58 ר‡ל ˘ - י ˜ ון ‡ייז ˙ נ ˘ 2025 ביבליו‚רפי‰ ● Light, J. (1989). Toward a De nition of Communicative Competence for Individuals Using Augmentative and Alternative Communication Systems. Augmentative and Alternative Communication, 5(2), 137–144. https://doi.org/10.1080/0743461891233127512 ● Raghavendra, P., Olsson, C., Sampson, J., Mcinerney, R., & Connell, T. (2012). School Participation and Social Networks of Children with Complex Communication Needs, Physical Disabilities, and Typically Developing Peers. Augmentative and Alternative Communication, 28(1), 33–43. https://doi.org/10.3109/07434618.2011.653604 :(˙ "ח „ינ‡מיו ˙˙ ˙ מטרו ˙ ביע ˜ יון )טבל‰ ל ˆ עזר מ https://www.ami.org.il/services/augmentative-communication/material-for-communication ר '„יבור': ˙‡ ," ר לומר ˘ "‡פ ˙ לוחו https://d-bur.com/grid/%D7%9C%D7%95%D7%97 %D7%95%D7%AA-%D7%AA%D7%A7%D7%A9%D 7%95%D7%A8%D7%AA-%D7%90%D7%A4%D7%A 9%D7%A8-%D7%9C%D7%95%D7%9E%D7%A8-2/ ‰˙ ל‰ם ‰יי ˘ ˙ ור ˘˜˙‰ עי ˆ ל‰ם ב‡מ ˘ ‰ביטחון ˙ בניי ˙ י, עו„ נ„בך בבניי ˙ ‰, ל„ע ˙ , ו‰יוו ˙ י ˙ מעו ˘ וב‰ ומ ˘ ח "ח. ˙˙ י ˘ מ ˙˘ ם כמ ˙ ז‰ו ˙ ובנו ˙ ‚ים ו ˘ ‰י חומים. ˙ במ‚וון ˙ „מו ˜˙‰ ‰˙ פ ˆ נ‰ נ ˘‰ במ‰לך יח‰ ˘ ‡י ˘ מרו נו ˘ ו ˙ יו ˆ˜‡ ר ‡ינטר ˙ פים יזמו יו ˙˙˘ ‰מ בלוח למסרים ˘ ימו ˘ וך מעבר מ ˙ , ל‡ורך זמן רכים ˆ וב ˙ ונו ˆ ים בר ˜ יים ‰עוס ˙ בני ˙ יונליים ו ˆ˜ פונ ופים. ˙ י ˘ ו ˙ , „עו ˙ ‡לו ˘ ר ‰כולל ˙ יר יו ˘ י ע ˙ יח חבר ˘ ל מרו מע‚לי ˘ ב‰ נבנו ונ ˘ ‰ ‰ ‰פכ‰ לזיר ˆ בו ˜‰ ז‰ לז‰ ול‰‚יב ˙ פים ‰חלו לפנו ˙˙˘ , ו‰מ ˙ ור ˘˜˙ .˙ יזומו ˙ וברכו ˙ יחו ˘ ˙ יח ˙ ‡ם, ע„ כ„י פ ˙ ב‡ופן מו יחס ˙ , במילו ˙ ב‰טיו ˙ י ˙ פ ˘ ˙ „מו ˜˙‰ ‰ ביל, ניכר ˜ במ „ˆ . ל ˜ מו„ע בסימני פיסו ˘ ימו ˘ חבירי ו‡ף ב ˙ ˜ וב„יו ברוב ˘ ימו ˘ וך ˙ פעול בלוח ˙‰ ˙ וכללו יכולו ˘ ,˙‡ ז מע‰, ˘‰ ,‰˜ ליט‰ – מחי ˘‰ פעול בסר‚ל ˙‰ ˙ יו ˆ˜ פונ ˙ ‰ ‰יכול ˜ חז ˙‰ יים – ו ˘ מבעים ‡י ˙ מיר ˘ יב‰ ו ˙ כ לים ˘ ן כ ˜˙ לב ול ˙ ומ ˘˙ ל‰סב ˙ ‰‡סטרט‚י י מילוליים. ˙ עים בל ˆ יים ‚ם ב‡מ ˙ ור ˘˜˙ ˙ ‰ספיר‡לי ˙ יו ˙ נו כי ‰חזר ˙ י לימ„ ‡ו ˙ˆ בו ˜‰ ‰ליך ˙‰ ר‰ ˆ בכל פעם, י ˙ ו ˘„ ח ˙ וך זוויו ˙ עים, מ ˆ ם ‡מ ˙ על ‡ו ˘ ימו ˘‰ ם ˆ וללמי„‰. ע ˙ נסו ˙‰ ע בטוח‰ ל ˜ ר ˜ , ו‰פך ˙ פ‰ ‡חי„‰ ומובנ ˘ ‰ ר ˘ ף בלוח „ומ‰ ‡פ ˙ ו ˘ ‰מ ים – בו כל ˙ עמי ˙„ ל למי ˘ ‰ למרחב טבעי ˆ בו ˜‰ ˙‡ ים ˙ ים כלומ„ים ולעי ˙ ומם לעי ˜ מ ˙‡ ‡ו ˆ פים מ ˙˙˘ ‰מ פים בלוח ˙˙˘ ברו ‰מ ˆ˘ כמלמ„ים. ניכר כי ‰ביטחון ˙ יו ˙ וחבר ˙ יו ˙ ור ˘˜˙ ˙ נסויו ˙‰ ל‰ם כמנוף ל ˘ ימ ˘ ב‡ופן ˘ רח ˙‰ ‰ ‰„בר ˆ בו ˜ ל ı , ‚ם ‡ם מחו ˙ ו ˘„ ח י בלב„. ˜ חל ˙ נו ˜ מס ˙ ‡חי„ו ˙ ו ˆ בו ˜ ב ˘ י‡ל ˆ ‰פוטנ ˙‡ ‰˘ ‰ ‰„‚י ˆ בו ˜‰ ל מרחב בטוח ˘ ‰ערך ˙‡ , ו ˙ ור ˘˜˙‰ כלי ˙ מבחינ ˙ ‰„ינ‡מיו ˙ ‰מטרו ˙ בטבל ˘ ימו ˘‰ . ים ˙ עמי ˙„ ללמי ו‚ם ˙ ו ˜ מ„וי ˙ מטרו ˙ ביע ˜ וין ‚ם ל ˆ מו ככלי מ ˆ ‰וכיח ע ל ˘ ף ˙ ו ˘ ביל ל‚ילוי ‰מ ˜ במ ˙‡ , וז ˙ „מו ˜˙‰ ˙ ל‰ערכ ר לומר״, ˘ ״‡פ ˙ ל לוחו ˘ רם וכוחם ˘ עו ˙‡ למי„ים ˙‰ ל‰ם. ˘ י ˘ ‰‡י ˙ ור ˘˜˙‰ עי ˆ כ‡מ
RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=