71 ר‡ל ˘ - י ˜ ון ‡ייז ˙ נ ˘ 2023 "ח ˙˙ ב ˙" מו„ל ‡פר ˘ מ‰ ‰בעי‰? י ‰לב" ˙ יר ˘" ספר ˙ בי ˙ ור ˘˜˙ ˙ לינ‡יו ˜ , יכל ˘ מר חכים וע„י ˙ : בו ˙ כ למי„ים ˙ ספר כוללני ל ˙ ‰לב" ‰ו‡ בי ˙ יר ˘" חינוך ˙ בי .˙ ו ˙ כי 11- למי„ים ב ˙ 19 , ‰מונ‰ כיום 6-21 ב‚יל‡י ASD ל ˘ ˙ וני ˘‡ ‰ספר בעלי ‡בחנ‰ ר ˙ למי„י בי ˙ כל ˘ לי ˘ ו„ בינוני-‚בו‰ ע„ בינוני נמוך מורכב, ו ˜ פ ˙ ב .(˙ ומוטורי ˙ י ˘ , חו ˙ י ˘ וכם בעלי ‡בחנ‰ כפול‰ )נפ ˙ מ ˙ יו ˙ ור ˘˜˙ ˙ ו ˘‚ ‰ספר נעזרים ב‰נ ˙ למי„י בי ˙ כל ‡ים ˆ וסמלים מו„פסים נמ ˙ ור ˘˜˙ ˙ . לוחו ˙ וניו ˘ ול ‰יום ˙ ‚ר ˘ מ ˜ ‰ספר ומ‰ווים חל ˙ ונים בבי ˘‰ בחללים "ח ˙˙ י ˘ מ ˙˘ ‰ספר ‰ם מ ˙ למי„י בי ˙ מ 55 .‰„ ו‰למי ˙ וליים ‡ו מערכו ˜ בים, ‡ייפ„ים, פלטים ˘ טרוני )מח ˜ ‡ל ˙ מו ˆ ומ ˆ מ ˙ ורבליו ˙ ם בעלי יכולו ˜ ו„ מבט(, חל ˜ מי ם ‡ינם ורבליים כלל. ˜ וחל ן ‰ו‡ יכול ˙ בעזר ˘ ˙ חבויו ˙ מיומנויו ˙ יימו ˜ "בכל ‡„ם טיינר(. ˘ )רו„ולף ‰עולם" ˙ ל‰‚יע ל‰כר ‰ספר, ל‡ורו ˙ ערי בי ˘ פני כל ‰ב‡ים ב ˙‡ בל ˜ פט ז‰ מ ˘ מ ספרנו: ˙ ב חזון בי ˙ ו נכ ˙‡ ר ˘‰ „לים לפעול וב ˙˘ ‡נו מ עריו. ˘ ‡ם לכל ‰ב‡ים ב ˙ חם, מו‚ן ומו ˙ ‰חינוך ‰נו בי ˙ "בי ˙ ל כל ‡ח„ מב‡י ‰בי ˘ י ˘ ‡נו מ‡מינים בערך ‰‡נו .˙ חייבים לנ‰ו‚ בכבו„, בנועם ובסבלנו ˙ ומ למי„ ˙ ר ל ˘ ‰ ל‡פ ˙ מטר ˘ ˙ ‰חינוך מחויב למעטפ ˙ בי .˙ ‡מו ˙ ומו ˙ מו ב„רכים מ‚וונו ˆ ע ˙‡ ל‰ביע ˙ חומי י„ע ומיומנויו ˙ למי„ מ‚וון ˙‰ ˙‡ „ ‡נו מחויבים ללמ ˙ „מיו ˜‡ ,˙ יו ˙ , חבר ˙ יו ˙ ור ˘˜˙) ו„י ‰חיים ˜ פ ˙ בכל יו ˙ יכולו ˙‡ ˙ ו ˆ ר לו למ ˘ ל‡פ ˙ ( על-מנ ˙ יו ˘‚ ור ורי ˘ כי לו ‰ר‚לי עבו„‰, ˙ נו ˜‰ י‡ל ‰טמון בו, וכן ל ˆ ו‰פוטנ ˙ ייחס לזול ˙‰ ו ל ˙ יכול ˙‡ ח ˙ , לפמי ˆ ו‚ ע ˆ יי ˙ חיים, יכול חיים מל‡ים, ˙ ולחיו‰יל‰ ˜ לב ב ˙˘‰ לר לו ˘ במטר‰ ל‡פ וך „‡‚‰ ˙ ן ומ ˙ ני ˘ ‰ ע„-כממ‡י ˆ ב‡ופן ע יים ˙ מעו ˘ מ ".˙ ו‰פיזי ˙ י ˘ ו ‰נפ ˙ לרווח ספר: ˙ ר בי ˙‡ ור ל ˘ י ˜ https://sites.google.com/view/shirathalev ן, ˙ ני ˘ מ‡יים ככל ˆ מיח בו‚רים ע ˆ‰ ון ל ˆ וך ‰ר ˙ מ ˙ּ …ומו ¿ ל ˘‰˘ ‰יל‰ ו ˜ לבים ב ˙˘ מם, מ ˆ ע ˙‡ ‚ים ˆ ‰מיי ‰לימו„ים ˙ וכני ˙ ˙ ל‰ם טוב‰, נ‚זר ˘ (well being) ˙ ורים, מיומנויו ˘ כי ˙ ניי ˜‰ לנו. ל‡ור כך ‡נו עוב„ים על ˘ ו‚ ˆ ונים, יי ˘ בי חיים ˆ במ ˙ ‡מ ˙ מו ˙ נ‰לו ˙‰ ‚ים ל ˘ ומו ˙ נסו ˙‰ ˙ לב ˘ י„ום ‡וטונומי‰. ‰למי„‰ מ ˜ מי ו ˆ ע יים, ˙ ‰ליכים חבר ˙ למי„ים ב ˙‰ ˙ פו ˙˙˘‰ פעיל‰ ו עם ˙ מו„„ו ˙‰ יים ועו„. ‰עבו„‰ על ˙˜ עסו ˙ , לימו„יים ˙ נ‰לו ˙‰ מי ו ˆ ע ˙ מיר‰ על ויסו ˘ וך ˙ נים ˙˘ ‡ירועים מ .˙ רון בעיו ˙ ל פ ˘ ‰„ למי ˙˘ „ור ˙ ‡מ ˙ מו רון ˙ ‰ספר לעבו„‰ על פ ˙ ע„ כ‰ ‰מו„ל ‰רווח בבי ‰י‡ ˘ ˘‚ י‡ור ‰בעי‰, לר ˙ ייחס ל ˙‰˘ ‰י‰ מו„ל ˙ בעיו ים ˘ ‰יו נ‚י ˙ רונו ˙ ריים. ‰פ ˘ ‡פ ˙ רונו ˙ ולפ ˙ מעורר יר ˜ ל‰ם ‡ו על ‚בי ˘ י ˘ ולחן ‰‡י ˘‰ למי„ים על ˙ ל : ‡ני ˘‚ ימ‰. ‰ר ˘ ‰ לי במ ˘˜ :‰ ‰ )ל„ו‚מ‰ ‰בעי ˙ בכי ום ˘ ; לנ ˙ וו ˆ ˘ רו‡ ל‡י ˜ ריים: ל ˘ ‡פ ˙ רונו ˙ כועס. פ ˙ ו ˙ ‡ יעיל בכי ˆ (. מו„ל ז‰ נמ ˙ ‡ביזר ויסו ˙ ח ˜ ; ל ˜ עמו ‡ירוע וכן ˙ ן מענ‰ מי„י בע ˙ ם ‰ו‡ נו ˘ ,˙ עירו ˆ‰ ˙ ר, לעומ ˙ יו ˙ ‰בו‚רו ˙ ו ˙ ר עיבו„ ל‡חריו. בכי ˘ מ‡פ ינוי ˘ ליח ל‰וביל ל ˆ ‰מו„ל ‡ינו מ ˘ ‰˘ חו ˙ ‰˙ , ‰יי ˙‡ ז ר ‰כלל‰ למ‚וון ‡ירועי חיים. ˘ מ‡פ ˙ ‡רוך טווח, ופחו ˙ וו ˆ‰ ו ˙ ‰ברי‡ו ˙ ועו ˆ˜ מ ˙ וו ˆ ל ˘ ף ˙ ו ˘ יח מ ˘ ב יוביל ˘ ‰ ‰מו„ל לכז ˙‡ ורך ל‰רחיב ˆ‰ ‰ ‰חינוכי על ‡חר‡ים ˙ למי„ים ל‰יו ˙‰ ל ˘ ם ˙ ינוי ביכול ˘ ל ר ˙ יו ˙ ר ומוכלל ˙ יו ˙ ‡מ ˙ ור‰ מו ˆ ם, לפעול ב ˙ נ‰‚ו ˙‰ ל ‡ים( ˙‰ יכול‰ ל ˙ ‰חלופי ˙ נ‰‚ו ˙‰‰ ב ˆ )כי ל‡ בכל מ ור‰ ל‰ם ˜ ‰ ר מ ˙ ‰ יו ˜ ור‰ עמו ˆ ולעזור ל‰ם ל‰בין ב ן ˙ יי ˘ ‡חר מו„ל ˘ ‡נו לחיפו ˆ וך ‰‡ירוע ולמ‰. י ˙ ב למי„ינו. ˙ ר ל ˙ מענ‰ רחב יו “Meanings are not determined by situations, but we determine ourselves by the meaning we give (Alfred Adler) situations” ( ‰י‰ פילוסוף ופסיכי‡טר 1870-1937) ‡לפר„ ‡„לר י. ˙ ר חבר ˘˜‰ וך ˙ ים ב ˘ ורך ל‰בין ‡נ ˆ‰ ˙‡ ˘ ‰„‚י ˘ ˙ ים ל‰יו ˆ כולנו רו ˘ ‰˙ לו ‰יי ˘ ‰˘ ‰‰נח‰ בבסיס ‰‚י יים. ˙ מעו ˘ מ ˘ ייכים ול‰ר‚י ˘ ופים בסובבינו, ˆ ור יל„ים ‡נו ˙ כבר ב ˘ ‡„לר טען ר ל„רכים ˘‡ ב ˙ נו ˜ ים מס ˜ ומסי ˙ נ‰‚ויו ˙‰ ים ˘ מפר ˙ בניו ˙ . יים ˙ מעו ˘ מ ˘ ב‰ן עלינו לפעול כ„י ל‰ר‚י ˘ ך ˘ נו ב‰מ ˙ מנחים ‡ו ˘ ל„פוסים ˙ יב‰ ‰‡לו ‰ופכו ˘ ‰ח ‰חיים.
RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=