שנתון מספר 38 - isaac 2023

96 ר‡ל ˘ - י ˜ ון ‡ייז ˙ נ ˘ 2023 ˙ וו ˆ ‰סיעו„י, ל ˙ וו ˆ , ל ˙ פחו ˘ למטופלים מבו‚רים, למ ˘ : ‡. י ı טיפול נמר ˙ יים ביחי„ו ˜‰ ב ˆ על ‰מ ˙ ביעו ˆ מ ˙ ‡ו ˆ ו ˙‰ . ב. מטופלים ˙ לו ˆ , ‡ינן מנו ˙ רובו ˜ ים ˙ ר לעי ˘‡ , "ח ˙˙ ב ˘ מ ˙˘‰ ל ˙ ‰ז„מנויו ˙ ‰ברי‡ו ˙ ועו ˆ˜ ‰רפו‡י ולמטפלים ממ ˙ בסביב ˙ ובלו ˜ ‡מ‰ נמוכ‰ ומ ˙‰ ,˙ ו ˜˜„ , חוסר ‰ז ˙ : חוסר יעילו ˙ וטים ממספר סיבו ˘ בעזרים פ ˘ ימו ˘ נ‚„ים ל ˙ מ מיכ‰ ˙ , ולחסך ב ˙˜ ‡יננ‰ מספ ˘ ˙ וני ˘‡ ר‰ ר ˘ ל‰כ ˙ ורו ˘˜ "ח ˙˙ כלפי ˙ ליליו ˘ ˙ . ‚. עמ„ו ı ‰טיפול ‰נמר י‚ ˆ מיכ‰. ‰מ‡מר מ ˙ ים ‡ימון ו ˘ יעים ל‡נ ˆ ר מ ˘‡ כ ˙ וטים מופיעו ˘ ר ל‚בי עזרים פ ˙ יו ˙ חיוביו ˙ . „. עמ„ו ˙ כ ˘ מ ˙ מ י‚ ˆ . נוסף לכך ‰ו‡ מ ˙ „ורלי ˆ ופרו ˙ , כספי ˙ מבחינ‰ ‡ר‚וני ˙ רונו ˙ ‰י ˙‡ וטים, ו ˘ בעזרים פ ˘ ימו ˘ ב ˘ ˙ רונו ˙ ‰י ˙‡ .˙ רו ˜ ‰נח ˙ ‰סו‚יו ˙‡ ור ˜ לח ˙ נוספו ˙ ורך ב‰ז„מנויו ˆ‰ ˙‡ ר מסו‚ ז‰ ומ‡יר ˜ ל ס ˘ ˙ ‰מ‚בלו ˙‡ ים ˙ ירו ˘‰ ני ˙ י‰ם ועל נו ˙ פחו ˘ על יל„ים, על מ ˙ פעו ˘‰ :‰ ורונ ˜‰ ˙ מ‚פ ˙ "ח בע ˙˙ י ˙ ירו ˘ Augmenta�ve and alterna�ve communica�on services during the COVID-19 pandemic: impact on children, their families and service providers Michelle C. S. Therrien , Elizabeth E. Biggs , Andrea Barton-Hulsey , Sara C. Collins & Mollie Romano AAC, Vol. 38, 4, December 2022, pp. 197-208 על ˙ פע‰ „רמטי ˘‰ פיעו ˘‰ ‰ ורונ ˜‰ ˙ ב‡ר‰"ב בזמן מ‚פ ˙ י ‰ברי‡ו ˙ ירו ˘ ‰וטל על ˘ י ‰ספר ו‰ס‚ר ˙ ב ˙ ס‚יר ‰ על ˙ ‰יי ˘ ˙ יר‰ ו‰ייחו„י ˘ פע‰ ‰י ˘‰‰ רכים מיוח„ים, ‡ולם ‡ין ‰רב‰ מי„ע ל‚בי ˆ נו ליל„ים עם ˙ ני ˘ ים ˙ ירו ˘‰ ים ‰מעורבים בטיפול ב‰ם. ˙ ירו ˘‰ ני ˙ י‰ם ועל נו ˙ פחו ˘ יים מיוח„ים מורכבים, על מ ˙ ור ˘˜˙ רכים ˆ יל„ים עם ן ˙ ‰מ‚פ‰ על מ ˙ פע ˘‰ ל‚בי ˙ ור ˘˜˙ לינ‡י ˜ ל ‰ורים ו ˘ ם ˙„ עמ ˙‡ ני ‰ז‰ נערך במטר‰ ל‰בין ˙ ר ‰‡יכו ˜ ‰מח ים בעזרי ˘ מ ˙˘ ל יל„ים ‰מ ˘ ˙ ור ˘˜˙ לינ‡י ˜ 25- ‰ורים ו 25 . "ח ˙˙ ˙˘ ים ו‰טיפול ביל„ים ‰מטופלים ב‚י ˙ ירו ˘‰ ‡ים ‰ב‡ים: ‰יו ˆ ‰ממ ˙‡ ני, ו‰עלו ˙ מטי ‡יכו ˙ וח ˙ חו ני ˙ נו ˙ ‡י ‰ר‡יונו ˆ י-מובנים. ממ ˆ ח ˙ "ח רו‡יינו בר‡יונו ˙˙ ‰˙ ‰יי ˘ ל‰ם וע„ יל„ים ˘ ˙ ור ˘˜˙ ר ב ˙ „מו יו ˜˙‰˘ ‰ על ‰יל„ים. ‰טווח כלל יל„ים ˙ ‰יי ˘ ‰ פע ˘‰ פערים ‚„ולים ב רכים ˆ ורונ‰ על יל„ים עם ˜‰ ˙ ל מ‚פ ˘ ‰ פע ˘‰ זו ב ˙ ונו ˘ נים רבים יכולים ל‰סביר ˙˘ ל‰ם. מ ˘ ˙ נסי‚‰ ביכולו י ˘ בין ‡נ ˙ פו ˙ ו ˘‰ ˙‡ ו ˙ פחו ˘ נים למ ˙ ים ‰ני ˙ ירו ˘‰ ל ˘ ורך ‰חיוני ˆ‰ ˙‡ ר מ‡יר ˜ יים מורכבים. ‰מח ˙ ור ˘˜˙ "ח בזמן ‰מ‚יפ‰ ו‡חרי‰. ˙˙ י ˙ ירו ˘ ל ˙ ו ˘ כ„י ל‰בטיח נ‚י ˙ פחו ˘ וע ומ ˆ˜ מ ˙ פ‰ ‰ילי„י ˘‰ ליב‰ ל„וברי ˙ ר מילו ˆ וח ‡ו ˙ "ח עבור ‡וסטרלים ילי„יים: פי ˙˙ alterna�ve communica�on for Aboriginal Australians: Developing core vocabulary for Yolŋu speakers Rebecca Amery, Julie Gungungbuy Wunungmurra , Parimala Raghavendra, Gurimaŋu Bukuḻatjpi , Rachel Dikul Baker & Farrah Gumbula AAC, Vol. 38, 4, December 2022, pp. 209-220 '‡„ו-‚וזף, ˆ מ ˙ מחל ˙ חו ˙ פ ˙‰ סיכון ל ˙ˆ בו ˜ ל ˙ ייכ ˘ ‰ ל ‡וסטרלים ילי„יים מ‡זור ‡רנ‰ם ב‡וסטרלי ˘ ‰ˆ בו ˜ .˙ ם ‰ילי„י ˙ פ ˘ "ח ב ˙˙ ˙ וח מערכ ˙ ‰יל‰ זו מעוניינים בפי ˜ י ˘ ל ‰„יבור. ‡נ ˘ ר ל‡ב„ן פרו‚רסיבי ˙ בין ‰י ˙ ‰‚ורמ ליב‰ עבור מבו‚רים ‰חולים במחל‰. ˙ ר מילו ˆ ור ‡ו ˆ וכל ל‡סוף ולי ˙˘ ˙ רבו ˙ ˙ ו‡מ ˙ ‰ יט ˘ ח ˙ ר ז‰ נוע„ לפ ˜ מח מלים 243 ל ˘ ‰ ימ ˘ רו ר ˆ רים י ˜ "ח. ‰חו ˙˙ ˙ ימ‰ ‰י‡ ל‰כליל מילים ‡לו ב‡ופן ניסיוני במערכו ˘ ‰ר ˙ יר ˆ י ˙ מטר ים מ„ברים ˘ ל ‡נ ˘ ˙ יו ˙ˆ בו ˜ ˙ יחו ˘ פ‰ מ ˘ ˙ ל „‚ימו ˘ וח ˙ וני ˜ ו ˙ ע ˙ ימ‰ כלל ˘ ‰ר ˙ יר ˆ ‰ליך י ˙ .˙ ומורפמו ים ‰יו ˜ י ˙ ע ˙‰ ו„ וב‡יסוף ˜ ‰מי ˙ ו ˆ בו ˜ פים ב ˙˙˘ ימ‰. ‰מ ˘ סייעו ל‰וסיף ‡ו ל‚רוע מילים מ‰ר ˘ „ ו ˜ מי ˙ ו ˆ בו ˜ ומ ונים. ˘ ליים ˜ סי ˜ בפריטים ל ˘ ימו ˘ פ‰ ‰ייחו„י וב ˘‰ ‰ במבנ ˙ ורו ˘˜‰ ˙ ‰ם יכלו ל‰‡יר סו‚יו ˘ „וברי ‰ניב ‰ילי„י, כך ‡ים מרכזיים עלו ˘ ‰ נו ˘ לו ˘ .˙ י – ‡יסוף ‰בטטו ˘ ר‚ום חופ ˙ ומי – ב ˜ ‚ מ ˘ ‰ליך למו ˙‰ ˙‡ ‰˙ וו ˘‰ רים ˜ ‰חו ˙ˆ בו ˜ ˙ ימ ˘ ר ˙ יר ˆ בון בי ˘ בח ˙ ח ˜ ל ˘ י ˘ ˙ יו ˙ פ ˘‰ ו ˙ יו ˙ רבו ˙‰ ˙ ר ‰סו‚יו ˜ עי ˙‡ ‡ים, ו‰ם מסכמים ˆ וח ‰ממ ˙ ני ˙ בע ˙‡ ים ילי„יים, ו ˘ עבור ‡נ ˙ ז‰ו ˙‚ˆ ומיי ˙ י ˙ רבו ˙ ‰ פ‰ כ‰בע ˘‰ „ י ˜ פ ˙ ˙‡ ים ˘ ר מ„‚י ˜ ‡י ‰מח ˆ ליב‰. ממ ˙ מילו "ח. ˙˙ ˙ מילים למערכו ˙ יים בבחיר ˙ פ ˘ יים ו ˙ רבו ˙ ב‚ורמים ˙ בו ˘ ח ˙‰‰ ˙ יבו ˘ ח

RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=