87 ר‡ל ˘ - י ˜ ון ‡ייז ˙ נ ˘ 2024 ‡ילנ„ ˙ "ח ב ˙˙ ל‚בי ˙ ור ˘˜˙ לינ‡י ˜ ל ˘ ˙ פיסו ˙ Speech-language pathologists’ perceptions of augmentative and alternative communication in Thailand Wansiya Kamonsitichai & Howard Goldstein AAC. Vol. 39, 4, December 2023, pp. 230-240 ˙ עו ˆ ב‡מ ˙ ערבו ˙‰ "ח ו ˙˙ ˙ מערכו ˙ ע ˆ‰ ˙ חל ˙‰ ון ל ˘‡ ע„ ‰ר ˆ‰ . "ח ˙˙ ˙ נרחב במערכו ˘ ימו ˘ ‡ילנ„ ‡ין ˙ ב ו ˜„ "ח. נב ˙˙ ל‚בי ˙ ור ˘˜˙ לינ‡י ˜ ל ˘ י‰ם ˙ פיסו ˙ ˙ יים מורכבים, ‰ו‡ ‰בנ ˙ ור ˘˜˙ רכים ˆ "ח ליל„ים עם ˙˙ לינ‡י ˜ 78 . ולי ˜ ו‡ייפ„ עם פלט ˙ ור ˘˜˙ ˙ , לוחו ˙ "ח: ‚'סטו ˙˙ י ˆ ‰ ערו ˘ לו ˘ לינ‡ים ל‚בי ˜‰ ל ˘ י‰ם ˙ פיסו ˙ ˙ לו ˜ , מ ˙ ם מ‰מובנו ˙ מו ˘ ר ˙‰ ˙‡ ים, ו„יר‚ו ˆ בכל ‡ח„ מ‰ערו ˘ מ ˙˘ ל יל„ ‰מ ˘ טעי וי„‡ו ˜ ‰˘ לו ˘ פו ב ˆ ˙ ור ˘˜˙ ל‚בי ˙ ובנו ˙ רו ˘ ‡פ ˘ נים ˙˘ ו ל„ר‚ מ ˘˜ ב ˙‰ . ל‡חר מכן ‰ם ˙ ומ‰‰ע„פו ˙ מו, מ‰יעילו ˆ ע ˘ ימו ˘‰ ו ˘ ימו ˘‰ ˙„ למי „יבור. ˙ ‰ ל‰ם יכול ˙ מם ‡ילו ל‡ ‰יי ˆ ‡ינם מ„ברים ועבור ע ˘ ל‰ם עבור ‰מטופלים ˘ ˙ ונו ˘‰ ˙ ל‰ע„פו ˙ ‰סיבו .˙ ור ˘˜˙ ı ר ומוע„ף כערו ˙ ולי ב‡ייפ„ כמובן\יעיל ביו ˜‰ ‰פלט ˙‡ „יר‚ו ˙ ור ˘˜˙‰ לינ‡י ˜ רוב ˘ ˙ מר‡ו ˙ ‡ו ˆ ו ˙‰ ‰נ„יר ˘ ימו ˘‰ ˙ יים מורכבים. למרו ˙ ור ˘˜˙ רכים ˆ עבור יל„ים עם ˘ ימו ˘ ר ללמי„‰ ול ˙ ביו ˙ לו ˜ „ור‚ו כ ˙ ‚'סטו י„ום ˜ ם ˘ ל ˙ ז‰ ו‰ע„פ‰ בולט ı ל ערו ˘ ‰‰ ‚בו ˙ י ˙ בל‰ חבר ˜ ‰‡ מר ˙ ור ˘˜˙‰ לינ‡י ˜ ל ˘ ‚ ‡ילנ„, ‰„ירו ˙ ב‡ייפ„ ב ˙ מוטעו ˙ פיסו ˙ ו ˜ פו ‚ם י„ע ל‡ מספ ˘ ח ˙ ‡ו ˆ ו ˙‰ . יים מורכבים ˙ ור ˘˜˙ רכים ˆ עבור יל„ים עם ˙ ור ˘˜˙‰ ˙ יכולו ‡ילנ„. ˙ ב ˙ ור ˘˜˙ לינ‡י ˜ רב ˜ "ח ב ˙˙ ל‚בי 2022 -2010 – רט ˙ סמונ ˙ - ˙ טיפולי ˙ ערבו ˙‰ : וע„כון ˙ י ˙ יט ˘ ‰ יר ˜ ס Updated systematic-narrative review on communication intervention in Rett Syndrome: 2010–2022 Jeff Sigafoos, Laura Roche, Mark F. O’Reilly, Giulio E. Lancioni & Peter B. Marschik AAC. Vol. 39, 4, December 2023, pp. 241-255 ˙ ערבו ˙‰ ל ˙ טבעיו ˙ רט ‰ן מועמ„ו ˙ סמונ ˙ עם ˙ יים מורכבים, בנו ˙ ור ˘˜˙ רכים ˆ ˙ רו ˆ פ‰ „בור‰ ו‰יוו ˘ ל ‡וב„ן ˘ ב ב‰ם ˘ רים ˜ מח 16 י„יים, זי‰ינו וסיכמנו ˙ ר ע ˜ „ כיווני מח ˜ ר ולמ ˜ „ם טיפול מבוסס מח ˜ ל ˙ . על מנ ˙ ור ˘˜˙ ב ˙ טיפולי רים ב‰יבטים ‰ב‡ים: ˜ ‰מח ˙‡ ‰ יר‰ סיכמ ˜ . ‰ס 2009- יר‰ ‰‡חרונ‰ ב ˜ פורסמו מ‡ז ‰ס ˘ , ו ˙ ור ˘˜˙ בחנו טיפולי ‡ים. ˆ ‰ממ ˙ . ‰. ‡מינו ˙ ערבו ˙‰‰ ˙ ‡ו ˆ ו ˙ .„ .˙ ערבו ˙‰‰ . ‚. ‡פיוני ˙ ור ˘˜˙ ורים ל ˘˜‰ לויים ˙ נים ˙˘ . ב. מ ˙ פו ˙˙˘ ‡. מ "ח. ˙˙ ˙ ניי ˜‰ מובנ‰ ל ˙ וכני ˙ ו ב ˘ מ ˙˘‰ רים ˜ מ‰מח ˙ י ˆ נים. מח ˘ 47 „ ע 3 מ‚יל ˙ פו ˙˙˘ מ 100 רים כללו ˜ ‰מח 16 ˙ חיוביו ˙ ‡ו ˆ ו ˙ .˙ רני‡לי ˜- ו„ מבט ו‚ריי‰ טר‡נס ˜ מי ˙ ‰, טכנולו‚יו ˜ כללו טיפול במוזי ˙ ‡חרו ˙ טיפוליו ˙ ערבויו ˙‰ רים ‡לו ‰ם בסיס י„ע ˜ מח 16 . רים ˜ מ‰מח 13- יח‰( „ווחו ב ˘ וח ב ˙ ‰ו ו/‡ו לפ ˘ מ ˘˜ "ח כ„י לב ˙˙ בעזר ˘ ימו ˘ ˙ )כ„ו‚מ י„יים. ˙ ר ע ˜ רט. ‰מ‡מר מ‡יר כיווני מח ˙ סמונ ˙ עם ˙ ל בנו ˘ י ˙ ור ˘˜˙‰ „ ו ˜ פ ˙‰ ˙ מ ˆ ל‚בי ‰ע עבור יל„ים ˙ מיכ‰ וס„רי ע„יפויו ˙ , ל ‰ורים על חסמים ˘ ˙ ובנו ˙ :" ים ˘ ניחו ˜ ח ˘ "ז‰ כמו מ יים מורכבים ˙ ור ˘˜˙ רכים ˆ ו ˙ לי ˜ ורטי ˜ ‰ ר‡יי ˙ ו ˜ עם ל "It’s like a guessing game all the time”: parent insights on barriers, supports, and priorities for children with cortical visual impairment and complex communication needs Tara V. McCarty & Janice C. Light AAC. Vol. 39, 4, December 2023, pp. 256-269 ל‚בי ‰מסע ˙ ייחו„יו ˙ ובנו ˙ יים מורכבים ‰ם בעלי ˙ ור ˘˜˙ רכים ˆ ו (CVI) ˙ לי ˜ ורטי ˜ ‰ ר‡יי ˙ ו ˜ ‰ורים ליל„ים עם ל ר ז‰ ˜ "ח. מח ˙˙ ˙ עו ˆ ל ב‡מ ˘ , למ ˙ ‰טיפולי ˙ ערבו ˙‰‰ , ו ˙ ‡ימו ˙ ‰מ ˙ מיכו ˙‰ , ל יל„י‰ם ‡ל עבר ‰‡בחון ‰נכון ˘ ע‰ ‰ורים ˘˙ וון ˜ ר ר‡יינו ב‡ופן מ ˜ זו‰ו על י„י ‰ורים ‡ל‰. עורכי ‰מח ˘ ו‰חסמים ˙ מיכו ˙‰ ,˙ נסויו ˙‰‰ ˙‡ ר ˜ ח ˙‡ ‡רים ˙ ‡ים ‰מ ˘ ‰ נו ˘ ‰עלו חמי ˙ ‡ו ˆ ו ˙‰ . יים מורכבים ˙ ור ˘˜˙ רכים ˆ ו ˙ לי ˜ ורטי ˜ ‰ ר‡יי ˙ ו ˜ ליל„ים עם ל „ ‡חרים; ˆ מ ˙ נמוכו ˙ יפיו ˆ עם ˙ מו„„ו ˙‰ ;‰ ‰ר‡יי ˙ ו ˜ ורים בזי‰וי ל ˘˜‰ ‚רים ˙‡ : ל ‰‰ורים ˘ ˙ נסויו ˙‰‰
RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=