שנתון מספר 39 - isaac 2024

96 ר‡ל ˘ - י ˜ ון ‡ייז ˙ נ ˘ 2024 "ח ˙˙ ל ‡ימון ˘ במ‰לך ˙ י ˙ רב‰ חבר ˜ ˙‚˘‰ ם ˘ ל ˙ „ם מילולי ˜ ו ˙ מילולי ˙ ור ˘˜˙ ˙ ‰רחב עירים עם ‡וטיזם ˆ עבור יל„ים ˙ בסביב‰ טבעי Increasing linguistic and prelinguistic communication for social closeness during naturalistic AAC instruction with young children on the autism spectrum Brenna Griffen, Christine Holyfield, Elizabeth R. Lorah & Nicolette Caldwell AAC. Vol. 40, 3, September 2024, pp. 168-181 על ˙ טבעי ˙ ור ˘˜˙ ל ˘ ‰ "ח טכנולו‚י בסביב ˙˙ עזר ˙ עו ˆ ב‡מ ˙ טיפולי ˙ ערבו ˙‰ ל ˘ ‰ פע ˘‰‰ ˙‡ ר ז‰ בחן ˜ מח ום על ˘ "ח ‰י‰ יי ˙˙‰ ל יל„ים ‡וטיסטים ב‚ן טרום חוב‰. עזר ˘ י ˙ חבר ˜ ח ˘ מיכ‰ במ‰לך מ ˙ ‚וב‰ ועל ˙‰ עיכוב בזמן לוי ˙‰ ‰ נ ˙˘ י. ‰מ ˙ חבר ˜ ח ˘ מ ˙ ל‰ם בע ˘ ˙ ור ˘˜˙‰ פי ˙ ו ˘ פים ו ˙˙˘ ל ‰מ ˘ ˙ בעוניו ˆ ˙ מונו ˙ מסך ט‡בלט עם ‰ חסר‰ מיל‰, ˙ בו ‰יי ˘ פט ˘ לים מ ˘‰ ריכים ל ˆ פים ‰יו ˙˙˘ ‰עזר. ‰מ ˙ עו ˆ ב‡מ ˙ מילולי ˙ ור ˘˜˙ ‰ ון ‰י ˘‡ ‰ר ור ˙ וחיוך, בכל ˙ וליו ˜ ˙ ו ˜ , ‰פ ˙ יפי ˆ - ל‡ ספ ˙ „ם מילולי ˜ ˙ ור ˘˜˙ ‰ ני ‰י ˘‰ לוי ˙‰ ‰ נ ˙˘ . ‰מ ˜ ח ˘ ל ‰מ ˘ ר ˘˜‰ ב ˙˘ לו ˘ ל ˆ‡ מר ˘ ר נ ˙ , ו‰מספר ‰‚בו‰ יו ˙ ור ˘˜˙‰ רבו כל סו‚י ˙‰˘ ˙ מר‡ו ˙ ‡ו ˆ ו ˙‰ .‰ י ˆ˜‡ במ‰לך ‰‡ינטר ˙ ורמו ˙ ‡לו ˙ ‡ו ˆ ו ˙ . ים ˘‚ ל מפ ˘ ם ˆ ומ ˆ ‚ במספר מ ˘ ‰ו‚„ר כ‰י ˘ ריטריון ˜ וכם ‰‚יעו ל ˙ ניים מ ˘ ר ˘‡ פים, כ ˙˙˘ ‰מ ים, ועל ˆ ל חפ ˘ ˙ וטו ˘ פ ˙ ו ˘˜ "ח מעבר ללימו„ ב ˙˙ ˙˘ ב‚י ˙ ערבו ˙‰ ל ˘ ˙ על יעילו ˙ לע„ויו ˙ י ˙ מעו ˘ רומ‰ מ ˙ ˘ ימו ˘ ומך ב ˙ ‰ ר ז ˜ טרום ‰‡וטיסטי. בנוסף, מח ˜ ‚ם יל„ים על ‰ספ ˙ י ˙ מעו ˘ מ ˙ י ˙ חבר ˙ ור ˘˜˙ „ ללמ ˙ רו ˘ ‰‡פ ל ˆ‡ ‰ מסו‚ ז ˙ ערבויו ˙‰ יבחן ˘ ר נוסף ˜ ורך במח ˆ ˘ . י ˙ י ˙ י‰ חבר ˆ˜‡ י„ום ‡ינטר ˜ עי ל ˆ כ‡מ ˙ ולמו ˆ מ ˙ מונו ˙ ב ו ‚יל. ˙ ל ‡ח‡ים ‡ו יל„ים בני ‡ו ˘ טבעיים, כמו למ ˙ ור ˘˜˙ פי ˙ ו ˘ ל ˘ ים, ו‚ם עם מ‚וון ˜„ ל נב ˘ ר ˙ מספר ‚„ול יו ל ˘ ˙ ‡ו ˆ ו ˙ ˙ – ל‰ערכ family of participation-related constructs (fPRC) ל ˘ ˙ ום ‰מס‚ר ˘ יי יר‰ ˜ יים מורכבים: ס ˙ ור ˘˜˙ רכים ˆ ל יל„ים עם ˆ‡ "ח ˙˙ ˙˘ ב‚י ˙ טיפולי ˙ ערבו ˙‰ The application of the family of participation-related constructs (fPRC) framework to AAC intervention outcomes in children with complex communication needs: a scoping review Pauline Prinsloo, Shakila Dada, Kirsty Bastable, Parimala Raghavendra & Mats Granlund AAC. Vol. 40, 3, September 2024, pp. 182-195 ל ‰חיים, כמו ˘ במ‚וון ‰יבטים ˙ פו ˙˙˘‰ ר ‰י‡ מרכיב חיוני ב ˘˜˙ ל ˙ , ו‰יכול ˙ בסיסי ˙ י ˘ ‡נו ˙ ‰י‡ זכו ˙ פו ˙˙˘‰ ˙ ור ˘˜˙‰ ˙ יכול ˙‡ „ם ˜ "ח נוע„‰ ל ˙˙ ˙˘ ב‚י ˙ טיפולי ˙ ערבו ˙‰ .‰ ‰יל ˜‰ ספר, חברים וחיי ˙ ל, בי ˘ למ ˙ ‡ו ˆ ו ˙ ˙‡ ˙ ‰ לסכם ולמפו ˙ ר ‰יי ˜ ‰מח ˙ בכל ‰יבטי ‰חיים. מטר ˙ פו ˙˙˘‰‰ ו ˙ מ‡ו ˆ , ‰ע ˙ י ˙ י‰ ‰חבר ˆ˜‡ ו‰‡ינטר יר‰ זו ˜ . בס fPRC ל ˘ ˙ במס‚ר ˘ ימו ˘ וך ˙ יים מורכבים ˙ ור ˘˜˙ רכים ˆ "ח עבור יל„ים עם ˙˙ ˙ עו ˆ ב‡מ ˙ ערבויו ˙‰‰ .˙ רים ‰נוכחי ˜ ‰מח ˙ ‰מס‚ר ˙ עו ˆ רים ‡לו מופו ב‡מ ˜ נ‡ספו במח ˘ ונים ˙ ילוב. ‰נ ˘ ‡˘ רים בנו ˜ מח 270 זו‰ו ˙ ל יכול ˘ , כמו למ ˙ פו ˙˙˘‰ ייחס ל ˙ מ ˘ ר ˜ ונים „ווח על מערך מח ˘ רים ˜ במח ˘ ˙ למרו ˘ ˙ מר‡ו ˙ ‡ו ˆ ו ˙‰ ˙ ‡מו ˙‰‰ מי ו ˆ ‰ע ˙˘ חו ˙ ,˙ ו‰מעורבו ˙ פו ˙˙˘‰‰ ˙ ברמ ˙˜ מספ ˙ „ו ˜ מ ˙‰ ר, ע„יין ‡ין ˘˜‰ וב ˙ בפעילו ˙ פו ˙˙˘‰ .fPRC ל ˘ ˙ יע‰ ‰מס‚ר ˆ מ ˘ , כפי ˙ פו ˙˙˘‰ „ו ב ˜ מ ˙ י ˘ רים ˜ מח ˘ "ח „ור ˙˙ ל ˘ ר ˜ „‰ ‰מח ˘ , . לפיכך ˙ יו ˙ ‰סביב

RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=