שנתון מספר 40 - isaac 2025

24 ר‡ל ˘ - י ˜ ון ‡ייז ˙ נ ˘ 2025 יים בי„ע על ‡ופן ˙ מעו ˘ יימים פערים מ ˜ , ע„יין ˙‡ עם ז ים ˜ ח ˘ . מ ˜ בריפוי בעיסו ˙ ‡ל‰ ביעילו ˙ רונו ˜ ום ע ˘ יי ‰מ‚וונים ˙ רכים וליכולו ˆ ייחסים ל ˙ רבים כיום ‡ינם מ ˙ ל‰יו ˙ עלולו ˘ ˙ מוביל לחוויו ˘ ‰ ל ‡וכלוסיי‰ זו, מ ˘ ר ‡מפירי ‰בוחן ˜ . בנוסף, חסר מח ˙ יפו ˆ ומ ˙ סכלו ˙ מ ˙ בע ˜ ל ‰מרפ‡ים בעיסו ˘ ‚רים ‰ייחו„ים ˙‡‰ ˙‡ ים בטיפול. ˜ ח ˘ ילוב מ ˘ ים ˘ ים נ‚י ˜ ח ˘ בסמלים במ ˘ ימו ˘ ים ליל„ים עם ˜ ח ˘ יים ‰ם כלי חיוני במ ˙ סמלים חזו ו‚ניטיביים. סמלים ברורים ומוכרים עוזרים ˜ יים ˘˜ ר על פערי ‰בנ‰ ומעבירים מי„ע ב‡ופן מי„י, לל‡ ˘‚ ל מחיי ˙ מוכרו ˙ מונו ˙ ב ˘ ימו ˘ .‰‡ רי ˜‰ ˙ ביכול ˙ לו ˙ - ˙ וטו ˘ פ ˙ ים, בעלי חיים ‡ו פעולו ˆ ‰יומיום - כמו חפ ˜ ח ˘ ‰מ ˙ מעו ˘ מ ˙‡ ˙ ר ליל„ים ל‰בין במ‰ירו ˘ מ‡פ ˙ ביו ˜ מור על ע ˘ וב ל ˘ מ‰ם. לכן ח ˘ נ„ר ˘ ‰ מ ˙‡ ו מי„ ˙ ‚ˆ כל סמל יי ˘ ים, כך ˜ ח ˘ בסמלים ל‡ורך כל ‰מ ב‚ו„ל ˙ ריכים ל‰יו ˆ ו רעיון ‡ו פעול‰. ‰סמלים ˙ ‡ו ילוב ˘ . יים מוטוריים ˘˜ ‡ים, במיוח„ עבור יל„ים עם ˙ מ ועוזר ˙ מיכ‰ נוספ ˙ ר ˆ וט יו ˘ סט פ ˜ ל סמלים וט ˘ וב‰. ˙ מונ‰ למיל‰ ‰כ ˙‰ ר בין ˘˜‰ ˙‡ „ ליל„ים ללמו ונים ברורים ˜ ים ‡ו ‡יי ˆ טיביים, כמו חי ˜‡ סמלים ‡ינטר במ‰לך ˙ ור‰ טבעי ˆ ‰יל„ ב ˙‡ , מנחים ˙ ל פעולו ˘ .˜ ח ˘ ‰מ ר ˜ במח ˙ י ˙ מעו ˘ מ ˙ „מו ˜˙‰ ‰ חל ˙ נים ‰‡חרונו ˘ ב ומך וחליפי עבור ˙ ˙ ור ˘˜˙ בסמלים ככלי ˘ ימו ˘ על י ˙ עי חזו ˆ . סמלים ‰ם ‡מ ˙ ו‚ניטיבי ˜ ˙ יל„ים עם מו‚בלו וט ו‡ינטו‡יטיבי, ˘ מי„ע מורכב ב‡ופן פ ˙ ל‰עבר רים ˜ יים. מח ˙ ור ˘˜˙ ר חיוני לפערים ˘‚ ים כ ˘ מ ˘ ומ ˙‡ ˙ י ˙ מעו ˘ פר מ ˘ בסמלים מ ˘ ימו ˘ מר‡ים כי ˙ ונו ˆ רכים ו‰ר ˆ‰ ˙‡ ר ˘˜˙ ל ‰יל„ים ל ˘ ם ˙ יכול ˙„ ‰חיים ובמי ˙ מוביל לעליי‰ ב‡יכו ˘ ‰ ל‰ם, מ ˘ . (Caron et al., 2021) .˙ מ‡ו ˆ ‰ע יפור ניכר ˘ מוביל ל ˘ מ ˙˘ י מ ˜˘ ילוב סמלים בממ ˘ רי ‡ינטרנט. ˙‡ וב ˙ יו ˆ˜ ב‡פלי ˘ ימו ˘‰ ‰ניווט ו ˙ ביכול ‰˙ , ‰פח ˙ ימו ˘ וע מ ˆ י בזמני בי ˙ מעו ˘ ור מ ˆ י ˜ פו ˆ נ ל ˘ ‰ביטחון ˙˘ חו ˙ ועליי‰ ב ˙ במספר ‰טעויו ים כי ‰סמלים מסייעים ˜ רים מסי ˜ ים. חו ˘ מ ˙˘ ‰מ ‰ מ‰יר‰ ˘ רים ‚י ˘ ו‚ניטיבי ומ‡פ ˜‰ ‰עומס ˙˙ ב‰פח .(Gómez et al., 2020) ר למי„ע רלוונטי ˙ יו רים ˜ וב ‰סמלים. מח ˆ ‚ם ל‡ופן עי ˙ נ ˙ רב‰ ני ˙ יבו ˘ ח ‰ל ˜ ל ˙ י ˙ רבו ˙ ו ˙ י ˘ ‡מים ‡י ˙ מר‡ים כי סמלים ‰מו וו‡‰ לסמלים ˘‰ מי„ע ב ˙ ר ב‰עבר ˙ ‰יע„ ‰ם יעילים יו ˙˘ חו ˙ רים ‡לו „יווחו על ˜ פים במח ˙˙˘ ‚נריים. ‰מ ˙ ‡מים ועל יכול ˙ ר עם סמלים מו ˙ ‚בו‰‰ יו ˙ ‰ז„‰ו ם ˙ עו ˆ ‰ועבר ב‡מ ˘ במי„ע ˘ מ ˙˘‰ ר לזכור ול ˙ טוב‰ יו .(Karreman et al., 2022) ר ˜ כלי ‰מח ‰„˘ ב ˙ י‡ורי‰ ‰מעו‚נ ˙‰ ˙˘ בסס על ‚י ˙‰ ר ˜ ‰מח ריטריונים ˜ ‡ם ל ˙‰ ניים, ו„ווח ב ˙ ונים ‡יכו ˙ וח נ ˙ לני COREQ; Tong et al.,) ני ˙ ר ‡יכו ˜ ‰מ‡וח„ים ל„יווח מח ‰˘ לו ˘ וב ב ˆ „ים - עי ˜ ר מ ˜ ערכ‰ מח ˙ ר ˜ ‰חו .(2007 ˜ בעיסו ˙ ון, ר‡יינ‰ מרפ‡ו ˘‡ לב ‰ר ˘ ריים: ב ˜ לבים עי ˘ ˘ ימו ˘ ל‰ן במ‰לך ˘ ‚רים ˙‡‰ ˙‡ ˙ כ„י ל‚לו ורכי ‰יל„ים. ˆ ים ל ˜ ח ˘ מ ˙ ‡ימו ˙ „ ‰ן מ ˆ ים וכי ˜ ח ˘ במ ˙ ומ‰ספרו ˙ בסס על מי„ע מ‰ר‡יונו ˙‰ ני, ב ˘‰ לב ˘ ב ים ˜ ח ˘ ל מ ˘ ˙ ח‰ ספריי‰ „י‚יטלי ˙ , ‰י‡ פי ˙ יימ ˜‰ ל ˘ למי„ע ˙ ו ˘ ‰נ‚י ˙ ו ˘ על „רי ˙ ים כ„י לענו ˘ נ‚י ר. ˜ ורים למח ˘˜‰ ˙ ו‚ניטיבי ˜ ˙ ‰יל„ים עם מו‚בלו ים ˜ ח ˘ ‰מ ˙‡ ו ˜„ ב ˘ ˜ בעיסו ˙ לב ‰סופי, מרפ‡ו ˘ ב יים. ˙ ניים וכמו ˙ וב ‡יכו ˘ ‡לוני מ ˘ מיל‡ו פים ˙˙˘ מ ר טיפלו ביל„ים ˜ פו במח ˙˙˘‰˘ ˜ בעיסו ˙ ‰מרפ‡ו ו ˘ מ ˙˘‰ ו ˙ ו‚ניטיביו ˜ ˙ עם מו‚בלויו 5-12 ב‚ילי יבלו מי„ע ˜ ˙ פו ˙˙˘ . ‰מ ˜ ח ˘ מ ˙ מבוססו ˙ ערבויו ˙‰ ב ועי ˆ˜ ע ‰מ ˜ ר, וכן על ‰ר ˜ ל ‰מח ˘ ˙ ע ו‰מטרו ˜ על ‰ר ר ‡ובחנו עם ˘‡ יל„ים ˙ ו לז‰ו ˘˜ ב ˙‰ . ‰ן ˙ ר ˜ ל ‰חו ˘ ריפוי ˙ יבלו כע ˜ ו 5-12 ; ‰יו ב‚ילי ˙ ו‚ניטיבי ˜ ˙ מו‚בלו ˙ . יל„ים עם בעיו ˜ ח ˘ מ ˙ לב פעילויו ˘ ‰מ ˜ בעיסו פיע ˘‰ יכולים ל ˘ בים נלווים ˆ ‡ו מ ˙ חמורו ˙ נ‰‚ו ˙‰ רים ˘ ר. ע ˜ ‡ו מ‰מח ˆ ‰ו ˜ ח ˘ ‰מ ˙ על יכולו ˙ י ˙ מעו ˘ מ 8.2 ל ˘ ע ˆ ( ב‚יל ממו ˙ בנו 10- בנים ו 15) ‰ יל„ים ˘ וחמי ,˙ ו‚ניטיביו ˜ ˙ מו‚בלויו ˙ ר. מבחינ ˜ נים ‚ויסו למח ˘ (, על n=12) ˙ כלי ˘ ˙ ‰יל„ים ‡ובחנו עם מו‚בלו .(n=5) „‡ון ˙ סמונ ˙ ( ועם n=8) טרום ‰‡וטיסטי ˜ ‰ספ ˜ בעיסו ˙ עם ‰מרפ‡ו ˙ ון: ר‡יונו ˘‡ לב ר ˘ בו ˘ ‰‡ופן ˙ ו לבחינ ˘ ימ ˘ י מובנים ˆ ח ˙ ר‡יונו ˙ עם יל„ים עם מו‚בלויו ˙ ו ˜ ח ˘ מ ˜ בעיסו ˙ ‰מרפ‡ו ˙ ‡מו ˙‰‰ ו ˜ ח ˘ ל‰ן במ‰לך מ ˘ ‚רים ˙‡‰ ,˙ ו‚ניטיביו ˜ ורכי ‰יל„ים. ˆ ים ל ˜ ח ˘ ‡ים מ ˙‰ כ„י ל ˙ מו ˘ ‰ן מיי ˘ ו ל„ון ˘˜ ב ˙‰ ˜ בעיסו ˙ וני ‰מרפ‡ו ˘‡ לב ‰ר ˘ ב ˜ ח ˘ מ ˙ לבו ˘ „ ‰ן מ ˆ ן עם ‰יל„ים ול‰ב‰יר כי ˙„ בעבו ˙ ‡לו ˘ ‡לו ˘ ל ‰רי‡יון ‰ן נ ˘ ני ˘‰ ˜ בטיפול. בחל ורכי ˆ ים ל ˜ ח ˘ מ ˙ ‡ימו ˙ בו ‰ן מ ˘ על ‰‡ופן ˙ מורחבו ‰יל„ים. ,˙ בניו ˙ וח ˙ ני ˙ יט ˘ ˙ עו ˆ חו ב‡מ ˙ נו ˙ ‰ר‡יונו ˙ ‡ו ˆ ו ˙ ˙ ר ˜ ‰חו .(Brooks et al., 2015) מטי ˙ וח ˙ ל ני ˘ ‰ ור ˆ ונים ˙ נ ˙ כ„י לז‰ו ˙ מלילי ‰ר‡יונו ˙ ˙‡ ‰„„ ו ˜ מיר‰ על ˘ וך ˙ ˘‡ ‰ו‚„רו מר ˘ ‡ים ˘ ‡ימים לנו ˙ ‰מ ‰ליך ‰חל ˙‰ . ים ˘„ ‡ים ח ˘ ינויים ו‚ילוי נו ˘ ל ˙ יחו ˙ פ טיבי. ˜ ירי וסל ˆ „ י„ו ˜ „ם ל ˜˙‰ וח ו ˙ י„ו„ פ ˜ ב

RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=