91 ר‡ל ˘ - י ˜ ון ‡ייז ˙ נ ˘ 2024 יים מורכבים : ˙ ור ˘˜˙ רכים ˆ ‰ורים ליל„ים עם ˙ ‰„רכ ˙ וכני ˙ ל ‰ורים ל‚בי חיי חבר‰ לפני ו‡חרי ˘ ˙ פיסו ˙ ComAlong ˙ וכני ˙ Parental perceptions of social life before and after attending a parent training program for children with complex communication needs: the ComAlong example Ellen Backman, Jakob Åsberg Johnels & Gunilla Thunberg AAC. Vol. 40, 1, March 2024, pp. 46-56 ר ˜ בעי ˙ יים מורכבים, נבחנו ˙ ור ˘˜˙ רכים ˆ ל יל„ים עם ˘ ‰ פ ˘‰ ˙ י„ום יכולו ˜ ל ˙ ר‰ ל‰ורים, ‰מיוע„ו ˘ ‰כ ˙ וכניו ˙ ל ‰‰ורים ˘ ‰חיים ˙ ר‰ על חיי ‰חבר‰ ועל רווח ˘ ‰‰כ ˙ וכניו ˙ ל ˘ ‰ פע ˘‰‰ . ל ‰יל„ים ˘ ˙ „מו ˜˙‰‰ ל ˘ ר ˘˜‰ ב ˙ וכני ˙ ,ComAlong ל‰ם לפני ו‡חרי ˘ ‰ ל ‰ורים ל‚בי חיי ‰חבר ˘ ˙ פיסו ˙ ר ז‰ בחן ˜ . מח ˙ ‰ ‰רב‰ פחו ˜„ נב 467 . "ח ˙˙ לחינוך ‰סביב‰ ועל ˙ מ‚יב‰, ב‡סטרט‚יו ˙ ור ˘˜˙ ר‰ ב ˘ ‰ ל‰ורים י„ע ו‰כ ˜ ‰מעני ˙ י ˙ˆ בו ˜ ˙ ערבו ˙‰ .2021 „ ע 2018- ב„י‰ מ ˘ נערכו ב ˘ ˙ ו ˆ בו ˜‰ ל ˘ ‰‡חרון ˘‚ ון ו‰מפ ˘‡ ‰ר ˘‚ ‡לונים במ‰לך ‰מפ ˘ ‰ורים ענו על ורים ˘˜‰ נים ˙˘ ר בין מ„„ ז‰ לבין מ ˘˜‰ ר ˜ ל חיי ‰חבר‰. נח ˘ ינוי ‰ופיע במ‡פיין ˘ ‰‡ ‰ר ˘ י ˙ מעו ˘ ‰מ„„ ‰מ וו‡‰ ˘‰ . "ח ˙˙ ל ‰‰ורים ב ˘ ˘ ימו ˘ ‰‰„רכ‰ ב ˙ וכני ˙ ב ˙ פו ˙˙˘‰‰ ˙ בו ˜ חל בע ˘ ינוי ˘‰ ב‰ורים וביל„ים, ו ינוי ‰י‰ ˘‰ .‰ על חיי ‰חבר ˙ ‰טיפולי ˙ ערבו ˙‰‰ ל ˘ ‰ פע ˘‰‰ ˙ פיס ˙ טן לטוב‰ ב ˜ ינוי ˘ ‰˙‡ לפני-‡חרי ‰ר ב ˘˜ ˙ ל ‰ורים ליל„ים עם ‡וטיזם ‡ו ‰פרעו ˆ‡ ו ˙ סמונו ˙ ‡ינם מ‡ובחנים עם ˘ ל ‰ורים ליל„ים ˆ‡ ר ˙ י יו ˙ מעו ˘ מ ר‰ ˘ ‰כ ˙ וכניו ˙ , כל‰. לסיכום ˘‰ פ‰, ל‚יל ‡ו ל ˘ ˙ ורים למ‚„ר, לרמ ˘˜ ינויים במ„„י חיי ‰חבר‰ ל‡ ‰יו ˘‰ . וריכוז פיע על ˘‰ פח‰ ובכך ל ˘ ל ‰מ ˘ ‰ פיע ב‡ופן חיובי על חיי ‰חבר ˘‰ ל ˙ יכולו ˙ ור ˘˜˙ ב ˙ „ו ˜ מ ˙ ל‰ורים ‰מ ל ‰יל„ים. ˘ ˙ פו ˙˙˘‰ ל ˙ ‰‰ז„מנויו וסטיים ˜‡- ולים פסיכו ˜ י ˘ :‰ ר‡יי ˙ ויו ˜ "ח ליל„ים עם ל ˙˙ ˙ כנון מערכו ˙ Design of aided augmentative and alternative communication systems for children with vision impairment: psychoacoustic perspectives Jamie B. Boster, Ursula M. Findlen, Kevin Pitt & John W. McCarthy AAC. Vol. 40, 1, March 2024, pp. 57-67 פיע‰ על ˘ ר‡יי‰, ‰מ ˙ ו ˜ , כולל ל ˙ נוספו ˙ ויו ˜ עם ל ˙ רובו ˜ ים ˙ מו„„ים לעי ˙ יים מיוח„ים מ ˙ ור ˘˜˙ רכים ˆ יל„ים עם חום ‰וויזו‡לי, ˙ ל מ„עי ‰מוח ב ˘ ר ˜ חום ‰מח ˙ רם מ ˙ „‰ נ ˘‰˘ ם ˘ "ח. כ ˙˙ ˙ מערכו ˙ עו ˆ ר ב‡מ ˘˜˙ ם ל ˙ יכול ı ר ‰ערו ˘‡ "ח כ ˙˙ ˙ במערכ ˘ ימו ˘‰ ל ˘ ˙ רויו ˘ ‰‡פ ˙‡ וסטיים יכול לסייע למטב ˜‡- ר ‰‰יבטים ‰פסיכו ˜ ח ˘ ימו ˘ ר ב ˙ יו ˙ טובו ˙ ‡ו ˆ ו ˙ מ ˙ לי‰נו ˙ פרו על מנ ˘ ר ל ˘ ר ‡פ ˘‡ י ‰מוביל ‡ו כ ˙˘ חו ˙‰ ı ‰וויזו‡לי ‡יננו ‰ערו כיום ו‰כיוונים ˙ יימו ˜‰ ˙ רויו ˘ ‰ ול‚בי ‰‡פ ˜ וסטי ˜‡- י‚ מי„ע ל‚בי פסיכו ˆ‰ ‰מ‡מר ‰י‡ ל ˙ "ח. מטר ˙˙ ˙ במערכ ר ˘˜˙ ללמו„ ול ˙ י על מנ ˙ מיע ˘ מכים על מי„ע ˙ ר‡יי‰ ‰מס ˙ ויו ˜ "ח ליל„ים עם ל ˙˙ ˙ כנון מערכו ˙ י„יים ב ˙ ‰ע "ח. ˙˙ ˙ עו ˆ ב‡מ
RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=