93 ר‡ל ˘ - י ˜ ון ‡ייז ˙ נ ˘ 2023 ביבליו‚רפי‰: Batorowicz, B., Campbell, F., von Tetzchner, S., King, G., & Missiuna, C. (2014). Social participation of school-aged children who use communication aids: The views of children and parents Augmentative and Alternative Communication, 30, 237-251. Charlton, J. I. (1998). Nothing about us without us: Disability oppression and empowerment. Univ of California Press. Murphy, J., Marková, I., Moodie, E., Scott, J., & Boa, S. (1995). Augmentative and alternative communication systems used by people with cerebral palsy in Scotland: Demographic survey. Augmentative and Alternative Communication, 1, 26-36. National Joint Committee for the Communicative Needs of Persons with Severe Disabilities (1992). Guidelines for meeting the communication needs of persons with severe disabilities. Asha, 34 (March, Supp. 7), 1-8. Raghavendra, P., Olsson, C., Sampson, J., Mcinerney, R., & Connell, T. (2012). School participation and social networks of children with complex communication needs, physical disabilities, and typically developing peers. Augmentative and Alternative Communication, 28, 33-43. Wickenden, M. (2011a). 'Talk to me as a teenager': Experiences of friendship for disabled teenagers who have little or no speech. Childhoods Today, 5, 1-35. Wickenden, M. (2011b). Talking to teenagers: Using anthropological methods to explore identity and the lifeworlds of young people who use AAC. Communication Disorders Quarterly, 32, 151-163. ל בי‰"ס "‡ון" ˘ ˙ ‰זכויו ˙ מ‚יל ‰ם נ‰נו ˘ "ח מנ‰י‚ים" סיפרו ˙˙ ˙ˆ בו ˜" חברי פיע. ˘‰ כנן, ל‰וביל ול ˙ מ‰ם ליזום, ל ˘ „ר ˘ ‰ליך ˙‰ מ מי ‚ברו, ˆ ל‰ם ו‰„ימוי ‰ע ˘ ˙ ‰מסו‚לו ˙˘ חו ˙˘ ‰‡ נר עי ˆ ‡מ ˙ עו ˆ ר ב‡מ ˘˜˙ ל‰ם ל ˘ ‰ י ˆ וכך ‚ם ‰מוטיב י סייע ˙ נ ˘‰ ט ˜ ל‰ם עם ‰סביב‰ - ‰פרוי ˘ ˙ ור ˘˜˙‰ ‰לימו„ים ‰ב‡‰ ˙ נ ˘ ‰! ב ˆ בו ˜‰ ˙ לעמו„ במטרו ˙‡ וביל ˙ , -‰ספר ˙ בי ˙ יך לפעול בסביב ˘ מ ˙ ‰ˆ בו ˜‰ טים מעניינים נוספים ˜ י ופרוי ˙ נ ˘‰ " "ח ˙˙‰ "יום "ח ˙˙‰ י ˘ מ ˙˘ ל מ ˘ מעמ„ם ˙‡ „ם ˜ במטר‰ ל -‰ספר "‡ון". ˙ בבי ‰˙ בכי ˙ ‰ מעביר‰ פעילו ˆ בו ˜‰ ˙ חבר ובים חיוביים ˘ ‰ זכו למ ˆ בו ˜‰ חברי ˙ בסיום ‰פעילו למי„ים, ובמיוח„ ˙‰ -‰ספר ו ˙ בי ˙ וו ˆ ונל‰בים מ ˜ ‡ינם חל ˘ "ח ˙˙ ים ב ˘ מ ˙˘ למי„ים נוספים ‰מ ˙ מ יבלו ˜ ‰ למי„ים ‡ל ˙ ‰מנ‰י‚ים. ניכר כי ˙ˆ בו ˜ מ "ח מנ‰י‚ים" ˙˙ ˙ˆ בו ˜" ל חברי ˘ ם ˙ ר‡‰ מיכול ˘‰ ˙ ‰פעילו ˙‡ למ‰ ול‰וביל ˘ ‰˙ לעמו„ מול כי ˙ וו ˆ ‚ם ˘ ‰‡ י‰ בביטחון. נוסף לכך, נר ˆ‡ ו‰סיטו ˙ כנים ‰מורכבים ו‰„עו ˙‰ ם מ ˘ ר ˙‰ -‰ספר ˙ בי ‰˙ לכי ˙ ם ל‰וביל פעילו ˙ ‰ ומיכול ˆ בו ˜‰ ביט‡ו חברי ˘ ‰˙ -‰ספר ‰יי ˙ בי ˙ וו ˆ פע‰ על ˘‰‰˘ ‰‡ למ‰. נר ˘ ˙‡ ופסים ˙ בו ‰ם ˘ יפור ‰‡ופן ˘ וסייע‰ ב ˙ י ˙ מעו ˘ מ "ח. ˙˙ ים ב ˘ מ ˙˘ למי„ים ‰מ ˙‰
RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=