שנתון מספר 40 - isaac 2025

102 ר‡ל ˘ - י ˜ ון ‡ייז ˙ נ ˘ 2025 ˙ י ˙ ור ˘˜˙ ‰ מיכ ˙ ים ל ˜ ו ˜ רב יל„ים ‰ז ˜ ב ˙ י ˙ ור ˘˜˙ ˙ ירו ˘ ל כ ˘ ‰ ליב Œ חומי ˙ ור ˙ וח כלי סינון ל‡י ˙ פי Developing a screening instrument for underlying core domains of communicative competence in children with communication support needs Stijn R. J. M. Deckers, Marieke van Onna, Elske Gros & Hans van Balkom AAC, Vol. 41, June 2025, pp. 142-155 י‰, ˆ ו‚ני ˜ ,‰ פיס ˙ , ב ˘˜ :˙ י ˙ ור ˘˜˙ ˙ ירו ˘ ליב‰ בכ Œ חומי ˙ ביע‰ על מספר ˆ "ח מ ˙˙ ל ˙ ו‚ניטיבי ˜- יו-נוירו ˆ ‰ סו ˘ ‚י חומים ‡לו ˙ ב ˙ חו ˙ פ ˙‰ ורך זי‰וי מ„„י ˆ פ‰. ל ˘ ו ˙ מוטוריו ˙ , מיומנויו ˙ י ˘‚ -ר ˙ י ˙ חבר ˙ חו ˙ פ ˙‰ ,˙ ‡ו ˆ מ ˙‰ , זיכרון נערכו בז‰ ˘ רים ˜ ‰ מח ˘ לו ˘ . ‰מ‡מר ‰נוכחי כולל ˘„ חנו כלי סינון ח ˙ פי ˙ י ˙ ור ˘˜˙ ‰ מיכ ˙ ים ל ˜ ו ˜ רב יל„ים ‰ז ˜ ב ˙ טיפוסי ˙ חו ˙ פ ˙‰ ל יל„ים עם ˘ ל כלי ‰סינון על בסיס מ„‚ם ˘ ‰ ונ ˘‡ ח‰ ‰‚רס‰ ‰ר ˙ ון פו ˘‡ ר ‰ר ˜ ‡חר ז‰: במח עירים עם ˆ יל„ים ˙ˆ בו ˜ רב ˜ ל כלי ‰סינון ב ˘ ˙ ‰פנימי ˙ ‰ ‰מ‰ימנו ˜„ ני נב ˘‰ ר ˜ „‡ון. במח ˙ סמונ ˙ ויל„ים עם ‰˜„ י נב ˘ לי ˘‰ ר ˜ נן ל‚יל ‰רך. במח ˜ ו ˙ מ ˙ חו ˙ פ ˙‰ וו‡‰ לסולם ˘‰ ‰מנב‡ים ב ˙ פו ˜˙ ‰˜„ , ונב ˙ טיפוסי ˙ חו ˙ פ ˙‰ . כלי ‰סינון יכול ˙ י ˙ ור ˘˜˙ ‰ מיכ ˙ ים ל ˜ ו ˜ ל יל„ים ‰ז ˘ , במ„‚ם Communication Matrix ‰מנב‡ים מול ‰- ˙ פו ˜˙ ˙ ירו ˘ ל ‰כ ˘ ‰ חומי ‰ליב ˙ ‰ ב ˘ ו‰חול ˜ ‰חוז ˙ ו„ו ˜ ל נ ˘ ‰ יפ ˜ מונ‰ מ ˙ ˜ "ח ולספ ˙˙ ˙ ‰ליך ‰ערכ ˙ מ ˜ כחל ˘ מ ˘ ל .˙ י ˙ ור ˘˜˙ ‰ מיכ ˙ ים ל ˜ ו ˜ רב יל„ים ‰ז ˜ ב ˙ י ˙ ור ˘˜˙‰ "ח ˙˙ ים ב ˘ מ ˙˘ ני ‰מ ˙‡ מיעוט ˙ ו ˆ בו ˜ ים מ ˘ ל ‡נ ˘ מבט ˙ ו„ו ˜ ולנו: נ ˜ יבו ל ˘˜‰ Listen up! perspectives of people of color who use augmentative and alternative communication in the United States Shelley Lund, Yoosun Chung, Tracy Rackensperger, Alison Pentland, Adriana Castillo, Gracie Williams & Wendy Quach AAC, Vol. 41, June 2025, pp. 156-168 זו ‡ינ‰ ˙ , זכו ˙‡ מל‡‰ בחבר‰. עם ז ˙ פו ˙˙˘‰ ל ˙ וו ˘ ˙ בל ‰ז„מנויו ˜ ר ול ˘˜˙ ל ˙ בסיסי ˙ כל ‡„ם ‰ו‡ בעל זכו ˙ פחו ˙ ‚ו ˆ ‰מיו ˙ ו ˆ בו ˜ רב ˜ יים מורכבים, במיוח„ ב ˙ ור ˘˜˙ רכים ˆ ים עם ˘ מי„ במלו‡‰ עבור ‡נ ˙ ˙˘ ממ ˙ מ ורים ˘˜‰ ‰ייחו„יים ˙ ‡יפו ˘‰ ‚רים ו ˙‡‰ ,˙ ‰חוויו ˙‡ ( לבחון 1) : ר ‰יו ˜ ‰מח ˙ ניים. מטרו ˙‡ ב‡וכלוסיי‰, כ‚ון מיעוטים רני ˆ "ח וי ˙˙ י ˙ ירו ˘ ני ˙ „ נו ˆ ( ל‰בין כי 2) "ח ˙˙ ים ב ˘ מ ˙˘ ני ‰מ ˙‡ מיעוט ˙ ו ˆ בו ˜ ים מ ˘ ל ‡נ ˘ ˙ י ˙ רבו ˙‰ ˙ לז‰ו ו„ ˜ מי ˙ˆ בו ˜ ל ˘ ים ˘‚ בסס על מפ ˙‰ ר ˜ . ‰מח ˙ י ˙ פ ˘ ו ˙ י ˙ רבו ˙ ‡ם ˙ מוך ב‰ם ב‡ופן מו ˙ "ח יכולים ל ˙˙ ˙ מערכו ני, ˙ ו„„ו ב‡ופן ‡יכו ˜ פים ˙˙˘ ‰מ ˙ ‚ובו ˙ . פים ˙˙˘ בע‰ מ ˘ וכללו ˙ בועו ˘ ‰ מונ ˘ כו ˘ נמ ˘ ˙ ו‡-סינכרוני ˙ וונ ˜ מ ייך למיעוט ˙˘ כ‡„ם ‰מ ˙ מי ˆ ע ˙ "ח, ז‰ו ˙˙‰ ˙ , מ‡פייני מערכ ˙ רבו ˙ "ח כ ˙˙ : ‡ים מרכזיים ˘ בע‰ נו ˘ וכן עלו ˙ ומ מיכ‰ ˙ וויון ופערים ב ˘- "ח, ‡י ˙˙‰ חום ˙ ים ב ˘ יפורים נ„ר ˘ ,˙ ירו ˘ ני ˙ עם נו ˘‚ מ‰מפ ˙ "ח, חוויו ˙˙ ב ˘ מ ˙˘ ני ומ ˙‡ י„יים. ˙ ר ע ˜ , כיווני מח ˙ ני ˙‡‰ ˙ ייכו ˙˘‰‰ ע ˜ "ח על ר ˙˙ ב מוך ˙ ר ול ˙ טובים יו ˙ בני ברי ˘ מ ˘ "ח יכולים ל ˙˙ ˙ רני מערכו ˆ וי ˙ ירו ˘ ני ˙ בו נו ˘ בנו‚ע ל‡ופן ˙ ו ˆ יע ‰מל ˆ ר מ ˜ ‰מח "ח. ˙˙ ים ב ˘ מ ˙˘ ני ‰מ ˙‡ מיעוט ˙ ו ˆ בו ˜ ים מ ˘ י ב‡נ ˙ מעו ˘ ב‡ופן יעיל ומ

RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=