שנתון מספר 39 - isaac 2024

88 ר‡ל ˘ - י ˜ ון ‡ייז ˙ נ ˘ 2024 ו בין ˜ ור ˘ ‰ר‡יי‰, ויי ˙ ו ˜ בל ˙ בו ˘ ח ˙‰ וך ˙ "ח ˙˙ ‡ים ˙‰ כ„י ל ˘ נ„ר ˘ ים ˘ ניחו ˜ ח ˘ ; מ ˙ ‰ורים ‰מונעים לפעילו ו‡רו על י„י ‰ורים ˙˘ ו‡רו „מו ל‡לו ˙˘ ˙ נסויו ˙‰‰ מ ˜ ל ‰‰ורים. חל ˘ ˙ וע לס„רי ‰ע„יפויו ˆ˜ י ‰מ ˘ ל ‡נ ˘ ‰טיפול ‡ים ˘ מן ‰נו ˜ , וחל ˙ לי ˜ ורטי ˜ ‰ ר‡יי ˙ ו ˜ ‡ינם מ‡ובחנים עם ל ˘ ,‰ ל„ו‚מ CP , יים מורכבים ˙ ור ˘˜˙ רכים ˆ ליל„ים עם ב ˘ ח ˙‰ ‰טיפול, ב ˙ וכניו ˙ "ח ו ˙˙‰ ˙ וב מערכו ˆ ל‚בי עי ˙ ‰ורים זו, כולל ‡י ‰וו„‡ו ˙ˆ בו ˜ עלו ‰יו ייחו„יים ל ˘ ר ˜ י במח ˙ מעו ˘ ורך ‰מ ˆ‰ ˙‡ ר ‰‡יר ˜ ר. ‰מח ˙ יו ˙ מ‚וונו ˙ ור ˘˜˙ ורך ב„רכי ˆ‰ ‰ר‡יי‰ ו ˙ ו ˜ ורים לל ˘˜‰ ‚רים ˙‡ ב .˙ לי ˜ ורטי ˜ ‰ ר‡יי ˙ ו ˜ עבור יל„ים עם ל ˙ יעילו ˙ טיפולי ˙ ערבו ˙‰ בוע „רכי ˜ ל ˙ נוסף על מנ י ספר ˙ בב ˙ ור ˘˜˙ ˙ לינ‡יו ˜ ל ˘ ˙ ובנו ˙ :"˙ ו ˘ חיל לע ˙ ‰ ל‡ מ ˙‡˘ „ ע ˙ ז‰ ב‡מ ˙‡ ‰ יכול ל‰בין ˙‡˘ ב ˘ "‡ני ל‡ חו "ח ˙˙ ך ב ˘ עם סיום לימו„י‰ן ועל לימו„י ‰מ I don’t think you can really understand it until you put it to action”: school-based SLPs’ reflections on graduate and continuing education in AAC Jennifer J. Thistle, Amber Thiessen & Jeffery Hart AAC. Vol. 39, 4, December 2023, pp. 270-281 לבי ˘ ב ˙ ור ˘˜˙ ˙ לינ‡יו ˜ "ח עבור ˙˙ ‡˘ ‰למי„‰ בנו ˙ יפור ‰ז„מנויו ˘ „רכים ל ˙ ו ˘ ני מחפ ˘ ו‡ר ˙ ל ˙ וכניו ˙ ,˙ מוסמכו ˙ ור ˘˜˙ ˙ לינ‡יו ˜ ך ל ˘ לימו„י ‰מ ˙ וכניו ˙ ˙ יימו ˜˘ לטפל. ‡ף על פי ˙ חילו ˙ ‰ן מ ˘ ל‰ן לפני ˘ ‰ ר ˘ ‰‰כ ˙‡ ‡ר ˙ ‰ ל ˙ ר ‰נוכחי ‰יי ˜ ‰מח ˙ "ח. מטר ˙˙ ˙ עו ˆ לטיפול ב‡מ ˙ּ ל י„ע ומוכנו ˘ על רמ‰ נמוכ‰ מ„י ˙ מ„ווחו ˙ רבו ˙ ור ˘˜˙ ˙ לינ‡יו ˜ 17 . ל‰ן ˘ רכים ˆ‰ י ספר ל‚בי ˙ בב ˙ ‰עוב„ו ˙ ור ˘˜˙ ˙ לינ‡יו ˜ ל ˘ ‰מבט ˙ ו„ו ˜ ונ ˙ ובנו ˙‰ ˙ ייחסו ˙‰ ‡ים מרכזיים ב ˘ ומללו, ונוסחו נו ˙ לטו ו ˜ ‰ו ˙ י מובנים. ‰ר‡יונו ˆ ח ˙ פו בר‡יונו ˙˙˘‰ י ספר ˙ בב ˙ ‰עוב„ו ˙ ור ˘˜˙ ˙ לינ‡י ˜ ל ˙ ו ˘ ‰נ„ר ˙ ולמיומנויו ˙ לינ‡יו ˜‰ ל ˘ ורים לי„ע ˘˜ עלו ‰יו ˘ ‡ים ˘ . ‰נו ˙ ו‡רו בר‡יונו ˙˘ ˙ ופעו ˙ ל ˙ לינ‡יו ˜‰ יים ‰עומ„ים בפני ˘˜‰ ו ˙ ועי ˆ˜ ר‰ רב מ ˘ ל ‰כ ˘ ˙ יבו ˘ ; ‰ח ˙ ‰חלטו ˙ בל ˜ ל ˙ בי ˜ ע ˙ ור מס‚ר ˆ לי ˙ על מנ ‚ים ˘ ומו ˙ רונו ˜ , ע ˙ ו ˆ י‚ים ‰מל ˆ רים מ ˜ . ‰חו ˙ ל ‰טכנולו‚יו ˘ ˙ˆ‡ ‰מו ˙ „מו ˜˙‰‰ לנוכח ˙ ‡ר מעו„כנו ˘ ל‰י ˙ ו ˆ רו ˘ .˙ ועי ˆ˜ מ ˙ חו ˙ פ ˙‰ ‰נו‚עים ל ˙ ו ˆ ולים ו‰מל ˜ י ˘ ני, ומעלים ˘ ו‡ר ˙ ורסים ל ˜ מלמ„ים ב ˘ ים ˆ ‰מר ˙‡ ילוו ˘ יו?" ˘ עכ ˙ ו ˘ בים: מ‰ ‡ני, כ‰ור‰, יכול לע ˘ , ‰ם חו ˙ ור ˘˜˙ ˙ לינ‡י ˜ "‰ם ל‡ מחכים ל "ח ל‰ורים ˙˙ ורס ˜ ל מנחי ˘ ˙ פיסו ˙ “They aren’t waiting for an SLP, they think ‘what can I as a parent do now?’” course leaders’ perceptions of AAC interventions targeting parents Hanna Nordlund & Anna Fäldt AAC. Vol. 39, 4, December 2023, pp. 282-292 ל יל„י‰ם. ˘ ˙ ור ˘˜˙‰ פ‰ ו ˘‰ ˙ חו ˙ פ ˙‰ מכו ב ˙ י ˘ ˙ ב‡סטרט‚יו ˘ מ ˙˘‰ יכול‰ לעזור ל‰ורים ל ˙ ר‰ ייעו„י ˘ ‰כ ים ומ„ריכים ˙ עמי ˙„ , מעו„„ים למי ˙ ‰„„י ˙ ור ˘˜˙ „ים ב ˜ מ ˙ מיוע„ים ל‰ורים, ומ ComAlong ל ˘ ‰ ר ˘ ורסי ‰‰כ ˜ עים ˆ ורסים ‰מו ˜‰ ˙˘ לו ˘ ל ˘ ל ‰מנחים ˘ י‰ם ˙ פיסו ˙ ˙‡ ‰ לבחון ˙ ז‰ ‰יי ˙ ר ר‡יונו ˜ מח ˙ "ח. מטר ˙˙ ‡˘ בנו ˘ לו ˘ נוסחו ˙ ל‰ם. מן ‰ר‡יונו ˘ ורסים ˜ ל ‰נלמ„ ב ˘ ‰ ‰‰טמע ˙‡ בו ‰ם חווים ˘ ‰‡ופן ˙‡ זו ול‰עריך ˙ במס‚ר נר‡‰ ˙ ‡ו ˆ ו ˙‰ ורסים. על פי ˜‰ ל ˘ ˙ ו ˘ מם, ונ‚י ˆ ורסים ע ˜‰ פיס‰ ל‚בי ˙ ,‰ פח ˘ פע‰ על ‰מ ˘‰ :˙ ט‚וריו ˜ ˙ ור ˘˜˙‰ י„ע ל‚בי ˙ בל ˜ ‰‰ורים זכו ל ˘ מם. ‰ם „יווחו ˆ ועל ע ˙ פחו ˘ על ‰מ ˙ פע‰ חיובי ˘‰ פים ר‡ו ˙˙˘ ‰מ ˘ ים לכל ‰‰ורים, ‡ולם ˘ ורסים ל‡ ‰יו נ‚י ˜‰ ‰ חיל ˙ . יח„ עם ז‰, ב ˙ ור ˘˜˙ ח ˙ ליל„י‰ם לפ ˙ ‰מסייעו ˙ ו‰‡סטרט‚יו ם. ˙„ י מעבו ˙ מעו ˘ מ ˜ ורסים כחל ˜‰ ˙‡ פסו ˙ ורסים, ‰מנחים ˜‰ וף ‰פעול‰ בין ‰‰ורים ובין מנחי ˙ י ˘ יפור ˘ עם ל ˘ ים ומ‰‰נ‰ל‰ ו‚יוס ˙ מיכ‰ מעמי ˙ ,‰„ ום עבו ˜ ו מ ˙ ורסים ב‡ו ˜ פיעו על ‰‰טמע‰: כמ‰ מנחי ˘‰ נים ‰ב‡ים ˙˘ ‰מ ורסים. ˜ ב ˙ פו ˙˙˘‰ ‰ורים ל

RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=