93 ר‡ל ˘ - י ˜ ון ‡ייז ˙ נ ˘ 2024 ולי עם סמלים ˜ פלט ˙ טכנולו‚יו ˙ עו ˆ יח‰ ב‡מ ˘ מעבר בין סמלים בזמן ˙ מ„ברים בע ˙ ור ˘˜˙ פי ˙ ו ˘ ל ˘ „יבור Speaking partners’ talk in transitions between symbols in conversations that use speech-output technologies Irina Savolainen AAC. Vol. 40, 2, June 2024, pp. 86-99 ובחיר‰ ˘ מ„וברים ומסומלים. חיפו ˙ ורו ˙ ‰מעברים בין ˙ מבחינ ˙ יח‰ מ„ובר ˘ ונ‰ מ ˘ ,‰ מיכ ˙ עם ˙ ע ˆ ב ˙ יח‰ ‰מ ˘ יח‰ ˘ וח ˙ ל ני ˘ ˙ רונו ˜ ובע ˙ פיסו ˙ ב ˘ מ ˙˘‰ ‰ ר ז ˜ . מח ˙ מילים „בורו ˙˜ ר ‰פ ˘‡ ר מ ˙ זמן רב יו ˙ ל סמלים ‡ורכ ˘ ונים ˙ סמלים. ‰נ ˙ עו ˆ עים ב‰ ב‡מ ˆ ב ˙ „ ‡ח„ מ ˆ ל ˘ ˙ ורו ˙‰˘ ‰ יח ˘ ‰מעברים בין סמלים במ‰לך ˙‡ ח ˙ לנ ˙ על מנ ך ‰מעבר בין ˘ וו‰ בין מ ˘‰ וח ˙ "ח. ‰ני ˙˙ ים ב ˘ מ ˙˘ ובני‰ן ‰מ ˙ ל ‡רבע ‡ימ‰ו ˘ ם ˙ בבי ˙ ספונטניו ˙ יחו ˘ נ‡ספו מ בו בני‰ן ˘ בזמן ˙ טו ˜˘ רו ˙ נו ˙ . רוב ‰זמן ‰‡ימ‰ו ˙ ורו ˙‰ בזמן ‰מעבר בין ˙ ל ‡ימ‰ו ˘ ‰„יבור ˙ „ירו ˙ ובין ˙ ורו ˙ ר ˘‡ ר‡י. כ ˜‡ ‡ יח‰ ול ˘‰ ל ˘ ר ˘˜‰ ל‰ן ‰י‰ ב ˘ ר כן „יברו, ‰„יבור ˘‡ ‰מבע, ‡בל כ ˙‡ ‰סמלים ו‰כינו ˙‡ ו ˘ חיפ ור ˙‰ ˙‡ רו ˆ ע ˘ ‰סמלים ‡ו ˙‡ ˘ יכו לחפ ˘ ‰מבע, ‰בנים ‰מ ˙‡ בו בני‰ן ‰כינו ˘ ‰זמן ˜ וך פר ˙ „יברו ב ˙ ‰‡ימ‰ו . במ‰לך ˙ ‚ר ˙‡ כמ ˙˘ נ‰ ‰נ„ר ˙ ייחסו ל‰מ ˙‰ ‡ פים ל ˙˙˘ יח‰, ‰מ ˘‰ ˙ „מו ˜˙‰ פע‰ על ˘‰‰ ˙ ל‰ם. למרו ˘ ‰מבע ˙ מ‰כנ ˜ „ ז‰ כחל ˆ ור ו„יבור ז‰ ב ˙‰ ˙ למ ˘‰ נ‰ ל ˙ וך ‰מ ˙ ‰ „ ז ˆ ביל, „יבור ז‰ ב ˜ פו: „יבור במ ˆ נ ˙ יחו ˘‰ יע לנו ˆ י‡ורטיים, מ ˙ לנו ל‚בי ‰יבטים ˘ ‰ ‰‰בנ ˙‡ ˜ "ח מעמי ˙˙ ˙ מיכ ˙ יח‰ ב ˘ ל ˘ וח מבנ‰ ו‡פיונים ˙ ‰מסומל. ני יסייעו ˘ ˙ וח טכנולו‚יו ˙ י„ום פי ˜ נו ל ˙ ל‰ם, ו‡ף מכוון ‡ו ˘ ˙ ור ˘˜˙‰ פי ˙ ו ˘ רים ו ˘˜˙ ל ‰מ ˘ ‰ ל‰„רכ ˙ ‡סטרט‚יו .˙ טיבי ˜‡ ‡ינטר ˙ ור ˘˜˙ ל PECS ˙ בעזר ˙„ נלמ ˙ ליט‰ במיומנו ˘ ‰ ו ˘ ל רכי ˘ ˙ יר‰ סיסטמטי ˜ ס A systematic review of acquisition and mastery of skills taught using the Picture Exchange Communication System Heather J. Forbes, Jason C. Travers & Jenee Vickers Johnson AAC. Vol. 40, 2, June 2024, pp. 100-114 ל ˘ לבים ˘ ‰˘ י ˘ ˙ יט‰ כולל ˘‰ .˙ יו ˙ חו ˙ פ ˙‰ ˙ ויו ˜ ים עם ל ˘ עבור ‡נ ˙ פופולרי ˙ ערבו ˙‰ ˙ יט ˘ ‡ ‰י PECS ˙ מערכ ב‰ם מי„ע ל‚בי ‡חוז ˘ , ל‡ פורסמו ˘ פורסמו ו ˘ ,‰ ר ˜ י‡ורי מ ˙ רנו ˜ ‰ור‡‰, ‰נלמ„ים ז‰ ‡חר ז‰. במ‡מר ס ליט‰ בכל ˘ לבים, ומ‰ ‰ו‚„ר כ ˘‰ לוט בכל ˘ ח ל‰ם ל ˜ , כמ‰ זמן ל PECS לבי ‰- ˘ כל ˙‡ ו ˘ רכ ˘ פים ˙˙˘ ‰מ ני ˘‰ , ון ˘‡ לבים ‰ר ˘ ב ˘ , ו PECS ל ‰- ˘ ונים ˘‡ לבים ‰ר ˘‰ ני ˘ ב ˜ לטו ר ˘ פים ˙˙˘ רוב ‰מ ˘ ‡נו ˆ לבים. מ ˘‰ ליט‰. ˘ ‰‚˘ ‰ו ˘ „ נערכו ע ˘ ˙ ל ‰ניסיונו ˘ ר ˙ ‰טווח ‰רחב ביו ˙‡ ‰‚ י ˆ‰ ר ו ˙ ביו ˙ ‰ ‰‡יטי ˙ ‰ ‰יי ˘ ו‰רביעי ‰רכי ˙‡ ‰ מ‚ביל ˘ ‰„ ע, עוב ˆ בממו ˙ רויו ˘ ‡פ ˘ לו ˘ וך ˙ למ„ו לבחור מ ˘ לו ˘ לב ˘ ˙‡ ם ˙ לימ„ו ‡ו ˘ פים ˙˙˘ ר‰ מזו, מ ˙ י ר ˜ יע כיוונים למח ˆ ‰ללו ומ ˙ ‡ים לנוכח ‰מ‚בלו ˆ ם. ‰מ‡מר „ן בממ ˙ עו ˆ ר ב‡מ ˘˜˙ ‰ם יכולים ל ˘ טווח ‰מסרים .PECS ב- ˘ ימו ˘ לים ˜ ו ˘‰ וע ˆ˜ י מ ˘ ל‡נ ˙ ו ˆ ן ‰מל ˙ וך מ ˙ י„י ˙ ע
RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=