ומכים ב‰בנ ˙‰ סמלים ‰טיפול. ˙ מטרו ˙‡ ל‰בין :˜ ח ˘ ‡ מ ˘ סרטון בנו https://vimeo.com/657772061?share=copy יב‰: ˙ ‡ כ ˘ סרטון בנו https://vimeo.com/657788426 וח ‰כלי ˙ ‰ליך פי ˙ ון, ˘‡ לב ‰ר ˘ לבים. ב ˘ ‰ וח ‰כלי כלל כמ ˙ ‰ליך פי ˙ מך על ˙ ו ליל„ים ב‰ס ˘‚ יונ ˘ ˙ ערבו ˙‰ חומי ˙ נבחרו רי ‡ינטרנט ˙‡ ני, נבחרו ˘‰ לב ˘ חום. ב ˙ ב ˙ ‰ספרו ו‰סמלים ‰מלווים (vyond, genially) ‰סרטונים ˙ יר ˆ לי ני ‰סרטונים ˘ סריטים ל ˙ בו ˙ י, נכ ˘ לי ˘‰ לב ˘ ם. ב ˙ ‡ו ‰מרכזיים ˙ וכן - ‰רעיונו ˙ :‡ וני ב‡ופן ‰ב ˘ וט ל ˘ בפי ˙ על-מנ ˙ בו„„ו ˙ „ו‚מ‡ו ˙ עו ˆ „ ב‡מ ˜ ‚ו ב‡ופן ממו ˆ ‰ו סט ˜ ל ‰יל„ במי„ע רב. מבנ‰ - ‰ט ˘ ‰ פ ˆ‰ ל‰ימנע מ ˙‡ רטיים. ז ˜ ונ ˜ וטים ו ˘ פטים פ ˘ לסרטונים ‰כיל מ ˙ וביו ˙ ל כ ˘ ˙ מיכ‰ ויזו‡לי ˙ סט לוו‰ ב ˜ ועו„, ‰ט נוסף לעיבו„ ‰מי„ע ı ן ערו ˙ ‰סרטונים כמ ˙ י ˙ ח ˙ ב ˙ ב ˙ וב - כו ˆ מיע‰. עי ˘ ˙ ויו ˜ ל ל ˘ בים ˆ וכמענ‰ למ ˙‡ כל ‰סמלים ‰מלווים ˙‡ ‰˙ ב‰ ובנ ˆ ‰מ‡מר עי ˙ לסייע ליל„ים ב‰בנ ˙ ( על מנ 1 ‰ מונ ˙) ‰סרטונים , ל‡ורך ‰סרטון ˜ ח ˘ ל ‰מ ˘ וב. בסרטון ˙ סט ‰כ ˜ ‰ט ˙ ו ˜ ח ˘ מ ˙ י „מויו ˙˘ ל ˘ „ ימין מופיע סמל ˆ כולו ב ‡ ‰סרטון ˘ נו ˙‡ „ בכ„ור, כ„י ל‰סביר ול‰זכיר ליל ˙ ‰מטפל ˙ ך ‰סרטון „מו ˘ פיי‰ כול‰. ב‰מ ˆ‰ ל‡ורך פט ז‰ ˘ עם חבר. מ ˜ ח ˘ ‰ו‡ ילמ„ ל ˘ „ מסביר‰ ליל בכ„ור, ˙ ו ˜ ח ˘ מ ˙ י „מויו ˙˘ ל ˘ מלוו‰ ‚ם ‰ו‡ בסמל ך ‰סרטון ˘ ‰טיפול. ב‰מ ˙ מטר ˙‡ „ ליל ˘ כ„י ל‰„‚י ˜ ח ˘ חיל ל ˙ מי מ ˙ ל ‰יל„ים בוחרו ˘ ‰ י ˆ ‰‡נימ ˙ „מויו ˙ ‰מ‰ו ˙‡ פט ז‰ מלוו‰ בסמלים ‰מסבירים ˘ בכ„ור. מ רון ˜ ‰עי ˙‡ „ ני, כ„י ל‰סביר ליל ˘‰ ון ו ˘‡ ור ‰ר ˙‰ ל ˘ ˙ ך ‰סרטון „מו ˘ (. ב‰מ 3, 2 ˙ מונו ˙) ˜ ח ˘ ל בחיר‰ במ ˘ ור‰. ‰מיל‰ ˙ ל ˙ ריכ‰ לחכו ˆ „ ל ‰יל ˘ ‰ י ˆ ‰‡נימ עון ˘‰ ביע‰ על ˆ ‰מ ˙ ל „מו ˘ " מלוו‰ בסמל ˙ "לחכו . (4 ,‰ מונ ˙)

RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=