שנתון מספר 40 - isaac 2025

61 ר‡ל ˘ - י ˜ ון ‡ייז ˙ נ ˘ 2025 למי„ים חוזרים ˙‰ ,˙ חנו ˙ ב ˙ י ˘ י‰ ‰‡י ˆ˜ בסיום ‰רפל עלו ˘ ˙ ריו ˜ עי ˙ ו„ו ˜ ב‰ ‰מור‰ מעל‰ נ ˙ י ˙˙ למלי‡‰ כי למי„ים יכולים ל‰‚יב על ˙‰ - ˙ יו ˘ ‰‡י ˙ יו ˆ˜ ברפל ‡ו ˙ ‡ו חוסר ‰ז„‰ו ˙ עולים, ל‰ביע ‰ז„‰ו ˘ כנים ˙‰ .‰ˆ בו ˜ ‰ועלו ב ˘ ˙ ו„ו ˜ ר לנ ˘‡ י‰ם ב ˙ ו ˘ חו ˙ ˙‡ ל‰ביע ˙˘ מ ˘ מ‰, מ ˆ בפני ע ˙ י ˘‚ ר ˙ ור ˘˜˙ י‰, כ ˆ˜ ‰רפל וך כ„י ˙ .˙ רני ˆ י ˙ יוני ˆ ל‰נע‰ מוטיב ˙ י ˙˘˙ כ ל ˘ י ˘ ‰‡י ˙ ור ˘˜˙‰ בלוח ˘ ימו ˘ ‰˘ י‰ נע ˆ˜ ‰רפל ו. ˜ ‰מסר ו„יו ˙ ‰רחב ˙ למי„ לטוב ˙‰ ˙ מכיר ˙ ‰יל‰ בע ˜ למי„ים ב ˙‰ ל ˘ י ˙ ור ˘˜˙ ˘‚ . מפ 4 ל ˘ למי„ים ‰בו‚רים ˙‰ : לי בי‰״ס ˙ לכו ı רים מחו ˆ ‰מו ‰יל‰. ‰ם ˜ רים ב ˆ ‰מו ˙ ‚ם במכיר ˜ חים חל ˜ בי‰״ס לו ˙ , במכירו ˜ ‰ייט ˙ ניונים, בחברו ˜ ‡ים למכיר‰ ב ˆ יו עבורם ˙ ר ˆ בעיר ועו„. במ‰לך ‰מכיר‰ נו ˙ יו ˙ ‰יל ˜ ‰יל‰ ˜‰ ים מ ˘ י עם ‡נ ˙ ור ˘˜˙ יח ˘ ˙ יר ˆ לי ˙ ‰ז„מנו ל ‰מור‰ ˘ ‰ יווך ועזר ˙ רים. ב ˆ ‰מו ˙‡ ˘ מ‚יעים לרכו ˘ ˙ וחו ˜ ‰ל ˙‡ ״ בל ˜ „ "ל ˆ למי„ים לומ„ים כי ˙‰ ‰ ‰מלוו ים ˘˜ ‰מכיר‰, מר‡ים מ‰ ‰ם ‰כינו, מב ˙„ בעמ ˙ ‡לו ˘ ועונים ל ˙ וחו ˜ ל ‰ל ˘ לומם ˘ ו‡לים ל ˘ , רב ˜˙‰ ל לם, ˘ ר ל ˘ ר, ‡יך ‡פ ˆ ל כל מו ˘ )מ‰ מחיר ˙ וחו ˜ ל ‰ל ˘ למי„ים מלווים ˙‰ .(„ בע ‡חר ועו ˆ ר „ומ‰ ב ˆ מו ˘ ‰‡ם י יח ˘‰ ˙‡ „רכו ‰ם יכולים לנ‰ל ˘ מוסמל ˙ ור ˘˜˙ בלוח ורך. ˆ‰ ˙ בע ˙ ועוזר ˙ ומכ ˙ ‰ ר ‰מור ˘‡ ולי, כ ˜ ‡ו פלט ים ˘ למי„ים עם ‡נ ˙‰ ל ˘ י ˙ ור ˘˜˙‰ ˘‚ ‰מפ ל ‰מור‰ ‰מלוו‰, ˘ יווך ˙ יח מובנ‰ וב ˘ ‰יל‰, סביב ˜‰ מ ˙ „ומו ˙ יו ˆ‡ עם סיטו ˙ מו„„ו ˙‰ עבורם ״‡ימון״ ל ˘ מ ˘ מ ך חיי‰ם ‰בו‚רים. ˘ ב‰מ ביבליו‚רפי‰ Lifshitz-Vahav, H. (2015). Compensation Age Theory (CAT): E ect of chronological age on individuals with intellectual disability. Education and Training in Developmental Disabilities, 50 (2), 127-141. Schalock, R. L., Bonham. G. S., & Verdugo, M. A. (2008). The conceptualization and measurement of Quality of life: implications for program planning and evaluation in the eld of intellectual disabilities. Evaluation and program planning, 31, 181-190. Wolfensberger, W. (2002). Social role valorization and, or versus, “empowerment”. Mental Retardation, 42(3), 252-258. ˙ עבו„‰ ספיר‡לי ˙ וכני ˙ "יום ‰כנ‰ לחיים" מובנ‰ על ופ‰ ממנו ˆ ‰מ ˙ „מו ˜˙‰‰ ˙‡ למי„ ו ˙‰ ˙‡ ‰‡ רו ˘ ˙ יו ‰מוטוריו ˙ ‡ם ליכולו ˙‰ , ב 21 „ ע 6 מ‚יל ב‰ ˘ ,˙ ‰לימו„ים ‰נוכחי ˙ נ ˘ . בסיום ˙ ו‚ניטיביו ˜‰ ו רוב ˘ ‡נו כי ‡ף ˆ בוע, מ ˘ מי„י ˙ וכני ˙‰ ˙‡ יימנו ˜ ים עבו„‰ ˘ חומים ‰„ור ˙ ים מ‡ו„ ב ˘˜˙ למי„ינו מ ˙ ˜ ‰נ‡‰ רב‰ וסיפו ˜ ליחים ל‰פי ˆ , ‰ם מ ˙ ו„י ˜ פ ˙ ˙ פיזי ˙ חנו ˙ ל‰ם בעבו„‰ ב ˘ ˙ י ˘ ‰‡י ˙ מ‚ילוי ‰מסו‚לו ˙ ״ח בע ˙˙ ‰נרחב ב ˘ ימו ˘‰ כי ˙ . ‡נו מז‰ו ˙ ונו ˘‰ .‰˙ לח ˆ‰ רים ל ˜ ‰ו‡ ‡ח„ ‰‚ורמים ‰עי ˙ וכני ˙‰ וע ˆ בי

RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=