שנתון מספר 40 - isaac 2025

69 ר‡ל ˘ - י ˜ ון ‡ייז ˙ נ ˘ 2025 ‰ˆ , מר ˙ ור ˘˜˙ ˙ לינ‡י ˜ , ובני ˜ : ‡לנ‰ „ו ˙ י‚ו ˆ ‰מ ˙ וכני ˙ ˙ ליפורני‰. ‡לנ‰ מנ‰ל ˜ סטייט ב ˙ ב‡וניברסיט „מים ˜˙ ‡רים מ ˙ כר לימו„ לסטו„נטים ל ˘ סיוע במימון ˙‡ ˙ ‡מ ˙ ; סבינ‰ „‰ סוז‰, מ ˙ ור ˘˜˙ ב ˙ ב‰פרעו ל ‰ימ‡ני, ˘ ‡ , ו‡ימ ˙ נ„בו ˙‰ ר עם ‰‰ורים ב ˘˜‰ ‡‰. פולינ‰ רובנוב‰, ˆ מ‰ במ‰לך ‰‰ר ˆ ע ˙‡ ‰‚ י ˆ‰˘ .˙ בספריי‰ ‰מחוזי ˙ ספרני "ח ˙˙ סיפור ‰מלוו‰ ב ˙ ע ˘ ˙ וכני ˙ ‰‚ˆ ‡‰ ‰ו ˆ ב‰ר ˙ יבורי ˆ‰ ‰ בספריי ˙ יימ ˜˙ מ ˙ וכני ˙‰ . חו ˙ ‰ן פי ˘ פים ב‰ ˙˙˘ . רוב ‰מ ˙ פחו ˘ ליל„ים ולמ ˙„ ומיוע מ‡ובחנים עם ‡וטיזם. י‚ו ˆ‰ רי‡‰ בספריי‰, ו ˜‰ ˙ וכני ˙ ˙‡ י‡רו ˙ ˙ י‚ו ˆ ‰מ כזו בכל ˙ וכני ˙ חיל ˙‰ ר ל ˘ בפנינו מ„ריך ‰מ‡פ , סיפרו ˙ וכני ˙‰ ˙ מטרו ˙‡ . ‰ן ‰„‚ימו ˙ ומי ˜ ספריי‰ מ י„ים ˜ פ ˙‰ פים ועל ˙˙˘ ו‰מ ˙ וו ˆ‰ ל ˘ ˙ נ‰לו ˙‰‰ על פים. ˙˙˘ ל ‰מ ˘ ונים ˘‰ מוך במטופלים ובמטפלים ˙ ‰י‡ ל ˙ וכני ˙‰ ˙ מטר ˘ ימו ˘‰ ˙‡ ים ˆ „ ל‰ע ˆ ‰לומ„ים יח„ עם ‰מטופלים כי סיפורים. ˙‡ רי ˜ ˙ "ח בע ˙˙ ב מ‰: ˆ ע ˙‡ ‰‚ י ˆ‰ ‰ימ‡ני המייצרת את עזר PRC אני משמשת כפרזנטורית של חברת התקשורת שלי. תת״ח עוזרת לי להתחבר למשפחה, לחברים, למורים ולקהילה. אני רוצה לשתף אתכם באופן שבו התחלנו את תוכנית שעת הסיפור עם תת״ח ואיך התוכנית עזרה לי להכיר חברים. אני אוהבת לקרוא ואוהבת את הספרייה. ספרים עוזרים לי ללמוד על מקומות ועל אנשים חדשים. ספרים הם חברים שלי. רציתי לחלוק את ההנאה מהקריאה. אמא שלי ואני החלטנו לפנות לספרייה המקומית ולספרנית פולינה וליזום תוכנית קהילתית של קריאת סיפור שבה נקרא ונתקשר. אני מודה לד"ר דוקובני ולגברת פולינה על התמיכה והעזרה. שעת הסיפור עזרה לי להתחבר למשתמשי תת"ח אחרים ולצבור ביטחון בתקשורת. אני שמחה להוות מודל לחיקוי. בחודש המודעות לתת"ח העברתי מצגת בספרייה שלנו בה שיתפתי מהניסיון שלי. אני גאה לקחת חלק בשעת סיפור עם תת"ח. תודה. י‰ם ˙ פחו ˘ "ח ומ ˙˙ י ˘ מ ˙˘ סיפורים בספריי‰ עבור מ ˙‡ רי ˜ ˙ וכני ˙ וח ˙ פי ובני ˜ סבינ‰ „‰ סוז‰, פולינ‰ רובנוב‰ ו‡לנ‰ „ו Establishing a library-based story book reading program for AAC and families: Sabena D’souza, Polina Rubanova & Elana Dukovny נ‰ ˘ ˙ יח ˙ ‚‰ ביום עיון פ ˆ ‰ו ˘ ‰‡ˆ עיבו„ ‰ר , 2025 ר‡ל, חורף ˘ -י ˜ ל ‡ייז ˘ סבל„י-‰רוסי. ˙‚ „"ר ˙ ב‰נחיי י* ˜ ו ˙ מ ˙ : ‚ילי ˙ , עיבו„ לעברי ˙ ‰ ב‡נ‚לי ˘‚ ‡‰ ‰ו ˆ ‰‰ר , אני נערה אוטיסטית ללא דיבור, 15 הי, שמי הימאני, אני בת תת״ח הוא אמצעי התקשורת העיקרי שלי. לשם מה צריך תוכנית כמו שעת סיפור עם תת"ח? סבינ‰ סיפר‰: תת"ח מספקת מגוון של הזדמנויות למשתמשים ולמשפחותיהם. בטיפול המפגש הוא בדרך כלל פרטני. התוכנית הזו מספקת הזדמנות להשתתף בפעילות קבוצתית בקהילה ובספרייה המקומית. אחת הדרכים הטובות ביותר לפתח אהבה לספרים היא לא רק לחשוף לספרים ולהקריא אותם אלא גם לבקר בספרייה. לא הרגשתי נוח לבקר בספרייה עם הבת שלי. היא התקשתה לשבת בשקט, והמקום לא היה נגיש לה. כשהיא בגרה והתחלתי לקחת אותה לספרייה המקומית, היא התחילה להתעניין יותר בספרים ונהנתה לקרוא איתי שם.

RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=