שנתון מספר 39 - isaac 2024

94 ר‡ל ˘ - י ˜ ון ‡ייז ˙ נ ˘ 2024 "ח ˙˙ ˙ עו ˆ ון ב‡מ ˜ י ˙ -‡חר ל ˙ ל יוזמ ˘ ‰ י ˆ סימול Simulation of other-initiated repair using AAC Alexis S. Rayman, Antara Satchidanand & Jeff Higginbotham AAC. Vol. 40, 2, June 2024, pp. 115-124 מור על ˘ ל Speech-Output Technologies (SOTs ולי ) ˜ פלט ˙ ל טכנולו‚יו ˘ ˙ ‰יכול ˙‡ י‰ ז‰ ‰עריך ˆ ר סימול ˜ מח ˘ ימ ˘ ו„ם. טווח ‰עיכוב ˜ ר ˜ ל מח ˘ ים ˜ י ˙ ע ˙ -‡חר נ‡ספו מ ˙ יח‰ ביוזמ ˘ וני ˜ י ˙ 58 .‰ יח ˘ ˙ ע ˘ ון ב ˜ י ˙ ˙ זמון בע ˙ ˙ בניבוי מלים. על מנ ˘ ימו ˘‰ "ח, עם ובלי ˙˙ ˙ וכנו ˙ י ˙˘ ˙ עו ˆ יח‰, ב‡מ ˘ ון ב ˜ י ˙ ˙ פוי בע ˆ‰ וב ‰עיכוב ˘ לחי ון לטווח ‰זמן ˜ י ˙ וו‰ ‰עיכוב ב ˘ ל „ובר סביר, ‰ו ˘ בטווח ‰זמן ˜ מופ ˙ -‡חר יכול ל‰יו ˙ יח‰ ביוזמ ˘ ון ˜ י ˙ ל‰עריך ‡ם י ˙˘ ב ˘ ימו ˘ ‰ופיע ב ˘ ‰ ניי ˘ 0.5 , ר ˙ [. ‚ם ‰עיכוב ‰מינימלי ביו Kendrick, (2015) ל ˆ‡] בל מ„וברים ר‚ילים ˜˙‰˘ "ח במ‚וון ˙˙ ˙ עו ˆ ‰ ב‡מ ˜ ב ‰‰פ ˆ˜ ונים על ˙ ב ל‚בי „יבור טבעי. נ ˘ חו ˘ מטווח ‰זמן ˙ י ˙ מעו ˘ ‰י‰ ‡רוך מ ˙ וכנו ˙‰ "ח ˙˙‰ ˙ וכנו ˙ ים ב ˘ מ ˙˘ ל ‰מ ˘ וע ˆ . ‰בי ˙ בלו מ‰ספרו ˜˙‰ ˘ מ ˙˘ ו‡פיוני מ ˙ , מטלו ˙ ו ˘ , ‡ופני נ‚י ˙ טכנולו‚יו ל ˘ ון מבע בטווח ‰זמן ˜ י ˙ ליח ל‰‚יע ל ˆ‰ ‡ ים ל ˘ מ ˙˘ ‰מ ˙ˆ בו ˜ ו„ם לכן. ‡ף ‡ח„ מ ˜ ‰ו‚„ר ˘ וו‰ לטווח ‰עיכוב ˘ ‰ו ˙ „ירו ˙‰ ל ˘ בטווח ‰זמן ‰מו‚„ר. ב ˙ ל מיל‰ ‡ח ˘ ‰ לי„ בחיר ˜‰ י ‡פילו ל ˘ ו ˜ ‰ רוב ‰זמן ‰י ˘ יח‰ ב„יבור טבעי, כ ˘ ר ˘ ל‡פ ˙ ‡מורו ˘ "ח ˙˙ ˙ כנון מערכו ˙ ˙ בע ˙ ריטי ˜ ˙ מעו ˘ מ ˙ ‡לו ‰ן בעלו ˙ ‡ו ˆ ו ˙ ,‰ יח ˘ ˙ ון בע ˜ י ˙ ל ˘ ˙ יבו ˘ ו‰ח ורך. ˆ‰ ‰ ר ˜ ן במ ˜˙ ול ˙ יחו ˘ ף ב ˙˙˘‰ ים ב‰ן ל ˘ מ ˙˘ למ ˙ י ˙ וחבר ˙ סימבולי ˙ ור ˘˜˙ ל ˘ ˙ וח מיומנויו ˙ ם פי ˘ "ח ל ˙˙ ˙ עו ˆ סביב‰ ב‡מ ˙ ‰ור‡‰ מבוסס ASD ל יל„ים עם ˆ‡ Aided Enhanced milieu teaching to develop symbolic and social communication skills in children with autism spectrum disorder Kristy Logan, Teresa Iacono & David Trembath AAC. Vol. 40, 2, June 2024, pp. 125-139 ˙ יט‰ טבעי ˘ ב ˙ טיפולי ˙ ערבו ˙‰ . "ח ˙˙ ב ˘ ימו ˘ ‰ם מועמ„ים טבעיים ל ˙ יונלי ˆ˜ פ‰ „בור‰ פונ ˘ ‡ין ל‰ם ˘ יל„ים ר ‰בוחן סו‚י‰ זו ˜ ‡ינם מ„ברים. מח ˘ ל יל„ים עם ‡וטיזם ˆ‡ י ˙ ור ˘˜˙‰ „ ו ˜ פ ˙‰ ˙ ל‰רחב ˙ ‰ז„מנו ˙ ר ˘ "ח מ‡פ ˙˙ ו ˙ יים ‰נלמ„ים בסביב‰ מובני ˙ ור ˘˜˙ ו„ים ˜ פ ˙ ל ˘ ם ˆ ומ ˆ ייחס לטווח מ ˙ ‰ו‡ ב„רך כלל מ ˘ ‰„ ל ‰עוב ˘ מו‚בל ב ˙ ערבו ˙‰ ל ˘ ˙ ‰יעילו ˙‡ ‰ לבחון ˙ ר ‰יי ˜ ‰מח ˙ ל ‰יל„ים. מטר ˘ ˙ ‰טבעי ˙ ור ˘˜˙‰ ˙ מסביב ˙˜˙ מ‡ו„ ומנו ˙ ור ˘˜˙ ב ˘ ימו ˘‰ ˙ ל‰רחב (enhanced milieu teaching (AEMT) )"ח ˙˙ ˙ עו ˆ ב‡מ ˙ בסביב‰ טבעי ˙ טיפולי נבחנו ˘ , כך ˙ רבו ˙ נסויו ˙‰ ‰ יל„ים עם ‡וטיזם, ו‰ו‡ כלל ˘ לו ˘ פו ˙˙˘‰ ר ˜ ל יל„ים עם ‡וטיזם. במח ˆ‡ ˙ סימבולי ˙ סימבולי ˙ ור ˘˜˙ ב ˘ ימו ˘‰ ל ˘ ˙ סטטיסטי ˙ י ˙ מעו ˘ ‰ר‡ו ‰‚„ל‰ מ ˙ ‡ו ˆ ו ˙‰ . יים מ‚וונים ˙ ור ˘˜˙ ו„ים ˜ פ ˙ ‰וכללו ˙ ערבו ˙‰‰ ו במ‰לך ˘ נרכ ˘ ו„ים ˜ פ ˙‰ .‰˘ לו ˘‰ וך ˙ ני יל„ים מ ˘ ל ˆ‡ יט‰ זו ˘ ב ˙ ערבו ˙‰‰ ˙ בו ˜ בע ו„י ˜ פ ˙˘ לכך ˙ וני ˘‡ ר ˙ ר מר‡‰ ע„ו ˜ ל כל ‰יל„ים. ‰מח ˆ‡ מרו ל‡ורך זמן ˘ ונ ˘„ ח ˙ ור ˘˜˙ ף ˙ ו ˘ עם ˙ ור ˘˜˙ ל .˙ ונו ˘ ˙ טבעיו ˙ ל מ‚וון ‚ירויים ‰מוטמעים לפעילויו ˘ ‰˘ י ב‚י ˙ יט ˘ יכולים ל‰ילמ„ ב‡ופן ˙ ו ˘˜ מעבר לב ˘ ˙ ור ˘˜˙

RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=