89 ר‡ל ˘ - י ˜ ון ‡ייז ˙ נ ˘ 2024 "ח ˙˙ ים ב ˘ מ ˙˘ ל יל„ים ובני נוער ‰מ ˆ‡ ˜ „ו ˜„ ון ו ˜ סי ˜ ר בין ל ˘˜‰ Relationship between lexicon and grammar in children and youth who use augmentative and alternative communication Gloria Soto, Michael T. Clarke & Gat Savaldi-Harussi AAC. Vol. 39, 4, December 2023, pp. 293-301 ונים ˙ סמלים. ‰נ ˙ "ח מבוסס ˙˙ ים ב ˘ מ ˙˘ ל יל„ים ובני נוער ‰מ ˆ‡ ˜ „ו ˜„ ון ו ˜ סי ˜ ‰יחס בין ל ˙‡ ר ‰נוכחי בחן ˜ ‰מח ר ˆ ‡ו ˙‡ פר ˘ ‰ ל ˙ ם ‰יי ˙ מטר ˘ , ו„מים ˜ ˙ ערבו ˙‰ רי ˜ ני מח ˘ מ ˜ ‰יו חל ˘ ‰ י ‰כלל ˘‚ ל מפ ˘ מלילים ˙ 60- חו מ ˜ נל סמלים ‚רפיים. ˙ "ח מבוסס ˙˙ ים ב ˘ מ ˙˘ מ ˘ יל„ים ובני נוער 12 ל ˘ ˜ „ו ˜„‰ ˙‡ י ו ˙ ‰מילים ‰‰בע ˙‡ ח ˙ י ב. לנ ˙ ר מילים ‰בע ˆ ל ‡ו ˘ ˙ ונו ˘ ˙ ירופי מילים ברמו ˆ ˙ יר ˆ ‡ר י ˙ ר ז‰ ‰יו: ‡. ל ˜ ל מח ˘ ˙ יפיו ˆ ‰ספ ˙ ‰מטרו מ‰ם ˘ וחים סטטיסטיים ˙ "ח. נערכו ני ˙˙‰ י ˘ מ ˙˘ ל מ ˆ‡ ˜ „ו ˜„ ב ˘ ימו ˘‰ ר מילים ו ˆ ‰יחסים בין מ„„י ‡ו ˙ מערכ ˘ ימו ˘ בפעלים ל ˘ ימו ˘‰ ר חיובי בין ˘˜ ‡ˆ ו„. נמ ˜ פ ˙ ˙ במילו ˘ ימו ˘ ‡ ר ‰מילים מנב ˆ ‚ו„ל ‡ו ˘ ˙ ן ‰י‰ לר‡ו ˙ ני ˙ י‡ורטיו ˙‰ ˙ לכו ˘‰ ו„. ‰מ‡מר „ן ב ˜ פ ˙ ˙ במילו ˘ ימו ˘ ם ל ˆ ע ˙ מו ˘ ב ˘ ימו ˘ ‡ בין ˆ ר כז‰ ל‡ נמ ˘˜ ,„ ו ˜ פ ˙ ˙ במילו ‡ים ‡ל‰. ˆ ל ממ ˘ ˙ יו ˘ ו‰מע ˙ ונו ˘ ˙ פו ˘ "ח ב ˙˙ מילים ל ˙ ם בחיר ˘ ברמזים סמנטיים ל ˘ ימו ˘ ?" יים מ‡‚ר ליב‰ "‡וניברסלי ˜ ‰‡ם Is there a ‘universal’ core? Using semantic primes to select vocabulary across languages in AAC Gloria Soto & Kerstin Tönsing AAC. Vol. 40, 1, March 2024, pp. 1-11 ˙ ל‰יו ˙ ריכו ˆ ‡ ול ˙ ‡ינן יכולו ˙ פ‰ ‡ח ˘ מ ˙ ימו ˘ פ‰. ר ˘ פ‰ ל ˘ ונים מ ˘ ר מילים ˆ ליב‰ ומ‡‚רי ‡ו ˙ מילו ˙ ימו ˘ ר ל‰. במ‡מר ז‰ ˘ ˜ „ו ˜„ ל ˙ רו ˘ ו ˜ ומ ˙ פ‰ מסוימ ˘ ל ˙ יפי ˆ ‚‰ ספ ˘ ‰מ ˙ ‚ו ˆ מילים מיי ˘ , כיוון ˙ פ‰ ‡חר ˘ ל ˙ מועברו וספ„י ב. „נים ˙ , ספר„י ˙ ורי‡ני ˜ ,˙ ליב‰ ב‡נ‚לי ˙ ל מילו ˘ ˙ ימו ˘ ר חפיפ‰ בין ר ˜ ל מח ˘ ˙ ‡ו ˆ ו ˙ .‡ : י‚ים ˆ ‡נו מ פ‰. ˘ לויי ˙ ‰ם ‡ינם ˘ ער ˘ ר ל ˘ ‡פ ˘ ‚ים ‡וניברסליים ˘ ל מו ˘ ˙ ל רמזים סמנטיים ‡וניברסליים כמערכ ˘ ‰ פיס ˙ ב ˙ כ„ו‚מ‰ לרמזים ‰סמנטיים ‰‡וניברסליים. מילו ˙ פו ˘‰ בכל ‡רבע ˙ ‡ו ˆ נמ ˘ ˙ ו ˆ ל מילים נפו ˘ ‰ ימ ˘ ים ר ˜ ‚. מספ ל ˘ ונים ˘‡ ע„ים ‰ר ˆ וע ל„ון ב ˆ˜ י מ ˘ ול‡נ ˙ פחו ˘ ורים ‡לי‰ן יכולים לעזור למ ˘˜‰ ו‰רמזים ‰סמנטיים ˙ ו ˆ ליב‰ נפו וניים. ˘ וניים ‡ו מולטי-ל ˘ "ח למטופלים „ו- ל ˙˙ ˙ וח מערכ ˙ פי "ח, ˙˙ י ˘ מ ˙˘ ל מסרים על י„י מ ˘ ˙ מ‡י ˆ יר‰ ע ˆ מוך בי ˙ כ„י ל ˜ ל ריפוי בעיסו ˘ וכלים ˙ רונו ˜ בע ˘ ימו ˘ ˙ מסויע ˙ ור ˘˜˙ ב ˘ ימו ˘ ום ˜ במ Using occupational therapy principles and practice to support independent message generation by individuals using AAC instead of facilitated communication Loren F. McMahon, Howard C. Shane & Ralf W. Schlosser AAC. Vol. 40, 1, March 2024, pp. 12-18 יולו‚י‰, ˆ , כולל סו ˙ ונו ˘ ˙ יפלינו ˆ וע מ„יס ˆ˜ י מ ˘ רב ‡נ ˜ ‡ ל„יון ב ˘ ומ‰וו‰ נו ˙˜ נוי‰ במחלו ˘ (FC) ˙ מסויע ˙ ור ˘˜˙ ונים ˘ חומים ˙ וע רבים מ ˆ˜ י מ ˘ ‡נ ˘ . ‡ף ˙ ולימו„י מו‚בלו ˙ ור ˘˜˙ ב ˙ יל„ים, ‰פרעו ˙‡ חינוך, פסיכולו‚י‰, רפו ע ˜ על ר ˙ . עוב„‰ זו בולט ˙ ל„יון מינימלי ˜ ‰מרפ‡ים בעיסו ˙ רומ ˙ , חום ˙‰ ˙‡ רים ˜ ם וחו ˙ „ע ˙‡ מסנ‚רים, מביעים ונים. מרפ‡ים ˘ חומים ˙ ב ˙ מ‡ו ˆ ועל ע ˙ ‰‚פיים ‰עליונו ˙ ר, על ‰נע ˙ ‡מונים, בין ‰י ˜ מרפ‡ים בעיסו ˘ ‰„ ‰עוב ל‰ם ˘ וע ˆ˜ ל ‰מ ˘ י ˙‡‰ „ ו ˜ ב ב ˘ ח ˙‰ מיכ‰ וכיו"ב. ב ˙ ב‡ביזרי ˘ ימו ˘ ,˙ ‡מו ˙‰ ינוי ו ˘ ˙ ים ב‡סטרט‚יו ˜ עוס ˜ בעיסו רו ˘ י‡פ ˘ ‰„ ‰י„ע ו‰עמ ˙ בעל ˙ יכול‰ ל‰יו ˘ ˙ ‰ ייחו„י ˆ בו ˜ ˜ ‡, מ‰ווים ‰מרפ‡ים בעיסו ˘ ל‰ם בנו ˘ יפי ˆ ובי„ע ‰ספ בכמ‰ ˘ ימו ˘‰ .˙ ור ˘˜˙ ˙ לטכנולו‚יו ˙ ו‡וטונומי ˙ מ‡י ˆ ‰ ע ˘ ‚י ˙ רו ˘ ‰מ‡פ ˙ ר ל‡סטרט‚יו ˜ מח ˙ מבוסס ˙ ייחסו ˙‰ ל ˘ „ ‰י ˙‡ בוחר ל‰זיז ˙ ור ˘˜˙‰ ומך ˙ ם ˘ ,˙ ובל ˜ ‰מ ˙ ‰מסויע ˙ ור ˘˜˙ עומ„ בני‚ו„ ל ˙ ו ˘ נ‚י ˙ רויו ˘ ו‡פ ˙ ו ˘ ‚י .˙„ ל ˜ ו‚‰ ‡ו ‰מ ˆ˙‰ מ ˙ יו ˙ ‰‡ו ˙‡ יבחר ˘ ‰‡„ם כ„י
RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=