98 ר‡ל ˘ - י ˜ ון ‡ייז ˙ נ ˘ 2023 מ‰חווי‰ ˜ חל ˙ ונ‰ ויכולים ל‰רוויח לפחו ˘ ועים ˘ ע ˘ ‚ן ˙ ב„יבור חווים חווי ˙ יל„ים עם מו‚בלו ˘ ‡ים מר‡ים ˆ ‰ממ ˙ ו ˘ מעבר לנ‚י ˙ ו ˘ יים בנ‚י ˘˜ ל ˘ יימים ב ˜‰ ˙ פו ˙˙˘‰ ‚בר על ‰חסמים ל ˙‰ יעזור ל‰ם ל ˘ עם סיוע ˙ ‰‡ופייני ל יל„ים ˘ ˙ ור ˘˜˙‰ ˙ חוויו ˙ יפי ב‰בנ ˆ „ ב‡ופן ספ ˜ מ ˙ ר נוסף ‰מ ˜ נים. חיוני לערוך מח ˜˙ ל ‰מ ˘ ˙ ‰פיזי ‰˘ , כולל ‚י ˙ פו ˙˙˘‰ ל ˙ ורו ˘˜‰ ˙ ‰מורכבו ˙ מו„„ עם ‰סו‚יו ˙‰ ים כ„י ל ˜ ח ˘ י מ ˘ "ח במ‚ר ˙˙ ים ב ˘ מ ˙˘ ‰מ נו ˙ י ˘ יפיים ˆ ספ ˙ ו ˘ ני נ‚י ˜˙ ור ˆ ר, חייבים לי ˙ ועים מכילים יו ˘ ע ˘ ור ‚ני ˆ ועים. כ„י לי ˘ ע ˘‰ "ח ב‚ני ˙˙ ˙ למערכו ˙ ו ˘ ‰נ‚י ˙‡ ל‰ם ו ˘ ˙ פו ˙˙˘‰‰ ˙‡ „ם ˜ "ח כ„י ל ˙˙ ˙ עו ˆ מיכ‰ ב‡מ ˙ ים ל ˜ ו ˜ ב„יבור ‰ז ˙ מענ‰ ליל„ים עם מו‚בלויו ועים עבורם. ˘ ע ˘‰ ל ‚ני ˘ טרום ‰‡וטיסטי ˜ ים ‰מ‡ובחנים על ‰ספ ˘ רב ‡נ ˜ "ח ב ˙˙ ר ‰נו‚ע ל ˜ „‰ ‰מח ˘ ב ˙ „מו ˜˙‰ Advances in augmenta�ve and alterna�ve communica�on research for individuals with au�sm spectrum disorder: moving research and prac�ce forward Ralf W. Schlosser & Rajinder Koul AAC, Vol. 39, 1, March 2023, pp. 2-6 ‡ין ל‰ם ˘ מ„ברים מעט ‡ו ˘ ים עם ‡וטיזם ˘ ל ‡נ ˘ ‰ מיכ‰ ל‰בע‰ ו‰בנ‰ לפלח ‰‡וכלוסיי ˙ ‰ יע ˆ "ח מ ˙˙ ˙˘ ‚י ר". ˜ "ח כ"טיפול מבוסס מח ˙˙ ˙˘ ר וטיפול ב‡וטיזם ‰כריז על טיפול ב‚י ˜ י למח ˆ יונלי כלל. ‰מרכז ‰‡ר ˆ˜ „יבור פונ י‚ ˆ ‰‰כרז‰. ‰‚יליון מ ˙‡ ר ˜ ר וטיפול ב‡וטיזם, ל ˜ י למח ˆ ל ‰מרכז ‰‡ר ˘ יר ˜ ס ˙ נכללו ב ˘ למ‡מרים ˘„˜ ‚יליון ז‰ מו רי, כולל ˜ רים ‰ללו לבסיס ‰מח ˜ ל ‰מח ˘ ם ˙ רומ ˙ ˙ "ח. נוסף ל‰ב‰ר ˙˙ ר ל‚בי ˜ ‡רבע‰ מ‡מרים ‰נו‚עים למח רים ˜ ון לערוך מח ˆ ‰ר ˙‡ יעוררו ˘ ווים ˜ ‡נו מ ˘ ˙ ו„ו ˜ ר וטיפול ב‡וטיזם, ‰‡רנו נ ˜ י למח ˆ ל ‰מרכז ‰‡ר ˘ ‰„ו"ח חום. ˙ נוספים ב וח ˙ ומט‡-ני ˙ י ˙ יר‰ סיסטמ ˜ "ח: ס ˙˙ ˙ ‰טמע ˙ ‡ו ˆ ו ˙ כמנב‡ים ל ˙ ו‚ניטיבי ˜ ˙ ‡פיוני מטופלים עם ‡וטיזם ומו‚בלו Par�cipant characteris�cs predic�ng communica�on outcomes in AAC implementa�on for individuals with ASD and IDD: a systema�c review and meta-analysis J. B. Ganz, James E. Pustejovsky, Joe Reichle, Kimberly J. Vannest, Margaret Foster & Lauren M. Pierson AAC, Vol. 39, 1, March 2023, pp. 7-22 ר. ˜ פים במח ˙˙˘ ר בינ‰ לבין ‡פיוני ‰מ ˘˜‰ "ח ו ˙˙ ˙ ל ‰טמע ˘ „ ר‰ יחי ˜ רי מ ˜ ל מח ˘ ˙ ‡ו ˆ ו ˙ וח ז‰ בחן ˙ ני וי טרום ˜ חי ˙ ‰ ויכולו ˜ , רפרטו‡ר ‰‰פ ˙ ערבו ˙‰‰ טרום ˙ ור ˘˜˙ רו ‰יו ‚יל כרונולו‚י, ‡ופן ˜ נח ˘ נים ˙˘ ‰מ ספר ‰מ‡ובחנים עם ˙ ל יל„י בי ˆ‡ "ח ˙˙ ˙ ו ב‰טמע ˜ עס ˘ „ ר‰ יחי ˜ ל מ ˘ רים ˜ מח 114 רו ˙ רים ‡י ˜ . ‰חו ˙ ערבו ˙‰‰ ‡ים מכל ˆ ‰ממ ˙‡ „ וח סטטיסטי כ„י ל‡ח ˙ ל ני ˘ ני סו‚ים ˘ ו ב ˘ מ ˙˘‰ רים ˜ . ‰חו ˙ ו‚ניטיבי ˜ ˙ ‡וטיזם ו/‡ו מו‚בלו ונים. ˘‰ רים ˜ ל ‰מח ˘ ˙ ‡ו ˆ ו ˙‰ ‚„ול‰ בין ˙ ע, ‡בל ‚ם ‰טרו‚ניו ˆ בממו ˙ פע‰ חיובי ˘‰ וחים ‰ר‡ו ˙ ני ‰ני ˘ . רים ˜ ‰מח ˙ ר ל‡בחנ‰, ‚יל, מספר, סו‚ ‡ופנויו ˘˜‰ ˜„ נב ˘ כ ˙ ערבו ˙‰‰ ˙ וח ‰סטטיסטי ‰ר‡‰ ‰ב„לים מסוימים ביעילו ˙ ‰ני וי. ˜ ‰חי ˙ , רפרטו‡ר ‰‰בע‰ ויכולו ˜„ ‰נב ˘ ימו ˘ ב ˙ ור ˘˜˙‰
RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=