90 ר‡ל ˘ - י ˜ ון ‡ייז ˙ נ ˘ 2024 ל‰ם. ˘ ˙ יו ˙‡‰ ‰„ ‰מי ˙ ול‚בי ‡מו ˜ ל ‰מרפ‡ים בעיסו ˘ ובל ˜ ל‚בי ‰טיפול ‰מ ˙ ובנו ˙ יע ˆ‰ ‰מ‡מר ‰ן ‡. ל ˙ מטרו ˙‡ ‰. ‚. ל‰‡יר ˜ י ˙‡‰ מיר‰ על ˘ וך ˙ ,˙ ור ˘˜˙‰ ומך ˙ ˙ מ‡י לל‡ עזר ˆ ר ב‡ופן ע ˘˜˙ ל ˙ רו ˘ ‰מ‡פ ˙ ‡מו ˙‰ ˙ ב. לז‰ו .˙ יו ˙ לי„ ‡ו ˜‰ יפ‰ כ„י ל ˆ ר ˙ מיכ‰ פיזי ˙ ורך ל‰יעזר ב ˆ‰ ˙ יופח ˘ "ח כך ˙˙ ˙ ל טכנולו‚יו ˘ ˙ ו ˘ ‰נ‚י ˙‡ פר ˘ ורך ל ˆ‰ ˙ יו ˙ˆ בו ˜ ˙ בפעילויו ˙ וו ˆ למי„ים ו ˙ ל ˘ ור ˙ ˙ יח ˜ ול ˙ ור ˘˜˙ ‡ופני ˙ כלי ˘ ˙ למי„ים עם מו‚בלו ˙ ל ˘ י ספר כוללניים ˙ בב Turn-taking and communication modes of students and staff in group activities at non-inclusive schools for students with intellectual disability Sofia Wallin, Helena Hemmingsson, Gunilla Thunberg & Jenny Wilder AAC. Vol. 40, 1, March 2024, pp. 19-30 י ספר כוללניים. ‡ין ‰רב‰ ˙ "ח לומ„ים בב ˙˙ מכים על ˙ ‰מס ˙ ור ˘˜˙ יים ב ˘˜ ו ˙ כלי ˘ ˙ ל‰ם מו‚בלו ˘ למי„ים ˙‰ רוב ו„מים על ˜ רים ˜ בסביב‰ כזו. מח ˙ וו ˆ למי„ים ו ˙ ל ˘ ˙ ו ˆ בו ˜ ונים ב ˘ ˙ ור ˘˜˙ י ˆ בערו ˘ ימו ˘ ור ו ˙ ˙ יח ˜ מי„ע ל‚בי ל "ח ˙˙‰ י ˆ ערו ˘ י‰ ו ˆ˜‡ ‰‡ינטר ˙‡ נוט‰ ליזום ˙ וו ˆ‰˘ י ספר למיני‰ם ‰ר‡ו ˙ בב ˙ כלי ˘ ˙ למי„ יחי„ עם מו‚בלו ˙ ור ו„‚מי ˙ ˙ יח ˜ ר ‰נוכחי בחן ל ˜ י. ‰מח ˘ ר בזמן חופ ˘‡ מ ˙ ¿ּבנו מו ˙ ר בזמן פעילויו ˙ נרחב יו ˘ ימו ˘ למיני‰ם ב י ˘ ‡נ 30 ל ˘ למי„ים ו ˙ 33 ל ˘ ווי„‡ו ˙ פיו ˆ˙ ב„י‰. נערכו ˘ ספר מיוח„ ב ˙ בבי ˙ וו ˆ למי„ים ו ˙ ל ˘ ˙ ו ˆ בו ˜ ב ˙ ור ˘˜˙ ור ו‡ופני ˙‰ ˙ יחו ˜ . ל ˙ כמובן ‡יננ‰ מובני ˙ בו ‰פעילו ˘ , מובנ‰ ובזמן פנ‡י ˘‚ במ‰לך מפ ˙ ונו ˘ ˙ ו ˙ בע כי ˘ ב ˙ וו ˆ יזם ˙ וו ˆ‰˘ ‰ר‡ו ˙ ‡ו ˆ ו ˙‰ .˙ י ˘ ‰חופ ˙ ‰מובנ‰ ו‰פעילו ˘‚ ובין ‰מפ ˙ וו ˆ‰ י ˘ למי„ים לבין ‡נ ˙‰ וו בין ˘ ‰ו ˙ ור ˘˜˙‰ ˘ ימו ˘‰ - ‡ נוסף ˆ . ממ ˘‚ זמן ‰מפ ˙ בזמן ‰פנ‡י לעומ ˘ ימו ˘ ב ˙ "ח ‰יו פחו ˙˙‰ עי ˆ ‡מ ˘ , ו ˙ יו ˆ˜‡ ‰‡ינטר ˙‡ ל ˘ ˙ יבו ˘ ‰ח ˙‡ ר מ‡ירים ˜ ‡י ‰מח ˆ מועט. ממ ˘ ימו ˘ ולי - ‰יו ב ˜‰ , במיוח„ ‰טכנולו‚יים עם ‰פלט ˙ ור ˘˜˙ בעזרי לט ˜ „ "ח, במיוח ˙˙ ˙ עו ˆ לט ב‡מ ˜ יכולים ל‰טמיע ˘ ˙ ור ˘˜˙ פי ˙ ו ˘ כ ˙ וו ˆ‰ ˙ ‰ספר ו‰„רכ ˙ בי ˙ וו ˆ מיכ‰ ב ˙ ‰ספר. ˙ בבי ˙ יו ˙ˆ בו ˜ ˙ מך, בפעילויו ˙ נ ,˙ , טבעיו ˙ ל מובנו ˘ טי: ‰יבטים ˙ ול סינ ˜ ל ˘ ˙ ו ˜ י טכני ˙˘ ל ˘ ף ˜ ‰י ˙ וו‡‰ רחב ˘‰ ALS ים עם ˘ י עבור ‡נ ˘ ול ‡י ˜ ל‚בי ˙ ועמ„ו ˙ ‰ע„פו A large-scale comparison of two voice synthesis techniques on intelligibility, naturalness, preferences, and attitudes toward voices banked by individuals with amyotrophic lateral sclerosis Jolene Hyppa-Martin, Jason Lilley, Mo Chen, Jaclyn Friese, Corinne Schmidt & H. Timothy Bunnell AAC. Vol. 40, 1, March 2024, pp. 31-45 ולי ˜ עם פלט ˙ ור ˘˜˙ „יבור טבעי, ולכן עזרי ˜ ל‰פי ˙ ‰י‡ חוסר יכול ALS ‰ ˙ ל מחל ˘ ˙ ‡ו ˆ ו ˙‰ ˙ רים ‡ח ˜ ברוב ‰מ ‡חר. כיום ˙ י ˘ ‡ם ‡י ˙ ו‡מי ‚יל, מבט‡ ‡ו כל מרכיב מו ˙ , ‰סינטטיים ל‡ ‰יו ייחו„יים ˙ ולו ˜‰ ,˙ ר. ‰יסטורי ˙ ובים ביו ˘ ח מע „ומ‰ ˘ ‡מור ל‰י ˘ י ˘ ול ‡י ˜ ˙ עו ˆ ב‡מ ˙ י ˘ ‡מים ‡י ˙ מו ˙ ולי יכולים ל‰יו ˜ פלט ˙ מעים על י„י טכנולו‚יו ˘ ‰מו ˙ ולו ˜ ף ז‰, ˜ ר רחב ‰י ˜ . מח ˙ ור ˘˜˙‰ פי ˙ ו ˘ ל ˘ ˙ חיוביו ˙ ‚ובו ˙ מובן, ולעורר ˙ ל ‰‡„ם, ל‰יו ˘ במי„‰ רב‰ ל„יבור ‰טבעי ˙ ‡ו ˆ ‰נמ ˙ י מערכו ˙˘ ני חולים , „רך ˘ רו עבור ˆ נו ˘ סינטטיים ˙ ולו ˜ ‰‡זינו ל ˘ מ‡זינים מבו‚רים 831 ל ˘ ˙ פיסו ˙ בחן ‰יחס בין ˙‡ ר בחן ˜ . ‰מח (statistical parametric synthesis - ו waveform concatenation) „יר ˙ ˘ ימו ˘ ב ˙ ל עמ„ו ˘ ˙ וני ˘‡ ר בחינ‰ ר ˘ , ו‚ם ‡פ ˙ ו‰ע„פו ˙ ‰„יבור ‰סינטטי , טבעיו ˙ רי‰, מובנו ˙ ‰„יס‡ר ˙ , חומר ˙ ‰מערכ ˙ ר מובן וטבעי ו‰י‰ מוע„ף על ‰מ‡זינים לעומ ˙ ‰י‰ יו statistical parametric synthesis ול סינטטי בכלל. ˜ ל‚בי מ„יבור עם ˜ ‰ופ ˘ ול ‰סינטטי ˜‰ . ר ˙ יו ˙ חיוביו ˙ ‚ם לעמ„ו ˙ ורו ˘˜ ‡ו ˆ ‰ללו נמ ˙ ני‰. ‰‰ע„פו ˘‰ ˙ ‰מערכ ˙ לכו ˘‰ ל‰. ‰מ‡מר „ן ב ˜ ‰ רי ˙ מ„יבור עם „יס‡ר ˜ ‰ופ ˘ ול ‰סינטטי ˜‰ ר ˘‡ ר מ ˙ ‰י‰ מובן יו ˙ רי‰ בינוני ˙ „יס‡ר .˙ ‰יחסי ˙ פיע על ‰מובנו ˘‰ יכולים ‰יו ל ˘ נים ˙˘ ובמ ˙ ליניו ˜‰
RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=