39 ר‡ל ˘ - י ˜ ון ‡ייז ˙ נ ˘ 2023 ˙ נו ˜ סיכום ומס בו כלים ˘ ר ‰נוכחי נבחן ‰‡ופן ˜ ‰מח ˙ במס‚ר י‰ ‰כוללים סמלים, ˆ „י‚יטליים מסו‚ סרטוני ‡נימ ˙‡ ל‰בין ˙ ו‚ניטיבי ˜ ˙ מסייעים ליל„ים עם מו‚בלו בסמלים, ‡יורים ˘ ימו ˘ ‰ בטיפול. נר‡‰ כי ˘ ‰נע ‰˘ וב, לכן נע ˙ מיכ‰ ל‰סבר כ ˙ ˙ יכול ל‰וו ˙ מונו ˙ ו ‡ם ˙‰ ב ˙‡ ‰סרטונים. ז ˙ ‰ליך בניי ˙ ב ˘ ימו ˘ ב‰ם ˙ ו‚ניטיבי ˜ ˙ רים ‰מר‡ים כי יל„ים עם מו‚בלו ˜ למח וי בעיבו„ ˜ יים, כמו לי ˘˜ מו„„ים עם מ‚וון ˙ מ ˙ חו ˙ פ ˙‰ ב ועיכוב ב ˘˜ יי ˘˜ , יי זיכרון ˘˜ ,‰ י ˆ ‡ינפורמ פ‰ ו‰„יבור . ˘‰ ביבליו‚רפי‰ Blatt Burton University .˙ כלי ˘ ˙ ר‡לים עם מו‚בלו ˘ ‰ עבור י ˘‚ וב ‡וניברס‡לי ו‰נ ˆ (. עי 2015) .˘ ,'ı ילון-חיימובי ˙ כלי ˘ ˙ לם, ‰‡‚ף לטיפול ב‡„ם עם מו‚בלו ˘ רן ˜ ל ˘ ‰ ר ו‰ערכ ˜ מח ˙„ ור‚ם ע"י: יחי ˙ . Syracuse. Institute .˙ י ˙ חו ˙ פ ˙‰ .˙ ‰נחיו ˙ : חובר ˙ כלי ˘ ˙ ים עם מו‚בלו ˘ ל‡נ ˙ וני ˘ ל ˙ ו ˘ (. נ‚י 2011).˘ ,ı רל, ס., טנ‡ רינ„‰, מ., ילון-חיימובי ˜- עוזי‡ל יים. ˙ ים ‰חבר ˙ ירו ˘‰ ר„ ‰רווח‰ ו ˘ , מ ˙ י ˙ חו ˙ פ ˙‰ ˙ כלי ˘ ˙ ‡ונו ו‰‡‚ף לטיפול ב‡„ם עם מו‚בלו ˙ „מי ˜‡‰ ‰ רי ˜‰ ‰חבר‰ ˙ ו ˘ )עורכים(, נ‚י ı ' חיימובי ˘ וך „' פל„מן, י' „ני‡לי ו ˙ ונספטו‡לי. מ ˜ ע ˜ -ר ˙ ו ˘ (. נ‚י 2007) .˘ , רטנר ר„ ˘ , מ ˙ י ˙ ל ˘ ‰פרסום ‰ממ ˙ כ ˘ לים: ל ˘ -(. ירו 108 81 ' )עמ 21-‰ ‰‡ ח ‰מ ˙ בפ ˙ ים עם מו‚בלו ˘ ל‡נ ˙ ר‡לי ˘ ‰י .˙ ים עם מו‚בלו ˘ וויון ל‡נ ˘‰ ˙ יבו ˆ פטים, נ ˘ ‰מ Acosta, T., Zambrano-Miranda, J., & Luján-Mora, S. (2019). Analysis of Accessibility Requirements for Video Players on E-Learning. EDULEARN19 Proceedings, 1(July), 8310–8319. https://doi.org/10.21125/edulearn.2019.2071 . Barton-Hulsey, A., Sevcik, R. A., & Romski, M. (2017). Narrative language and reading comprehension in students with mild intellectual disabilities. American Journal on Intellectual and Developmental Disabilities, 122(5), 392–408. https://- doi.org/10.1352/1944-7558-122.5.392 Davidson, A. L. (2015). A collaborative action research about making self-advocacy videos with people with intellectual disabilities. Social Inclusion, 3(6), 16–28. https://doi.org/10.17645/si.v3i6.412 Deursen, A. J. A. M., & Helsper, E. J. (2018). Collateral benefits of Internet use: Explaining the diverse outcomes of engaging with the Internet. New Media and Society, 20(7), 2333–2351. https://doi.org/10.1177/1461444817715282 Greene, C. E. (2014). College students’ attitudes towards adults with developmental disabilities: Does direct contact make a difference? Haegele, J. A., & Hodge, S. (2016). Disability Discourse: Overview and Critiques of the Medical and Social Models. Quest, 68(2), 193–206. https://doi.org/10.1080/00336297.2016.1143849 .(Shevell et al., 2005; Wehmeyer et al., 2008) ˙ ל‰ם. במרבי ˘ ‰ ‰‰בנ ˙ פיעים על יכול ˘ כל ‡ל‰ מ ופ‰ ˆ ‰בנ‰ נמוכ‰ מ‰מ ˙ רים ‰ם מר‡ים יכול ˜ ‰מ ר יל„ים ‡ינם מבינים על ˘‡ כ ˘ ‰‡ מר ˙ ל‚ילם. ‰ספרו ˙‚˘‰ ˙‡ ˙ מ‰ עוב„ים בטיפול, ז‰ עלול ל‰פחי ‰יל„ים .(Wingerden et al., 2018) ˙ ‰טיפוליו ˙ ‰מטרו בכלי ‰ם ˘ ימו ˘‰ ר „יווחו כי ל‡חר ˜ פו במח ˙˙˘‰˘ י‰ ˆ ‰מוטיב ˙‡ ‰ ‰על ˘ ‰ ‰ בטיפול, מ ˘ ‰נע ˙‡ ‰בינו וף פעול‰. ˙ י ˘ ל‰ם ל ˘
RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=