שנתון מספר 40 - isaac 2025

101 ר‡ל ˘ - י ˜ ון ‡ייז ˙ נ ˘ 2025 ל יל„י ‚ן ‡וטיסטים ˆ‡ ולי ˜ עזרים עם פלט ˙ עו ˆ "ח ב‡מ ˙˙ ˙˘ ב‚י ˙ ערבויו ˙‰ :‰ יר ˜ ס A Systematic review of AAC interventions using speech generating devices for autistic preschoolers Michelle C.S. Therrien, Kelly Whalon, Débora Nunes, Peter Marti & Ashley Sellers AAC, Vol. 41, June 2025, pp. 114-128 ל‰ם. ˘ ˙ ור ˘˜˙ ומך ל ˙ רי ‡ו ˜ עי עי ˆ ‡מ ˘ מ ˘ "ח יכול‰ ל ˙˙ .˙ ור ˘˜˙ יים ב ˘˜ רבים מ‰יל„ים ‰‡וטיסטים חווים ל‰ם. ˘ ˙ ור ˘˜˙‰ ורי ˘ על כי ˙ פע‰ חיובי ˘‰ ˙ ‡ו כבעלו ˆ "ח נמ ˙˙ ˙ ‰כוללו ˙ ערבויו ˙‰ ולי במטר‰ ˜ עם פלט ˙ ור ˘˜˙ ו ב‰ם בעזרי ˘ מ ˙˘‰˘ ˙ ערבו ˙‰ רי ˜ זו בחנ‰ מח ˙ י ˙ יט ˘ ‰ יר ˜ ס ל יל„ים ‡וטיסטים ב‚יל ‰‚ן. ˘ ‰ ‰‰בע ˙‡ „ם ˜ ל ˙ ‰טיפוליו ˙ ערבויו ˙‰‰ ˙ פע ˘‰ .3 ‰‡ ‰ור ˙ . ‡סטרט‚יו 2 ˙ ספרסיבי ˜‡‰ ˙ ור ˘˜˙‰ ורי ˘ . כי 1 :˙ ריו ˜ ‰מח ˙ ‡לו ˘‰ רים. ˜ ל ‰מח ˘ ולו‚י ˜‡ ף ˜ ו ˙.4 ורך ˆ בע ל ˜ נ ˘ ‰ ריטריון ‰‰כלל ˜ ועמ„ו ב 2023–1998 נים ˘ פורסמו ב ˘ רים ˜ מח 20 ‡ו ˆ יף נמ ˜ מ ˘ ‰ליך חיפו ˙ ום ˙ ב וח ˙ ט וני ˜ ‚ו„ל ‡פ ˙ עו ˆ ‚ו ב‡מ ˆ ‰ו ˙ ‡ו ˆ ו ˙‰ ולו‚י, ו ˜‡ ף ˜ ו ˙ י ו ˙ ף חבר ˜ ו ˙ ו ˜„ רים, נב ˜ יר‰. נ‡ספו מ‡פייני ‰מח ˜ ‰ס .˙ ור ˘˜˙ ˙ ל פעולו ˘ ר ˙ ו במ‚וון רחב יו ˜ ‰ עס ˘ י ˘ , ו (n=14) ‰˘˜ ב ˙ „ו בלימו„ פעול ˜ מ ˙‰ רים ˜ ‰מח ˙ י. מרבי ˙ חזו ר ˘‡ , כ ˙ וכללו מ‚וון ‡סטרט‚יו ˙ יו ˆ ערו Œ ‰יו רב ˙ ערבויו ˙‰‰ ים. רוב ˜ טים בינוניים ע„ חז ˜ י‚ו ‡פ ˆ‰ רים ˜ ר מח ˘ ‡ח„ ע ולו‚י, ˜‡ ף ˜ ו ˙ ל ˘ ריטריונים מל‡ים ˜ רים עמ„ו ב ˜ מ‰מח ˙ י ˆ ממח ˙ ר. פחו ˙ ‰ ביו ˆ ‰ ‰נפו ˙ ‰יי (prompting) רמיז‰ יפור ˘ ולי ל ˜ עזרים עם פלט ˙ עו ˆ ב‡מ ˙ ערבויו ˙‰ ל ˘ ן ˙ רומ ˙ ביעים על ˆ ‡ים מ ˆ י. ‰ממ ˙ ף חבר ˜ ו ˙ בע‰ בחנו ˘ ˜ ור יים ˙ ור ˘˜˙ ו„ים ˜ פ ˙ ב ˙ ומכו ˙‰ ˙ ערבויו ˙‰ יבחן ˘ י„י ˙ ר ע ˜ ורך במח ˆ‰ ˙‡ ים ˘ , ‡ך מ„‚י ˙ ספרסיבי ˜‡‰ ˙ ור ˘˜˙‰ ולו‚יים רחבים. ˜‡ רים ˘˜‰ ר וב ˙ מ‚וונים יו י‰ם: ˙ פחו ˘ ״ח ולמ ˙˙ ים ל ˜ ו ˜ ‰סימנים ליל„ים ‰ז ˙ פ ˘ ח ב ˙ מפ ˙ וך סימון מילו ˙ וירים ˆ ספרים מ ˙‡ רי ˜ ל ˘ סרטונים ˙ ומכ ˙ ˙ י ˆ ל סביב‰ רב ערו ˘ ‰ וח ובחינ ˙ פי Picture book videos incorporating key word signing for children who require AAC and their families: design and evaluation of a multimedia-enhanced setting Meike Cruz Leon & Isabel Zorn AAC, Vol. 41, June 2025, pp. 129-141 . ˙ ויו ˜ רב יל„ים עם ל ˜ ב ˘ ימו ˘ ב ı עזרים, ‰נפו Œ‡ "ח לל ˙˙ עי ˆ ‰ו‡ ‡מ (Key Word Signing – KWS) ח ˙ מפ ˙ סימון מילו ˙˜ ‰מספ ˙ י ˙ פח ˘ סביב‰ מ ˘ ‰סימנים „ור ˙ פ ˘ ח ב ˙ מפ ˙ ל סימון מילו ˘ לח ˆ ום מו ˘ י‰ם. יי ˙ פחו ˘ ומ ˙ ו‚ניטיביו ˜ ילוב ‰סימנים בחיי ˘ ‚רים ב ˙‡ עם ˙ מו„„ו ˙ מ ˙ רבו ˙ פחו ˘ , מ ˙‡ ‰סימנים. עם ז ˙ ‰„‚מ ˙ עו ˆ ומך ב‡מ ˙ וני ˘ לט ל ˜ רים ˘˜‰ יים וב ˙ לימו„ ‡יכו ˙ ורו ˜ מ ˙‡ י ˆ מ‚בל‰ במ ˙ יימ ˜ ים ˙ „ ‰‰ורים, ולעי ˆ מ ˙ כ ˘ מ ˙ ע‰ מ ˜˘‰ ˙˘ ‰יומיום: נ„ר ˘ ימו ˘ ‡ ‰סימנים ‰י ˙ פ ˘ וך ˙ במילים מ ˘ ימו ˘ מיכ‰ ב ˙ ל ˙ ריו ˘ ‰„רכים ‰‡פ ˙ פים. ‡ח ˙ ו ˘ יים מ‰נים ומ ˙ ור ˘˜˙ ˙ יר‰ ומעורר ˘ רים סביב‰ ע ˆ ‰סימנים. סרטונים כ‡ל‰ יו ˙ פ ˘ ר‚ום ל ˙ ל ספרי יל„ים פופולריים, ‰מלווים ב ˘ בסרטונים ם ˙ רומ ˙ ˙‡ ח סרטונים מסו‚ ז‰ ולבחון ˙ ‰ לפ ˙ ר ‰יי ˜ ‰מח ˙ ‰סימנים. מטר ˙ פ ˘ ל ˙ י ˙ מעו ˘ יפ‰ מ ˘ עניין וח ני ˙ ר ‡יכו ˜ מח ˙ עו ˆ בסרטונים. ב‡מ ˘ ימו ˘ נסו ב ˙‰ ˙ פחו ˘ מ ˘ לו ˘ . ‰סימנים ˙ פ ˘ ˙„ ‰ליך למי ˙ ב ˙ פחו ˘ למ .˙ פ ˙ ו ˘ מ ˙ ור ˘˜˙ בסרטונים כבסיס ל ˘ ימו ˘ ב ˙ פחו ˘ ‰מ ˙ , נבחנ‰ חוויי ˙ פו ˙˙˘ מ ˙ פיו ˆ˙ ו ˙ כלל ר‡יונו ˘ , ולב ˘ מ ˙ ילוב מילו ˘ ‡ב יעיל ור‡וי ל ˘ מ ˘ מ ˘ ויים ל ˘ סרטוני ספרי יל„ים ‰מלווים בסימנים ע ˘ ביעים על כך ˆ ‡ים מ ˆ ‰ממ ˙ מח ˘ ומ ˙ יפ‰ טבעי ˘ ח ˙˜ יל„, ‰מספ Œ˙„˜ ממו ˙ פח‰. מ„ובר בפעילו ˘ ל ‰מ ˘ ‰סימנים בחיי ‰יומיום ˙ פ ˘ ח ב ˙ מפ ‰סימנים. ˙„ פעילים יח„יו בלמי ˙ י‰ם יכולים ל‰יו ˙ פחו ˘ ר ‰יל„ים ובני מ ˘‡ לסימנים, כ

RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=