76 ר‡ל ˘ - י ˜ ון ‡ייז ˙ נ ˘ 2024 "ח" ˙˙ "כולם זכ‡ים ל בטיפול בנערים ‡וטיסטים מ„ברים ˙ וחליפי ˙ ומכ ˙ ˙ ור ˘˜˙ ב ˘ ימו ˘ ‰ו„י‰ חרל"פ י" ˙ "‡ו ˙˙ , עמו ˙ טכנולו‚י‰ מסייע ˘‚„ ,M.A ˙ ור ˘˜˙ ˙ לינ‡י ˜ ‰ו„י‰ חרל"פ מבו‡ עי ˆ לרוב כ‡מ ˙ פס ˙ "ח( נ ˙˙) ˙ וחליפי ˙ ומכ ˙ ˙ ור ˘˜˙ ˙ מובנו ˘ ‡ינם מסו‚לים ל„בר כלל ‡ו ˘ ים ˘ ‰מיוע„ ל‡נ ˙ רים ע„כניים וע„ויו ˜ , מח ˙‡ ל‰ם ירו„‰. עם ז ˘ ‰„יבור ˘ ימו ˘ ל ˘ י ˙ מעו ˘ י‡ל מ ˆ ביעים על פוטנ ˆ טח מ ˘‰ מ רב ‡וטיסטים מ„ברים. במ‡מר ז‰ ‡נס‰ ˜ "ח ‚ם ב ˙˙ ב רב ˜ "ח ב ˙˙ ב ˘ ימו ˘ ל ˘ ˙ רונו ˙ ל‰בי‡ מעט מ‰י ˙ טיפולי ˙ ערבו ˙‰ ל ˘ ‰ ר ˜ י‡ור מ ˙ ‚ י ˆ‡ ‡וכלוסיי‰ זו, ו "ח. ˙˙ עי ˆ ‡מ ˙ לב ˘ ‰מ ל ‡וטיסטים ˘ מבט ˙„ ו ˜ "ח מנ ˙˙ ב ˘ ימו ˘‰ ˙ חוויי בו‚רים מ„ברים י ˜ פעיל ‡וטיסט, מילולי ב‡ופן חל ,Endever Corbin "ח ˙˙: ‡ר ˙ יסט וסופר, מ ˆ י, פובלי ˜ "ח חל ˙˙ ˘ מ ˙˘ ומ מי בכל ˆ ע ˙‡ ‡וכל ל‰סביר ˘ ר ˙ בטוח יו ˘ לי ל‰ר‚י ˙ ‚ורמ ‡ינ‰ ˘ ב„רך ˙ ו ˘‚ ון. ‡ני יכול ל‰עביר ניו‡נסים ור ˙ ב נ ˆ מ ‡ם ‡חוו‰ ˘ בטוח ˙ ל‰ כל כך ב„יבור. ‡ני יכול ל‰יו ˜ י‰ ˆ‡ לסיטו ˙ לט ˘ י נ ˙ ובל ˙ י ˙ מ ˆ ‚וב‰ עו ˙) ' 'מלט„‡ון ‰ בבטח‰." ˙ לי סיכוי ל‰‚יע ‰בי ˘ יבור, י ˆ יפ‰( ב ˆ מ .Goldthwait Fowles (2019) ל ˘ רם ˜ מח McCoy ו- Donaldson, Corbin ‡ כי בו‚רים ‡וטיסטים ˆ רים ‡וטיסטים, מ ˜ ם חו ˜ חל ˘ "ח ˙˙ עי ˆ ל ‡מ ˘ ם ˙ רומ ˙ ם נ‰נים מ ˙ „יברו ‚ם ביל„ו ˘ פי ˙˙˘ ל‰ם. מ ˘ ˙ ור ˘˜˙‰ ˙ טיביו ˜ מ‚וונים ל‡פ על ˙ בלע„י ˙ מכו ˙ י ב‰ס ˘ ו ˜‰ ˙‡ ו ˘ ר ‰„‚י ˜ ‰מח ˙ ור ˘˜˙ ל ˘ ˙ רונו ˙ ‰י ˙‡ , ו ˙ מילולי ˙ ור ˘˜˙ .˙ י ˆ רב-ערו ˙ ורו ˆ ב ˘ מ ˙˘‰ ר ל ˜ י בעי ˙ י, ניסי ˙ ‚„ל ˘ "כל„ו‚מ‰: י, ‡בל כולם „חפו ˙ יכול ˘ כ ˙ ‡ינן מילוליו ˘ ˙ ור ˘˜˙ י מסו‚ל ל‰סביר מ‰ ˙ ל‡ ‰יי ˘ ל„יבור... ‡ני ע„יין זוכר ,‰˘ חו ˙‰ מונ‰ ‡ו ˙‰ ‰ לי ˙ ריך, ‡בל ‰יי ˆ ‰ ‡ו ˆ ‡ני רו ל ˘ ˘‡ לי על ‰ר ˘ „ ‰י ˙‡ ים ˘ ‡וכל ל ˘ י לכך ˙ וייחל ור‰ ‰זו". ˆ ‰מי„ע ב ˙‡ ‰ו ול‰עביר ˘ מי ז‰. ˙‡ לי ‡ו‰ב ˘ . ‰מוח ˙ י ˆ רב-ערו ˙ ור ˘˜˙ "‡ני ‡ו‰ב ‰ לי ˘˜ .˙ י ˆ רב-ערו ˙ ור ˘˜˙ ר עם ˘˜˙ ל ל ˜ ר ˙ ‰רב‰ יו ‡ני יכול ˘ כ ˙ ‡ח ˙ ור ˘˜˙ ˙ יט ˘ מי ˆ על ע ˙ לכפו ˙ לנסו ר עם כמ‰ ˙ לים יו ˜ . ‰חיים ˙ יטו ˘ במספר ˘ מ ˙˘‰ ל ונים". ˘ ˙ רונו ˙ י ˘ י ˙ ונו ˘ ˙ יטו ˘ . ל ˙ יטו ˘ ,(2021) "ח? ˙˙ ים ל ˜ ו ˜ מ„וע ‡וטיסטים מ„ברים ז ˘ ימו ˘ ל ˙ י‚ים מספר סיבו ˆ מ Zisk & Dalton 2019 רב ‡וטיסטים מ„ברים: ˜ "ח ב ˙˙ ב מ‰‡וטיסטים מסו‚לים ˜ ‰„יבור: חל ˙ ביכול ˙ יו ˙„ נו ˙ .1 ˙ ם ל„בר נובע ˙ מי„. ‡י יכול ˙ ‡ ים, ‡ך ל ˙ ל„בר לעי בים נוירולו‚יים ˆ ח ‡ו מ ˙ י, מ ˘ מ‚ורמים כמו עומס חו נלווים. ˙ ‰כוונו ˙ וללי‰: למרו ˜‡ ריפטים ו ˜ בס ˘ ימו ˘ .2 Prizant, 1982, 1983;) מ‡חורי ‡ל‰ ˙ יו ˙ ור ˘˜˙‰ Prizant & Duchan, 1981; Prizant & Rydell, 1984; מובנים על י„י ˙ ל‡ ל‰יו ˘ ויים ˘ , ‰ם ע (Stiegler, 2015 .˙ ור ˘˜˙‰ פי ˙ ו ˘ ˜ רב חל ˜ ב ˙ מסוימו ˙ יו ˙ ור ˘˜˙ ˙ כוונו ˙ י ב‰בע ˘ ו ˜ .3 ‡ו ˙ ו ˘‚ י ב„יבור על ר ˘ ו ˜ ,‰ מ‰‡וטיסטים: ל„ו‚מ .ı בי לח ˆ עזר‰ במ ˙˘˜ בב ˜ ‡ינו מספי ˜ ים, ‰„יבור ‰מופ ˙ : לעי ˜ . „יבור ל‡ מספ 4 מלו‡ ‰מסר ‰מיוע„. ˙‡ ‡ כ„י לבט ל ˘ ‰ ‡מ ˙‰ ˙ ר ˘ "ח מ‡פ ˙˙ :˙ י ˙ ור ˘˜˙ ˙ ו ˘ . ‚מי 5 נים. ˙˘ רכים מ ˆ ול ˙ ונו ˘ ˙ יו ˆ‡ לסיטו ˙ ור ˘˜˙‰ „רך ˙˘ מ ˙˘ ומ ˙ ‰י‡ ‡וטיסטי Zisk ˙ ר ˜ יין כי ‰חו ˆ וב ל ˘ ח מ‰. ˆ י בע ˜ "ח ב‡ופן חל ˙˙ "ח עם ˙˙ ˙ לב ˘ מ ˙ טיפולי ˙ ערבו ˙‰ ר‰: ˜ י‡ור מ ˙ נערים ‡וטיסטים מ„ברים ע ˜ ר ל ˘ י ‰ספר ˙ במערך ב ˙ ור ˘˜˙ ˙ לינ‡י ˜ י כ ˙„ בעבו 14 ‰ נערים ‡וטיסטים בני ˘ לו ˘ י ב ˙ י" טיפל ˙ "‡ו ˙˙ עמו ˙ . ‰טיפול נערך במס‚ר ˙ ור ˘˜˙ ˙˙ ‰לומ„ים בכי ו ˘˜ ב ˙‰ בוע ‰מטופלים ˘ בוע. מ„י ˘ , פעם ב ˙ י ˙ˆ בו ˜ ם ˙˘ לו ˘ בוע ‰חולף. ברוב ‰פעמים ˘‰ ף בחווי‰ מ ˙˘ ל ‡ח„ ˘ ף. ל‡חר ˙˘ ו ל ˘˜ ב ˙‰˘ ף בחווי‰ כ ˙˘ ליחו ל ˆ‰ ‚וב‰ ˙ ף, ‰מטופלים ‰‡חרים ל‡ יזמו ˙ י ˘ ‰מטופלים וף בחווי‰ ˙ י ˘ ‡ל‰, ל‡ ב ˘ ˙ ‡יל ˘ ף, ל‡ ב ˙ י ˘˘ ‰ לחווי ל‰ם ˙˙ י ל ˙ חיל‰ ניסי ˙ ‚וב‰ וכ„ומ‰. ב ˙ ן ˙ „ומ‰ ‡ו במ ˙ „מו ˜˙‰ ‰˙ פ ˆ , ‡ך ל‡ נ ˙ ריו ˘ ‡פ ˙ ‚ובו ˙ ל ˘ ‚ מו„לינ בע‰ ‰י‡ ˜ נ ˘ ‰טיפול ˙ יווך ז‰. על כן מטר ˙ ב ˘ ימו ˘ ב ‚וב‰ ˙ : ‰מטופלים יבחרו ˙ יו ˙ ור ˘˜˙‰ ˙ ‰כוונו ˙ ‰רחב לוח ˙ וף ‡ו ‰ער‰ בעזר ˙ י ˘ ,‰ ‡ל ˘ ‰חבר, כ‚ון ˙ לחוויי .˙ ור ˘˜˙
RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=