70 ר‡ל ˘ - י ˜ ון ‡ייז ˙ נ ˘ 2025 האינטראקציה בזמן הקריאה נותנת למשתמשים הזדמנות לבסס את כישורי התקשורת וחושפת אותם לערוצי תקשורת מגוונים. עבור רבים מהמשתתפים התוכנית היא הזמן היחיד שבו הם פוגשים משתמשי תת"ח אחרים ורואים אותם בפעולה. הם מרגישים שהם לא היחידים שמתקשרים בצורה שונה, וזה מחזק את הביטחון העצמי שלהם. שמעתם מהבת שלי את נקודת המבט שלה על התוכנית. מנקודת המבט שלי, אני אספר לכם שכשהבת שלי התחילה להשתמש בתת"ח, לא היה לי מושג איך לעזור לה. היה לי קשה להבין את הרעיון של הדגמה, להיות אדם מדבר שמשתמש במערכת תת"ח. במשך שנה שלמה לא השתמשתי במערכת שלה להדגמה. עיקר המוטיבציה שלי כשאני מציגה בפני אחרים את התוכנית היא לעזור למטפלים אחרים להבין כיצד אפשר לתמוך בילד ולעזור לו לתקשר. במסגרת התוכנית אנחנו מספקים להורים ולמטפלים חומרים רבים, כדי שיוכלו ליישם את מיומנויות ההדגמה בתחומים אחרים בחיים. ‡נחנו ל‡ מעוניינים בסיפורים עם מעט מלל, ‡בל ‚ם ל‡ 3-4 בסיפורים עמוסים מ„י. ב„רך כלל נבחרים ספרים עם י ˘ מ ˙˘ מ ˘ ים סיפורים ˘ פטים בעמו„. ‡נחנו מחפ ˘ מ ˘„ טובר, חו ˜ ל ב‡ו ˘ מם. למ ˆ ל ע ˘ ‚ ו ˆ "ח יר‡ו ב‰ם יי ˙˙‰ י ˘ מ ˙˘ ור‡ים סיפורים על מ ˜ "ח, ‡נחנו ˙˙ ל ˙ ‰מו„עו ור‡ים ˜ ל‡וטיזם, ‡נחנו ˙ ‰מו„עו ˘„ "ח. ב‡פריל, חו ˙˙ פי„ים לבחור ˜ ים עם ‡וטיזם. ‡נחנו מ ˘ סיפורים על ‡נ בט‡ ˙ ‰ו‡ מ ˘ ני מ‚וון, כפי ˙‡ ‡ˆ ממו ˙ סיפורים עם „מויו ל ˘ ‚ ו ˆ ן. ‰ספרים ‰נבחרים כוללים יי ˘ בע עורן ‡ו בלבו ˆ ב .˙ ונו ˘ ˙ ל מו‚בלויו ˘ ‚ ו ˆ ו‚ם יי ˙ רבויו ˙ מ‚וון י„ ‰‡וניברסיט‰ ˜ פ ˙ ˙‡ ‰ י‡ר ˙ ובני ˜ „״ר ‡לנ‰ „ו סיפור בספריי‰. ˙ ע ˘ ˙ וכני ˙ ב ˜ ר ל‰ לחל ˘ פ„רלי ‰מ‡פ ˜ יבל‰ מענ ˜ ובני ˜ „"ר „ו נ‡ים למל‚‰ ‰סטו„נטים ˙‰ מ ˜ לסטו„נטים. כחל ˙ מל‚ו ‰י‡ ˙ רויו ˘ ‰‡פ ˙ . ‡ח ˙ י ˙ ‰יל ˜ ˙ נ„ב לפעילו ˙‰ ריכים ל ˆ רי‡ים ‰ם סטו„נטים ˜ ‰סיפור בספריי‰. ‰מ ˙ ע ˘ רי‡ ב ˜‰ ל ˙ ר ˘ ם מ‡פ ˙ ‡ו לחינוך מיוח„, ופעילו ˙ ור ˘˜˙ ב ˙ ל‰פרעו ˘ ימו ˘ ‰ליכי ˙ ונים ולמי„‰ על ˙ ובני ‡יסוף נ ˜ ל„"ר „ו "ח. ˙˙ ב רי‡ים: ˜ ‰מ ˙ ר ˘ ‰ליך ‰כ ˙ ר‡‰ ˜‰ .˙ ים לפחו ˘„ ‰ חו ˘ לו ˘ חייבים ל ˙ ‰סטו„נטים מ ˙ ‰ נוספ ˘„ ח ˙ וכני ˙ ˘ בועיים, וי ˘ ל ˙ ‡ח ˙ יימ ˜˙ מ ‰˘ לו ˘ . ב„רך כלל זמינים ˘„ לחו ˙ ‡ח ˙ יימ ˜˙ ‰מ ל‰ם. ˘ ללו"ז ˙ ‰פעילו ˙‡ ‡ים ˙‰ יוכלו ל ˘ רי‡ים, כ„י ˜ מ רי‡ים ˜ ל מ ˘ פיי‰ בסרטון ˆ ר‰ כולל ˘ ול ‰‰כ ˜ פרוטו . לפני ‰ספר ˙ לפחו ˙ ‡ח ˙ ר‡‰ פיזי ˜‰ פיי‰ ב ˆ מנוסים ו ר‡‰. יח„ ‰ם ˜‰‰ ˙‡ ם ˙ ‡י ˙ כננ ˙ ובני מ ˜ ון „"ר „ו ˘‡ ‰ר ר‡‰ ˜‰‰ ˙‡ כננים ˙ ר ‰מילים ומ ˆ ‡ו ˙‡ בוחרים ופ‰ ˆ ‡ ניי‰ ‰י ˘‰ ונ‰ ‡ו ˘‡ ר‡‰ ‰ר ˜‰ . ב ˙ טיבי ˜‡ ‰‡ינטר וב. ˘ ל‰ם מ ˙˙ בסטו„נטים כ„י ל ר ‰מילים ˆ ‡ו ˙ יר ˆ ר‡‰ כולל י ˜‰‰ רי‡ לפני ˜ י„ ‰מ ˜ פ ˙ ר ˆ ר‚ול ‡ו ˙ ;‰‡ ר ˜‰‰ ו בו בזמן ˘ מ ˙˘ פים י ˙˙˘ ‰מ ˘ בו י‰י‰ ˘ ימו ˘‰˘ "ח כ„י ˙˙‰ ומי ˘ ‰מילים ב‡ח„ מיי ‰יל„ים ˘ כ„י ˙ פו ˙˙˘‰ יח‰ ור‚עי ˘ ˙ חלו ˙‰ כנון ˙ ; וטף ˘ ˙ יר ˆ ר‡‰; י ˜‰‰ פעילים בזמן ˙ ול‰יו ˙ ‡לו ˘ ‡ול ˘ יוכלו ל ˙ כ ˘ ר‡‰ נמ ˜‰‰ .‰‡ ר ˜‰‰ ‡חרי ˘ ‡ים לזמן ˙ י ˘ ˜ ח ˘ מ .‰˜ חיל ‡חרי ‰פס ˙ מ ˜ ח ˘ , ו‰מ ˙ ו ˜„ 30-40 בין מילים 8-10 ‰מילים? ב„רך כלל בוחרים ˙‡ „ בוחרים ˆ כי רו ליל„ים לספר ˘ ר י‡פ ˘‡ ,˘‚ ו מפ ˙ „ים ב‰ן ב‡ו ˜ מ ˙ מ ˘ לסיפור ˙ יפיו ˆ י‰יו ספ ˙ . ‰מילים ‰נבחרו ˘„ ‰סיפור מח ˙‡ ב‰ן לסיפורים ˘ מ ˙˘‰ ר ל ˘ ‡פ ˘ ר ˙ יו ˙ „ירו ˙ ‡ו מילים ם, ‡ל‡ ‚ם פעלים, ˆ ע ˙ מו ˘ ˜ נוספים. ‰מ‚וון כולל ל‡ ר ‡ל‰. ˘ ˙ ו‡ר ומילו ˙ ˙ מו ˘ ף ˙˘ נוע„ ל ˘ "ח? ז‰ו מ„יום ˙˙ סיפור עם ˙ ע ˘ ם ˆ מ‰י בע רי‡‰ ˜ ל ˘ ‰ ב‡סטרט‚י ˘ ימו ˘ וך ˙ פים ˙˙˘ ‰מ ˙‡ ולעניין ˘ ימו ˘‰ ˙‡ ‰יל‰ ומ„‚ימים ˜ רי ˘˜ . ‡נחנו בונים ˙ פ ˙ ו ˘ מ "ח נ‰נים ˙˙‰ י ˘ מ ˙˘ בו מ ˘ ום ˜ "ח. ז‰ו ‰מ ˙˙‰ בעזרי רי‡‰. ‰י‡ ˜ רים עם ‰מ ˘˜˙ יבים ומ ˘˜ סיפור, מ ˙ ע ˘ מ פים ˙˙˘ ‰מ ˙‡ ˙„„ במסך ‚„ול, ומעו ˙˘ מ ˙˘ מ ˘‚ . בכל מפ ˙ פ ˙ ו ˘ רי‡‰ ‰מ ˜‰ ˙ ב‡סטרט‚יי ˘ מ ˙˘‰ ל „ˆ ללמו„ כי ˙ ו ˘„ ח ˙ פחו ˘ מסייעים למ ˘ נ„בים ˙ מ ˘ י ˙ יימ ˙ מס ˘ "ח. כ ˙˙‰ עזרי ˙ עו ˆ ‰מילים ב‡מ ˙‡ ‚ˆ ליי ים ‰מסייעים לביסוס ˜ ח ˘ ים במ ˜ ח ˘ ‰סיפור, מ ˙‡ רי ˜ בינ‚ו עם ˜ ח ˘ ל מ ˘ י‰, כמו למ ˆ˜‡ פ‰ ו‰‡ינטר ˘‰ ורי ˘ כי מילים. ˙ למ ˘‰ ˜ ח ˘ ‰ופיעו בסיפור ‡ו מ ˘ מילים רו‡ סיפורי יל„ים רבים כ„י ˜ ל ˙ ‡ני נ‰ני ˙ וכני ˙‰ ˙ כרכז "ח ˙˙‰ י ˘ מ ˙˘ מ ˙ˆ בו ˜ . ר ˙ ‡ימים ביו ˙ ‰מ ˙‡ לבחור עירים, כך ˆ וע„ בו‚רים 3-4 ר, מיל„ים בני ˙ ביו ˙ מ‚וונ "ח ˙˙‰ י ˘ מ ˙˘ מ ˘ עלינו לבחור סיפורים עם מסרים ˘ , ‡מונ‰ ı סיפורים על ‡ומ ˙ חבר ‡לי‰ם, כ„ו‚מ ˙‰ יכולים ל לנו. ˘ ˙ מנו ובייחו„יו ˆ בע
RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=