שנתון מספר 39 - isaac 2024

34 ר‡ל ˘ - י ˜ ון ‡ייז ˙ נ ˘ 2024 ף בחבר‰ ב‡ופן ˙˙˘‰ ם ל ˙ י ז‰ עלול לפ‚וע ביכול ˘ ו ˜ ‰˘‚ ‰נ ˙ רונו ˜ ביע על מ‚וון ע ˆ חום מ ˙ ר ב ˜ מל‡. ‰מח מי„ע: ˙ בל ˜ ‰יכולים לסייע ל‡וכלוסיי‰ זו ב ˙ ים עם מו‚בלו ˘ וע: ‡נ ˆ ב ‰בי ˆ˜ ˙ ‡מ ˙‰ מ‡ופיינים בעיבו„ מי„ע ‡יטי ובזמן ˙ י ˙ חו ˙ פ ˙‰-˙ כלי ˘ על ˙ ירו ˘ פיעים י ˘ יים ‡ל‰ מ ˘˜ . ר ˙ ‚וב‰ ‡רוך יו ˙ וב ˘ . לפיכך, ח ˙ לוט ולעב„ מי„ע בזמן ‡מ ˜ ם ל ˙ יכול ופ‰ ˆ ‚וב‰ ‰מ ˙‰ זמן ˙‡ ב ‰„יבור ול‰‡ריך ˆ˜ ˙‡ ל‰‡ט לכך ‰י‡ ˙ י ˘ ל‡וכלוסיי‰ זו. „ו‚מ‰ מע ˙ ירו ˘ ן ˙ מ ˙ בע יבור. ˆ כריז‰ במבני ˙ ב ‰„יבור במערכו ˆ˜ ˙ ‰‡ט ˙ ים עם מו‚בלו ˘ ל‡נ ˙ ר ˘ ‡מ‰ זו מ‡פ ˙‰ בעבר ˘ ˙ ף במ‚וון פעילויו ˙˙˘‰ ל ˙ י ˙ חו ˙ פ ˙‰-˙ כלי ˘ עבורם. ˙ ו ˘ י נ‚י ˙ ‰יו בל ‡וכלוסיי‰ זו ‰מי„ע: ˙ פ‰ ומורכבו ˘‰ ˙ ‡מו ˙‰ ‰„רכים ˙ נמוכים. ‡ח ˙ ורי ‡וריינו ˘ עם כי ˙„„ מו ˙ מ .˙ וני ˘ ‰ ל ˘‚ י ז‰ ‰י‡ ‰נ ˘ ו ˜ עם ˙ מו„„ו ˙‰ לסייע ב וב ‡ו ˙ מי„ע כ ˙ ‡מ ˙‰ ‰ליך ˙ כ ˙ מו‚„ר ˙ וני ˘ ‰ ל ˘‚ ‰נ וך ˙ ,˙ ו‚ניטיבי ˜ ˙ ים עם מו‚בלו ˘ ל ‡נ ˘ רכים ˆ „בור ל .(2015 ,ı יים )ילון-חיימובי ˘ וניים וחו ˘ בעזרים ל ˘ ימו ˘ ל ˘ וכן - סי„ור ˙ (1) : ‰ ‰יבטים ˘ לו ˘ „ ב ˜ מ ˙ ‰ליך ז‰ מ ˙ ‡ינו מסייע ב‡ופן ˘ מי„ע ˙ מט ˘‰ ‰מרכזיים ו ˙ ‰רעיונו ייחס ˙ ( מבנ‰ - מ 2) ; ל ‰רעיון ‰מרכזי ˘ ו ˙ יר ל‰בנ ˘ י ˙ ים עם מו‚בלו ˘ פ‰ ל‡נ ˘‰ ˙‡ ‡ים ˙‰ ל ˙ ליכול וב ˆ ( עי 3) ; וטים ˘ פטים פ ˘ במ ˘ ימו ˘ ˙ בעזר ˙ ו‚ניטיבי ˜ ˙‡ יים ‰מסייעים ל‰בין ˙ בעזרים חזו ˘ מ ˙˘‰ ל ˙ - ‰יכול וב. ˙ ‰מי„ע ‰כ ˙ „מו ˜˙‰ ‰ חל ˙ נים ‰‡חרונו ˘ ב בסמלים: ˘ ימו ˘ ˙ ור ˘˜˙ בסמלים ככלי ˘ ימו ˘ ר על ˜ במח ˙ י ˙ מעו ˘ מ ˙ ים עם מו‚בלו ˘ וחלופי עבור ‡נ ומך ˙ ˙ עי ויזו‡לי ל‰עבר ˆ . סמלים ‰ם ‡מ ˙ י ˙ חו ˙ פ ˙‰-˙ כלי ˘ ר ˘‚ ים כ ˘ מ ˘ וט ו‡ינטו‡יטיבי, ומ ˘ מי„ע מורכב ב‡ופן פ ˘ ימו ˘ רים מר‡ים כי ˜ יים. מח ˙ ור ˘˜˙ חיוני לפערים ים עם ˘ ל ‡נ ˘ ם ˙ יכול ˙‡ ˙ י ˙ מעו ˘ פר מ ˘ בסמלים מ ,˙ ונו ˆ רכים ור ˆ ר ˘˜˙ ל ˙ י ˙ חו ˙ פ ˙‰-˙ כלי ˘ ˙ מו‚בלו .˙ מ‡ו ˆ ‰ע ˙„ ‰חיים ובמי ˙ מוביל לעליי‰ ב‡יכו ˘ ‰ מ , כ‚ון ˙ יומיו Œ יום ˙ יו ˆ‡ במיוח„ בסיטו ˙ זו בולט ˙ יעילו ˙ יו ˘ ‡י ˙ ‰ע„פו ˙ פנ‡י ו‰בע ˙ פעילויו ˙ בחיר .(Caron et al., 2021) מוביל ˘ מ ˙˘ י מ ˜˘ ילוב סמלים בממ ˘ , נוסף לכך ˙ יו ˆ˜ ב‡פלי ˘ ימו ˘‰ ‰ניווט ו ˙ יפור ניכר ביכול ˘ ל וע ˆ י בזמני בי ˙ מעו ˘ ור מ ˆ י ˜ ‰ פ ˆ רי ‡ינטרנט. נ ˙‡ וב ˙˘ חו ˙ ועליי‰ ב ˙ ‰ במספר ‰טעויו ˙ , ‰פח ˙ ימו ˘ מ ים כי ‰סמלים ˜ רים מסי ˜ ים. חו ˘ מ ˙˘ ל ‰מ ˘ ‰ביטחון ‰˘ רים ‚י ˘ ו‚ניטיבי ומ‡פ ˜‰ ‰עומס ˙˙ מסייעים ב‰פח (Gómez et al., 2020) ר למי„ע רלוונטי ˙ מ‰יר‰ יו רים ˜ וב ‰סמלים. מח ˆ ‚ם ל‡ופן עי ˙ נ ˙ רב‰ ני ˙ יבו ˘ ח ‰ל ˜ ל ˙ י ˙ רבו ˙ ו ˙ י ˘ ‡מים ‡י ˙ מר‡ים כי סמלים ‰מו וו‡‰ לסמלים ˘‰ מי„ע ב ˙ ר ב‰עבר ˙ ‰יע„ ‰ם יעילים יו ‚נריים. ˙ ‰ז„‰ו ˙˘ חו ˙ רים ‡לו „יווחו על ˜ פים במח ˙˙˘ ‰מ ר ˙ טוב‰ יו ˙ ‡מים ועל יכול ˙ ר עם סמלים מו ˙ ‚בו‰‰ יו ‡ים ˆ ם. ממ ˙ עו ˆ ‰ועבר ב‡מ ˘ במי„ע ˘ מ ˙˘‰ לזכור ול ‰ל ‰יע„ ˜ וף ˙ י ˘ ל ˘ ˙ יבו ˘ ‰ח ˙‡ ים ˘ ‡לו מ„‚י ר מ„ובר ˘‡ ל סמלים, במיוח„ כ ˘ וב ˆ ‰ליך ‰עי ˙ ב .(Karreman et al., 2022) רכים מיוח„ים ˆ ב‡וכלוסיי‰ עם ביעים על ˆ רים מ ˜ , מח ˙ יבורי ˆ‰ ‰ חבור ˙‰ חום ˙ ב ˘ ימו ˘ ‰˘ ר נע ˘‡ מי„ע כ ˙ י ב‰בנ ˙ מעו ˘ יפור מ ˘ פ‰ ˆ וט. נ ˘ סט פ ˜ ילוב עם ט ˘ בסמלים ‡וניברסליים ב מי„ע ועליי‰ ˙ במערכו ˙ ‡ו ˆ מ ˙‰‰ ור בזמני ˆ י ˜ ים ˘ ‡ים ‡לו מ„‚י ˆ ים. ממ ˘ מ ˙˘ ל ‰מ ˘ ון ˆ ‰ר ˙ ביעו ˘ ב ˙˘‚ בסמלים ל‰נ ˘ ימו ˘ ל ˘ י‡ל ‰רב ˆ ‰פוטנ ˙‡ ו ˜- כרטיסי רב ˙ ל‰טענ ˙ , כ‚ון מכונו ˙ מורכבו ˙ מערכו (Steinfeld et al., 2023) ‰, סרטונים ˘‚ ‰‰נ ˙ רונו ˜ ך לע ˘ ב‰מים: ˘ סרטונים נ‚י ˙ ים עם מו‚בלו ˘ מי„ע ל‡נ ˙˘‚ וב נוסף ב‰נ ˘ ‰ם כלי ח מי„ע ˙ רים ‰עבר ˘ , ו‰ם מ‡פ ˙ י ˙ חו ˙ פ ˙‰-˙ כלי ˘ .((Ben Shusan, 2023) י ˘ י ורב-חו ˙ מורכב ב‡ופן חוויי ים ˘ מ ˘ ל סרטונים ‰מ ˘ ריים ˜ ני סו‚ים עי ˘ נם ˘ י ‡וכלוסיי‰ זו: ונים. ˘ ‡ים ˘ מי„ע בנו ˙ בל ˜ מיוע„ים ל‡. סרטוני מי„ע: ורך ˆ ˘ י ˙ י ˙ חו ˙ פ ˙‰-˙ כלי ˘ ˙ ים עם מו‚בלו ˘ עבור ‡נ וט ˘ ולי ופי ˜ י‡ור ˙ ,˙ וביו ˙ מלול, כ ˙ כ‚ון ˙ ‡מו ˙‰ ב .(Davidson, 2015) וני ˘ ל ˙ יו ˆ‡ י‚ים סיטו ˆ מ :(Video Modeling VM) ב. סרטוני וי ˜ חי ˙ עו ˆ ר למי„‰ ב‡מ ˘ ם ל‡פ ˙ יום, ומטר Œ מחיי ‰יום רים ˜ מח .(Johnson et al., 2019) וי‰ ˆ ר ˙ נ‰‚ו ˙‰ מ‰נ‰ ˙ בסרטונים ‡ל‰ ‰ו‡ פעילו ˘ ימו ˘ מר‡ים כי ˙ ים עם מו‚בלו ˘ ויעיל‰ ללמי„‰ עבור ‡נ Mechling et al., 2005; Mech-) ˙ י ˙ חו ˙ פ ˙‰-˙ כלי ˘ .(ling & Ortega-Hurndon 2007 יוכלו ˙ י ˙ חו ˙ פ ˙‰-˙ כלי ˘ ˙ ים עם מו‚בלו ˘ ‡נ ˘ כ„י ורך למי„‰, ˆ מי„ע ול ˙ בל ˜ ורך ˆ בסרטונים ל ˘ מ ˙˘‰ ל ˙ רכי‰ם. בספרו ˆ ‡מים ל ˙ מו ˙ על ‰סרטונים ל‰יו י‰יו ˘ ‡ים סרטונים כך ˙‰ „ ל ˆ ים ‰מנחים כי ˘‚„ יימים ˜ ˘ בנ‚ן מ„י‰ נ‚י ˘ מ ˙˘‰ ל ˘ וכנ‰, י ˙‰ ˙ ים. ברמ ˘ נ‚י י‰י‰ ברור ל‡„ם עם ˘ יר‰ ב‡ופן ˆ ר ‰פעל‰ וע ˘ ‰מ‡פ ˙˜ ורך ‰פעל‰ ו‰פס ˆ ל ı ‰יכן עליו ללחו ˙ מו‚בלו ב‰ ˘ ‰ וכנ ˙‰ בנוסף, על .(Thompson, 2018) ‰סרטון בע ˆ ינוי ˘ ל ‚ו„ל ‰‚ופן ו ˘ ינוי ˘ ר ˘ מופעל ‰סרטון ל‡פ ‡ימו ˙ י ˘ ‰סרטון, כך ˙ י ˙ ח ˙ ב ˙ ‰מופיעו ˙ וביו ˙ ‰כ .(Moreno et al., 2017) ל ‰‡„ם ˘ יים ˘ רכיו ‰‡י ˆ ל

RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=