59 ר‡ל ˘ - י ˜ ון ‡ייז ˙ נ ˘ 2023 ‡ינ‰ ˘ ˙ מסוייע ˙ ור ˘˜˙ ˙ עו ˆ ב‡מ ˙„ יר‰ מיוח ˜ ח פטי. ˘ ום ‡ופן ל‰וביל ל‰ליך מ ˘ ביל‰, ‡ינ‰ יכול‰ ב ˜ יים פער ˜˘ ˙ ‰ב‡נו כ‡ן מלמ„ו ˘ ˙ ר על כן, ‰„ו‚מ‡ו ˙ י ור בין ‚רס‰ ˘ ן ל‚י ˙ ‡ינו ני ˘ י ˙ ור ˘˜˙- י ˙ פ ˘‰ „ ו ˜ פ ˙ ב ˙ בל ˜˙ מזו ‰מ ˙ מסוייע ˙ ור ˘˜˙ ר ב ˜ מנח ˙ בל ˜˙ ‰מ "ח. ˙˙ ˙ עו ˆ יר‰ ב‡מ ˜ בח ˘ ימו ˘ ‰˘ ר נע ˘‡ כ ˘ ‰„ מטרי„‰ במיוח„ ‰עוב בחיי ‰יום ˘ ימו ˘ ‡ו נמנע ˜ , מפסי ˙ מסוייע ˙ ור ˘˜˙ ב מו ב‡ופן ˆ רו ל‡„ם ל‰ביע ע ˘ י‡פ ˘ "ח ˙˙ עי ˆ יום ב‡מ ב, ˆ ולו בכל מ ˜ ˙‡ מיע ˘‰ מ‡י, ובכך מונעים ממנו ל ˆ ע ר. ˜ „ לפ‚יע‰ ו‰יו ר‡ויים ל‰יח ˘ ח ˘ י ˘ ובוו„‡י ב‡ירועים לונ‰ ˙ ˙ בו ˜ ‚יע בע ˙˘ ‰ יר ˜ כי כל ‰פני‰ לח ı לכן מומל י ˘ ופנ‰ ל‡נ ˙ ,˙ מסוייע ˙ ור ˘˜˙ ˙ בל‰ בעזר ˜˙‰˘ ˙ בעזר ˙ ירו ˜ ח ˙ ‰מלוו ˙ ור ˘˜˙‰ ˙ לינ‡יו ˜ – וע ˆ˜ ‰מ ˙ ‡מ ˙‰ ˙‡ ‡ ו ˆ ר יפעלו על פי נו‰ל וי„עו למ ˘‡ , "ח ˙˙ יר‰ ˜ „ברו בח ˙‡ ר ל‰ביע ˜ ר לנח ˘ ‡פ ˙˘ , "ח ˙˙‰ .˜„ˆ ב„ין ˙ ולזכו ˘ ימו ˘ בנו‚ע ל ˙ יימו ˜‰ ˙ יי‚ויו ˙ ‰‰ס ˙‡ וב לזכור ˘ ח נו לסייע ˙ פטיים, ומחוב ˘ ב‰ליכים מ ˙ מסוייע ˙ ור ˘˜˙ ב ˙ ן ובמס‚ר ˙ ככל ‰ני ˙ ‰‡כיפ‰ בבירור ‰‡מ ˙ ויו ˘ לר ˙ מם בעזר ˆ רים ל‰ביע ע ˜ ר לנח ˘ . כלומר, ל‡פ ˜ חו וני. ˆ ביל לל‡ מ‚ע חי ˜ "ח ˙˙ ,˙ כלי ˘ ˙ ים עם מו‚בלו ˘ ‡נ ˙ יר ˜ בח ˙ רובו ˜ ים ˙ לעי ‚ם ‡ינם ורבליים, ˘ ˙ כלי ˘ ˙ ים עם מו‚בלו ˘ ‡נ ˙ לרבו וף ˙ י ˘ ˙ ו„ ויכול ˜ פ ˙‰ בו ˘ ף פער בין ‰‡ופן ˘ נח ו‡רים על י„י ˙ ים ומ ˘ פ ˙ יר‰ נ ˜ ר בח ˜ ל ‰נח ˘ ‰ ‰פעול ˙‡ מ‰, וז ˆ יר‰ ע ˜ נר‡‰ בפועל בח ˘ ‰ ו, לבין מ ˙ סביב ל ˘ רכיו ˆ ‰ ל ˙˘‚ יר‰ ו‰נ ˜ ‰ליכי ‰ח ˙ ‡מ ˙‰ ˙ למרו ב‡ופן כללי, ˙„ יר‰ מיוח ˜ ר. על ‡ף פערים ‡ל‰, ח ˜ ‰נח וך ˙ ו ˙ ור ˘˜˙ ˙ לינ‡י ˜ בליווי ˙„ יר‰ מיוח ˜ ח ˙ לרבו ר, ˜ ל ‰נח ˘ ‰ ביל, יכול‰ ל‰ניב ‚רס ˜ "ח ˙˙ ב ˘ ימו ˘ ˙ י ˙ ר‡יי ˙ י ˙˘˙ ˙ יכול‰ ל‰וו ˙ נוספו ˙ ירוף ר‡יו ˆ ב ˘ עבריינים ל„ין. ˙„ פטי ול‰עמ ˘ לכ‡ור‰ לני‰ול ‰ליך מ ˙ עו ˆ ב‡מ ˙ בל ˜˙ ר ‰מ ˜ ל נח ˘ ‰ , ‚רס ˙‡ ז ˙ לעומ ˙ ורו ˜ מ ˙ ימ ˘ ר Montee,B.B., Miltenberger, R.G. & Wi�rock, D. ( 1995). An Experimental analysis of facilitated communica�on. Journal of Applied Behavior Analysis, 28, 189-200 . Schlosser, R.W., Balandin, S., Hemsley, B., Iacono, T., Probst, P. & von Tetzchner, S. (2014). Facilitated communica- �on and authorship: A systema�c review. Augmenta�ve and Alterna�ve Communica�on, 30, 359–368 . Wegner, D.M., Fuller, V.A. & Sparrow, B. ( 2003). Clever hands: Uncontrolled intelligence in facilitated communica- .�on. Journal of Personality and Social Psychology, 85, 5-19
RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=