94 ר‡ל ˘ - י ˜ ון ‡ייז ˙ נ ˘ 2023 2023 - ספטמבר 2022 ספטמבר AAC ור‚מים מ ˙ ירי מ‡מרים מ ˆ˜˙ י ˜ ו ˙ מ ˙ ר‚ום: ‚ילי ˙ "ח ˙˙ י ˘ מ ˙˘ פטים מסומלים על י„י מ ˘ ל מ ˘ וע ˆ ‰בנ‰ ובי Expressive and recep�ve performance with graphic symbol sentences by individuals who use aided communica�on Ann Su�on, Natacha Trudeau , Jill P. Morford, Mar�ne M. Smith & Marie-Ève Mascolo AAC, Vol. 38, 3, September 2022, pp. 135-147 ˙‡ "ח, כמו ‚ם ˙˙ י ˘ מ ˙˘ ל מ ˘ ‰ פ‰ ‰„בור ˘‰ ˙ ‰בנ ˙‡ פטים מסומלים ו ˘ ל מ ˘ ‰ ‰‰בנ‰ ו‰‰בע ˙‡ ר ז‰ בחן ˜ מח ים ˘ מ ˙˘ ( ‰מ 18-5 : יל„ים ובני נוער )‚יל 19 ר ˜ פו במח ˙˙˘‰ . ם ˙ ים ומיומנו ˜„ וע ו‡פיוני ‰נב ˆ ‰בי ˙ ‰יחס בין רמ בחיר‰ ˙ עו ˆ סמלים ‡ו ב‡מ ˙ עו ˆ בל‰ ב‡מ ˜˙ ‚וב‰ נ ˙‰ מבחן ב„יבור ‡ו בסמלים, ו ˙ "ח. ‰ועברו ל‰ם ‡רבע מטלו ˙˙ ב ˙ חביר, זיכרון ויכולו ˙ , ר מילים ˆ ונים ל‚בי ‡ו ˙ . נ‡ספו נ ˙ ובו ˙ . ‰סמלים ל‡ לוו במילים כ ˙ מונו ˙ ל ˘ וך מ‚וון ˙ מ ‡ים ‰ר‡‰ ˆ וח ‰ממ ˙ ‰מבחן. ני ˙ בין כל מטלו ˜ ר חז ˘˜ יים ˜ . ים ˜„ וע„ו ‡פיוני ‰נב ˙ ביל ˜ , ובמ ˙ ויזו‡ליו ˙ ו‚ניטיביו ˜ פטים ‰מלווים ˘ ל מ ˘ ‰ חום ‰‰בנ‰ ו‰‰בע ˙ ב ˙ „מו ˜˙‰ ˙ יימ ˜˘ כן ˙ יי ˘ ונים, ‰מרמזים על כך ˘ ‰ ‚וב ˙ „‚מי ל ˘ וע ˆ ‰בי ˙ ורים לרמ ˘˜ חביר. ‰ב„לים ‡לו ‰יו ˙ ר ב ˜ ים במ„„ ‰‰בנ‰, בעי ˜„ פו ‰ב„לים בין ‰נב ˆ בסמלים ‚רפיים. נ ל ˘ ‰ עם סמלים, נוסף ל‰בנ ˙ ונו ˘‰ ˙ נסויו ˙‰‰ רי בין ˘ ר ‡פ ˘˜ ביעים על ˆ ר מ ˜ ‡י ‰מח ˆ . ממ ˙ ונו ˘‰ ‰מבחן ˙ מטלו ˙ וע במטלו ˆ ‰בי ˙ סמלים ‚רפיים. רמ ˙ עו ˆ פטים ב‡מ ˘ מ ˜ ל‰פי ˙ ורמים ליכול ˙‰ פ‰ „בור‰, כ‚ורמים ˘ פטים ב ˘ מ בי ˆ לי„י ביטוי במ ˙ ‡לו ‡ינן ב‡ו ˙ ‰ז‰, בעו„ יכולו ı בערו ˘ ימו ˘ ל ˘ ˙ חבויו ˙ יכולו ˙ יכול‰ ל‚לו ˙ ‰‰בנ‰ ‰מסומלו יים. ˙ ור ˘˜˙ ‰ ‰בע ל ‰ורים ˘ ˙ פיסו ˙ :˙ ל ‰יל„ו ˘ ‰ סי ˜ ‡לן ו‡פר ˜ ˙ סמונ ˙ ל יל„ים עם ˆ‡ "ח ˙˙ ב ˘ ימו ˘ ב ˙ מיכו ˙ חסמים ו AAC barriers and facilitators for children with Koolen de Vries syndrome and childhood apraxia of speech: parent percep�ons Susan S. Johnston, Cheri W. Blue & Sondra M. Stegenga AAC, Vol. 38, 3, September 2022, pp. 148-160 למיני‰ן ˙ ים עם נכויו ˘ ‡נ ˘ ‰‡ מר ˙ רי ˜ ‰מח ˙ , ‰ספרו ˙ ור ˘˜˙‰ "ח על ˙˙ ל ˘ ˙ רי ˘ ‰‡פ ˙ פע‰ ‰חיובי ˘‰‰ ˙ למרו ור מי„ע ˜ . ‰ורים מ‰ווים מ ˙ ו ˘ ‰נ„ר ˙ מיכו ˙‰ ˙‡ ‚ י ˘‰ י ל ˘ ו ˜ לים ב ˜˙ , ונ ˙ ור ˘˜˙ ˙ וח מיומנויו ˙ חווים חסמים בפי ˙‡ רו ˜ ח ˘ ו„מים ˜ רים ˜ בלים. מח ˜ ‰ם מ ˘ ˙ מיכו ˙‰ רכים ‰מיוח„ים, ו ˆ‰ חווים יל„י‰ם עם ˘ י ל‚בי ‰חסמים ˙ מעו ˘ מ ל ˘ ˙ ‰ ו‚ם ‰ב„לים בחוויו ˜˘‰ ˙ ו„ו ˜ ל ‰ורי‰ם, ‰ר‡ו נ ˘ מבטם ˙„ ו ˜ ל יל„ים מנ ˘ יים ‰מיוח„ים ˙ ור ˘˜˙‰ רכים ˆ‰ ‡לן ˜ ˙ סמונ ˙ , ובכללן יל„ים עם ˙ ונו ˘ ˙ יפי ‡וכלוסיו ˆ ור ב‡ופן ספ ˜ ורך לח ˆ ומכים ב ˙ ‡ים ‡לו ˆ . ממ ˙ ונו ˘ ˙ פחו ˘ מ ל ‰ורים ˘ ‰מבט ˙ ו„ו ˜ נ ˙‡ ר ‰בוחן ˜ ע„יין ל‡ נערך מח ˘ ‰ ב‡ופן יחסי, כך ˘„ זו ‰י‡ ח ˙ סמונ ˙ ˙ . ‰‚„ר (KdVS) מם ˆ חוו ‰‰ורים ע ˘ ˙ מיכו ˙‰ ו ˙ ור ˘˜˙ ל ‰ורים ל‚בי ‰חסמים ב ˘ ˙ פיסו ˙ ייחס ל ˙‰ ר ˜ זו. ‰מח ˙ סמונ ˙ ליל„ים עם ,˙ ני ˙ חו ‡יכו ˙ נ‡ספו נו ˘ ונים ˙ ‰ורים. ‰נ 15 פו ˙˙˘‰ ר ˜ ‰מח ˙ ו„ במס‚ר ˜ מי ˙ˆ בו ˜ י ˘‚ ני מפ ˘ ויל„י‰ם. ב‡ח„ מ ‰‚˘ ‰‰מ ˙ ו„מים ולמס‚ר ˜ רים ˜ ו„ ביחס למח ˜ ‰מי ˙ ו ˆ בו ˜ ב‰ן „נו ב ˘ ,˙ ט‚וריו ˜ 13 וח ז‰ נוסחו ˙ ‡‰ מני ˆ ו ˙ וכ ‰‰בנ‰ ל‚בי ˙˜ ‰עמ ˙ רו ˘ ‰מ‡פ ˙ טיו ˜ פר ˙ ובנו ˙ ˙ ל ‰יל„ים. במ‡מר מופיעו ˘ רכים ‰מיוח„ים ˆ‰ ל‚בי ˙ יימ ˜‰ ‡לן. ˜ ˙ סמונ ˙ ל יל„ים עם ˘ ˙ מיכו ˙‰ ‰חסמים ו
RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=