שנתון מספר 40 - isaac 2025

30 ר‡ל ˘ - י ˜ ון ‡ייז ˙ נ ˘ 2025 ˙ מבוסס ˙ ערבו ˙‰‰ ר ו ˜ חום ‰מח ˙ ורים ‰‡חרונים ˘ בע ר רוב ˘‡ "ח כ ˙˙‰ חום ˙ ח מ‡ו„ ב ˙ פ ˙‰ ˙ ר‡יו .˙ פ‰ ‰‡נ‚לי ˘‰ ים „וברי ˘ רב ‡נ ˜ ו ב ˘ רים נע ˜ ‰מח חום ˙ „ו ב ˜ מ ˙‰ "ח ˙˙‰ חום ˙ ונים ב ˘‡ רים ‰ר ˜ ‰מח נים ל‡חר מכן ‰חלו ˘ 18 ˜ ‰, ור ˜ ‰ ו‰פר‚מטי ˜ ‰סמנטי Savaldi Harussi, ) חביר ˙‰ רים בחחום ˜ פרסם מח ˙‰ ל ר ˙ ר ויו ˙ ור ‰‡חרון יו ˘ בע .( 2025, Kovacs, 2022 ר ב‰יבט ˜ חום ‰פונולו‚י‰ בעי ˙ „ים ב ˜ מ ˙ רים מ ˜ מח .˙ פונולו‚י ˙ רי‡‰, מו„עו ˜‰ ˙‡ ל ‰ור ˘ לינ‡י ˜ ל ˘ ˙ ‰עמ„ו ˙‡ ‰˙ וו ˘‰ (2025) סבל„י-‰רוסי לינ‡י ˜ ל ˘ ר‡ל ל‡לו ˘ בי ˙ „וברי עברי ˙ ור ˘˜˙‰ מנו „פוסי ˙ , ‰ס ˙ ‰ברי ˙ ו ˆ ב‡ר ˙ „וברי ‡נ‚לי ˙ ור ˘˜˙‰ ר‡ל ˘ בי ˙ ור ˘˜˙ לינ‡י ˜ „ומים. רוב ˙ ערבו ˙‰ ‰ערכ‰ ו "ח, ˙˙ ים ב ˘ מ ˙˘ ‰עוב„ים עם ‰מ ˙ ‰ברי ˙ ו ˆ וב‡ר ,‰˜ ‰ ו‰פר‚מטי ˜ חום ‰סמנטי ˙ מעריכים ומטפלים ב חום ‰מורפולו‚י‰ ˙ ב ˙ חביר ו‰כי פחו ˙‰ חום ˙ ב ˙ ופחו לינ‡י ˜ , . ‡ולם ב‡ופן כללי (Kovacs, 2021) ו‰פונולו‚י‰ חומי ˙ בכל ‡ח„ מ ˙ ר‡ל מטפלים פחו ˘ בי ˙ ור ˘˜˙ ,˙ ‰ברי ˙ ו ˆ ב‡ר ˙ ור ˘˜˙‰ לינ‡י ˜ פ‰ ביחס ל ˘‰ ב‰ן ˘ ˙ : בעמו„ו 3 ו‡ר ב‡יור ˙ מ ˘ כפי .(Kovacs, 2021) ˙ כיחו ˘ יים ב ˙ מעו ˘ ‡ו ‰ב„לים מ ˆ נמ ˙ כוכבי ˙ וינ ˆ מ ר‡ל ל‡לו ˘ בי ˙ ור ˘˜˙ ˙ לינ‡יו ˜ ל ˘ ˙ ובו ˘˙‰ רב „וברי ˜ ר ב ˙ ‚בו‰‰ יו ˙ כיחו ˘ - ˙ ‰ברי ˙ ו ˆ ב‡ר ˘ .˙ ‡נ‚לי חומי ˙ ‰טיפול ב ˙ כיחו ˘ ‡ח„ מ‰‰סברים ל‰ב„לים ב "ח ‰ו‡ ˙˙ ים ב ˘ מ ˙˘ ים ‰מ ˘ רב ‡נ ˜ ונים ב ˘‰ ‰ פ ˘‰ פ‰ ˘ ˙ ערבו ˙‰ חום ˙ ר ב ˜ וניים ומיעוט ‰מח ˘ ‰ב„לים ל . נוסף ˙ "ח „וברי עברי ˙˙ ים ב ˘ מ ˙˘ ים ‰מ ˘ רב ‡נ ˜ ב ולים ˜ י ˘ ˘ י ˘ ,‰˘ ( מ„‚י 2025) לכך, סבל„י-‰רוסי ונים כמו ‚יל ˘‰ ‰ פ ˘‰ חומי ˙ ב ˙ מטרו ˙ ביע ˜ נוספים ל ‰חינוכי ˙ וו ˆ‰ ולי ˜ י ˘ , יים ˘ נים ‡י ˙˘ ‰מטופל, מ פח‰. ˘ ולי ‰מ ˜ י ˘ ו ˙ ר בבחינ ˜ ך ‰מח ˘ במ‡מר ‰י‡ ‰מ ˙ ו ˆ ‰‰מל ˙ ‡ח חומי ˙ ו ˙ ור ˘˜˙‰ י„ום ˜ ל ˙ ערבו ˙‰ ˙ יטו ˘ ל ˘ ˙ ‰יעילו "ח, ˙˙ ים ב ˘ מ ˙˘ ים ‰מ ˘ רב ‡נ ˜ ונים ב ˘‰ ‰ פ ˘‰ ר ˜ מח ˙ מבוססו ˙ ל כלי ‡בחון ו‡סטרט‚יו ˘ ‰ ‡מ ˙‰ .˙ וני ˘ ול ˙ י ˙ רבו ˙ ‰ מבחינ ˙ ערבו ˙‰ ו ˙ מטרו ˙ ביע ˜ רב‰ ל ˙ יבו ˘ נ‰ ח ˘ לסיכום, י ים ˘ מ ˙˘ למי„ים ‰מ ˙ רב ˜ פ‰ ב ˘‰ חומי ˙ בכל ‡ח„ מ ,˙ ‰חינוכי, ‰מורו ˙ וו ˆ‰ ל ˘ ˙ ולב ˘ "ח, עבו„‰ מ ˙˙ ב ˙ וכניו ˙ וח ˙ וך פי ˙ ,‰ פח ˘ ו‰מ ˙ ור ˘˜˙‰ לינ‡י ˜ ˙ פ‰ ‰עברי ˘ ל ˙ ‡מו ˙ ר ומו ˜ מח ˙ מבוססו ˙ ערבו ˙‰ Savaldi-Harussi &) ‰˜ פ‰: סמנטי ˘‰ חומי ˙ בכל ‡ח„ מ Uziel-Karl, 2023; Savaldi-Harussi & Uziel, 2024; Vinder & Savaldi-Harussi, Amter, et al.,) ‰˜ פר‚מטי ,(Lebel, 2021 ,מורפולו‚י‰ ,(Savaldi-Harussi & Fostick, 2021) חביר ˙ ,(2025 .(Savaldi-Harussi, Plotnitzky, et al., 2025) ופונולו‚י‰ ˙ ורו ˜ מ (. נייר עמ„‰: 2007) . ר‡ל ˘ בי ˙ ור ˘˜˙‰ לינ‡י ˜ ˙„ ‡‚ו רב יל„ים ˜ פ‰ ב ˘ ˙ ל יכולו ˘ ב‰ערכ‰ ו‡בחון ˙ רונו ˜ ע ˙ ור ˘˜˙‰ ˙ לינ‡י ˜ על י„י . https://tinyurl.com/2j6yz6p5 (. נייר עמ„‰: 2007) . ר‡ל ˘ בי ˙ ור ˘˜˙‰ לינ‡י ˜ ˙„ ‡‚ו ˙ ר ליכולו ˘‡ ב ˙ ור ˘˜˙‰ לינ‡י ˜ ל ˘ ם ˙ י„ם ו‡חריו ˜ פ ˙ ב‚רים ˙ ל יל„ים ומ ˘ ‰ יב ˙ רי‡‰ וכ ˜ https://ishla.org.il/ ‰לימו„ים ˙ וכני ˙ : וני ˘ (. חינוך ל 2003) . ר„ ‰חינוך ˘ מ ‰ספר ˙ לבי ˙ רבו ˙ ו ˙ פ‰, ספרו ˘ - ˙ וני עברי ˘ בחינוך ל לים: ‰מחבר ˘ י. ירו ˙„- י ˙ י ו‰ממלכ ˙ ‰יסו„י ‰ממלכ https://pop.education.gov.il/ tchumey_daat/ivrit_chinhch_leshony/yesodi/ pedagogy-hebrew-linguistic-education/ curriculum/ ˙ ווים מנחים ל‰טמע ˜ .( ‡ריך ˙ ‡ ר„ ‰חינוך. )לל ˘ מ למי„י ‰חינוך ‰מיוח„ ˙ רב ˜ וני ב ˘ ‰חינוך ‰ל https://pop.education.gov.il/special-education/ language-education-special-education Kovacs, T. (2021). A survey of American speechlanguage pathologists' perspectives on a ugmentative and alternative communication a ssessment and intervention across language domains. American Journal of Speech-Language Pathology, 30(3), 1038-1048 Savaldi-Harussi, G. (2025). Speech-language pathologists’ perspectives on augmentative and alternative communication assessment and intervention across language domains: A crosslinguistic replication study. Augmentative and Alternative Communication, 1-11. Savaldi-Harussi, G., Amter, I., Stoler, O., & Ben-Itzhak, E. (2025). The e ect of Smart-Glove exchange-based system vs. PECS® on communication initiation in minimally verbal toddlers with autism spectrum disorder. Research in Developmental Disabilities, 160, 104964. Savaldi-Harussi, G., & Fostick, L. (2021). Comparison of Preschooler Verbal and Graphic Symbol Production Across Di erent Syntactic Structures. Frontiers in Psychology, 12, 702652.

RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=