שנתון מספר 39 - isaac 2024

57 ר‡ל ˘ - י ˜ ון ‡ייז ˙ נ ˘ 2024 ˙ י ˆ סיוע ללמי„‰ רב-ערו ˙ : טכנולו‚יו ˙ למי„‰ ‡ימרסיבי ˙ סביב ˙ מורכב ˙ למי„ים עם מו‚בלו ˙ מיכ‰ ב ˙ ל ר פל‡ח ˆ ‰„ר זל ‚ירויים ˜ נוע„ לספ ˘ י ‰ו‡ מרחב ייעו„י ˘ ח„ר רב-חו ל ˘ רכים מיוח„ים ˆ מוך ב ˙ יים מ‚וונים במטר‰ ל ˘ חו חום ˙ ‡ ‰י ˙ י ˘ ים בכל ‰‚ילים. טכנולו‚י‰ רב-חו ˘ ‡נ ר ˘‚ נוע„ו ל ˘ סיוע ˙ ל טכנולו‚יו ˘ וך מ‚וון רחב ˙ ‡ח„ מ . ככזו, ‚ם ‰טכנולו‚י‰ ˙ מו‚בל ˙ ורך ליכול ˆ בין ˙ יפור יכולו ˘ ל ˙ ר ‰ז„מנויו ˆ נוע„‰ ליי ˙ י ˘ ‰רב-חו .˙ נ‰‚ו ˙‰ ו„ ו ˜ פ ˙ ,˙ ור ˘˜˙ ורי ˘ כי ˙ חומים „ו‚מ ˙ ב עים טכנולו‚יים ˆ לל ‡מ ˘ יים כוללים ˘ ח„רים רב-חו מ‚ע, ˙ ירו ˜ ,˙ חלפ ˙ ‡ור‰ מ ˙ ונים, כ‚ון ˘ ו‡ביזרים ופריטי רי‰וט ייחו„יים. ‰מטר‰ ˙ פי ˜ מע ‰י ˘ ˙ מערכ ור סביב‰ מר‚יע‰ ומ‚ר‰ בו ˆ י ‰י‡ לי ˘ ל ח„ר רב-חו ˘ ‚ירויים ול‰‚יב ˙ ים לחוו ˘ מ ˙˘ למ ˙ ר ˘ בזמן, ‰מ‡פ י ספר, ˙ ויים בב ˆ . ח„רים ‡ל‰ מ ˙ ר ˜ ור‰ מבו ˆ ל‰ם ב , במיוח„ עבור ˙ ברי‡ו ˙ במרכזים טיפוליים ובמוס„ו .˙ יל„ים ומבו‚רים עם מו‚בלויו י נוע„ו ˘ וך מרחב רב-חו ˙ ב ˙ ערבו ˙‰‰ ‰ליכי ˙ ‰טיפול ו ל יל„ים ובו‚רים עם ˘ ˙ ‰רווח‰ ‰כללי ˙‡ פר ˘ ל וך ‰ח„ר ˙ ב ˙ נסויו ˙‰‰ ל מ‚וון ˘ ‰ . ‰רחב ˙ מו‚בלו ‚ירויים ˙ לחוו ˙ נוספו ˙ ‰ז„מנויו ˙ ר ˘ י מ‡פ ˘ ‰רב-חו טיבי, במטר‰ ל‰וביל ˜‡ ול‰‚יב ל‰ם ב‡ופן ‡ינטר נ‡ים מיטביים ˙ ר ˘ ו„ ‰יום יומי ול‡פ ˜ פ ˙‰ יפור ˘ ל ˜ ‰י‡ חל ˙ פו ˙˙˘‰ .‰ וללמי„‰ יעיל ˙ י ˘ ‡י ˙ חו ˙ פ ˙‰ ל ˙ ר ˘ ‡פ ˙ יים מ ˘ י בלמי„‰. בח„רים ‰רב חו ˙ מ‰ו עי„ו„ ליוזמ‰, ˘ ‚וב‰, י ˙-‰ פעול ˜ ח ˘ במ ˙ פו ˙˙˘‰ לוו‰. ˘ למרחב ר‚יע‰ ו ˙ ‰ז„מנו ˙ נ ˙ וני ‰ליך ‰למי„‰, במיוח„ ˙ י נפר„ מ ˙ בל ˜ ‰ו‡ חל ˜ ח ˘ ‰מ מ‰נ‰, ‡ל‡ ‚ם ˙ פעילו ˜ ‡ינו ר ˜ ח ˘ עירים. מ ˆ ב‚ילים ו יל„ים ˙ עו ˆ . ב‡מ ˙ חיוניו ˙ וח מיומנויו ˙ כלי לפי ˙ יו ˙ , חבר ˙ ו‚ניטיביו ˜ ˙ חים מיומנויו ˙ ומבו‚רים מפ ˜ ח ˘ יים. ‰מ ˙ יר ˆ ורים מוטוריים וי ˘ וכן כי ˙ יו ˘‚ ור ורי ˘ פ‰ ובכי ˘ ב ˘ ימו ˘‰ ˙‡ ר‚ל ˙ ר לכולנו ל ˘ מ‡פ וף ˙ י ˘ ו ˙ ו ˘‚ מ‚וונים, כמו בחיר‰, ביטוי ר ˙ ור ˘˜˙ ˙ וח יכולו ˙ מ‰וו‰ בסיס לפי ˜ ח ˘ . נוסף על כך ‰מ ˙ חוויו ור ˆ , לי ˙ ונו ˆ רכים ור ˆ ר ˘˜˙ ל ˙ רו ˘ ‰מ‡פ ˙ יו ˙ ור ˘˜˙ ף ˙˙˘‰ , ל‰עביר מי„ע ול ˙ י ˙ וחבר ˙ י ˘‚ רב‰ ר ˜ .˙ יו ˙ חבר ˙ בחוויו וך ˙ יים ב ˜ ח ˘ ‡למנטים מ ˙ לב ˘ ‰מ ˙ ‰ חינוכי ˘ ב‚י כלי ˙ ‰ופכו ˙ ‰„י‚יטליו ˙ ‰ליך ‰למי„‰, ‰טכנולו‚יו ˙ .˙ ו ˘„ ח ˙ מיומנויו ˙„ כנים ובלמי ˙ ˙ י ב‰עבר ˙ מעו ˘ מ וחווי‰ „י‚יטליים ˜ ח ˘ ל מ ˘ ‡למנטים ˙ למי„‰ ‰כולל ˙ מסייע (DGBL – Digital Game Based Learning) וי„ע ˙ ו‚ניטיביו ˜ ˙ ורים, מיומנויו ˘ וח כי ˙ ‰ליך פי ˙ ל .(Backlund & Hendrix,2013; Girard et.al, 2013) "ח ˙˙ ˘ מ ˙˘ עבור מ ˙ י ˘ ‰ רב חו ˙ ‰למי„‰ בכי ˙ חוויי ליט‰ ˘ , וכן ˙‰ ‰ במרחב ˘ ליט‰ בנע ˘ ל ˘ ‰ ‰י‡ חווי וך מרחב ‰למי„‰ – ˙ ל ‡למנטים ב ˘ ‰ בבחיר‰ וב‰פעל .˙ י ˘ רב חו ˙ ו ˘ רח ˙‰ , לילים, סרטונים ˆ ,˙ בע, ‡ורו ˆ ˙ למי„ים ‰ז„מנויו ˙ ים ל ˜ ים „י‚יטליים מספ ˜ ח ˘ מ ורכי‰ם ˆ ל ˙ ‡מ ˙ ‰מו ˙ טיבי ˜‡ ו‡ינטר ˙ מ‡י ˆ ללמי„‰ ע ל‰ם. ˘ חומי ‰עניין ˙ יים ול ˘ ‰‡י "˙ טכנולו‚י‰ מסייע ˘‚„" ˙ , סמנכ"לי ˙ ועי ˆ˜ מ ˙ ר פל‡ח, מנ‰ל ˆ ‰„ר זל

RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=