שנתון מספר 40 - isaac 2025

81 ר‡ל ˘ - י ˜ ון ‡ייז ˙ נ ˘ 2025 עבורי? ˙ וחליפי ˙ ומכ ˙ ˙ ור ˘˜˙ מ‰י ו ˜ 'נ ˆ „"ר רז טננב‡ום וטומי בר ים במיל‰ ˘ מ ˙˘ ר‡ל, מ ˘ י ˜ ‡ייז ˙ ‰יל ˜ כולנו, חברי ‚ מוסכם. ‡ולם ˘ ( כמו ˙ וחליפי ˙ ומכ ˙ ˙ ור ˘˜˙) "ח ˙˙ בו ˘ ים רבים וכי ‰‡ופן ˜ ‚ ‰ז‰ מורכב מחל ˘ ‰מו ˘ ברור ‰ינו ˙ . לנו ל‚ביו ˘ ˙ פיסו ˙‰ פיע על ˘ ו מ ˙ ‡נו מ‚„ירים ‡ו "ח עבור כל ˙˙ ˙ י‰ ‰כולל ˆ˜‡ ל ‡ינטר ˘ ˙ מעו ˘ מ‰ ‰מ ‰ ב‡ופן ˙ ופטים ‡ו ˘ ופסים ו ˙ נו. ‰‡ם כולנו ˙ ‡ח„ מ‡י ב‡ופן ˙ פס ˙ "ח ‰י‡ נ ˙˙ י ˘ מ ˙˘ „ומ‰? ‰‡ם עבור מ וע? ˆ˜ י מ ˘ ל‰ם ‡ו ‡נ ˘ ‰ פח ˘ ר עבור בני ‰מ ˘‡ ונ‰ מ ˘ רב ˜ ‰עברנו ב ˘ ‡לון פיילוט ˘ , יימים ˜ מו„לים ˙ עו ˆ ב‡מ ערכנו בכנס ˘ ‰ וך ס„נ ˙ כנים מ ˙ "ח ו ˙˙ בעלי עניין ב יע ˆ (, נ 2025 "ח עבורי, יולי ˙˙ ר‡ל ‰‡חרון )מ‰י ˘ י ˜ ‡ייז "ח. ˙˙ ˙ י‰ ‰כולל ˆ˜‡ על ‡ינטר ˙ ונו ˘ מבט ˙ ו„ו ˜ נ ‰מבט ˙„ ו ˜ נ ˙‡ ל‰רחיב ול‰ב‰יר ˙ נו ‰י‡ לנסו ˙ מטר ל‰ על י„י כולנו, ‰ן כבסיס ˘ ˙ פ ˙ ו ˘ פיס‰ ‰מ ˙‰ ו י„ום ‰כל‰ ˜ יעיל‰ ו‰ן כבסיס ל ˙ י ˙ ור ˘˜˙ ˙ ערבו ˙‰ ל "ח. ˙˙ ים ב ˘ מ ˙˘ ים ‰מ ˘ ל ‡נ ˘ ˙ י ˙ חבר "ח ˙˙ ˙ י‰ ‰כולל ˆ˜‡ מבו‡ - מו„לים ל‡ינטר "ח כ‡ל ˙˙ ייחס ל ˙‰ ובל ל ˜ כיום מ ˙ יימו ˜‰ ˙ ב‰‚„רו , ‚ופניים ˙ ור ˘˜˙ י ˆ וכו מ‚וון ערו ˙ כולל ב ˘ ‡וסף ˙ ערבו ˙‰ ˙ ו ˘ ו‚י ˙ ים, טכנולו‚יו ˙ ירו ˘ וניים, מ‚וון ˆ וחי עם ˙ ור ˘˜˙ ל ˘ מו„לים .(Beukelman & Light, 2020) על ˙ מבט נוספו ˙ ו„ו ˜ יעים נ ˆ מ ˙ ‡„ם עם מו‚בלו יעים ˆ . מו„לים ‡ל‰ מ ˙ וחליפי ˙ ומכ ˙ ˙ ור ˘˜˙ ˙ ‰‚„ר ˙‡ " נים ˜˙ עים ‰"מ ˆ ‰מבט מן ‰עזרים ו‰‡מ ˙ ‰סט י‰ ˆ˜‡ ל ‰‡ינטר ˘ ‰ליך ˙‰ ‰‡„ם במו„ל ‰רפו‡י ‡ל פי ˙ ו ˘ "ח ובין ˙˙ ב ˘ מ ˙˘ מ ˘ בין ‰‡„ם ˘ רח ˙ ‰מ רים ˜ ‰‡לפיים חו ˙ נו ˘ ˙ חיל ˙ לו. כבר ב ˘ ˙ ור ˘˜˙‰ ˙ י ˙ ‰ חבר ˘ י‡רו ‚י ˙ (2006) ספיר ˜ יי ˘ כמו טום ון "חוסר" ˜ י ˙ "ח ל‡ כ ˙˙ כעין ˙ מיכו ˙ פוס ˙ יע‰ ל ˆ מ ˘ ונים ˘ בני ‡„ם ˘ ל יחי„ים חרי‚ים, ‡ל‡ כעזרים ˘ לבים מסוימים בחיי‰ם. על פי ˘ ל‰ם ב ˜˜„ ויים ל‰ז ˘ ע פ‰ ˘ י ‰פיזיולו‚י ב„יבור ‡ו ב ˘ ו ˜‰ ם ˆ ‰ זו, ל‡ ע ˘ ‚י מונעים ˘ יים ˙ ‰‡„ם, ‡ל‡ ‰מחסומים ‰חבר ˙‡ מ‚„יר ˙ ר ˘ "ח מ‡פ ˙˙ . ף ˙˙˘‰ מו ול ˆ ע ˙‡ ממנו ל‰ביע ‰סביב‰ ב‡ופן ˙‡ ˙ נו ˘ ל‰סיר מחסומים ‡ל‰ ול ‰חיים ˙ מל‡‰ בסביבו ˙ פו ˙˙˘‰ ר ל‡„ם ˘ מ‡פ ˘ יים, ˘ רים ‡י ˘˜ ו ˙ ברי‡ו ˙ : חינוך, עבו„‰, מוס„ו ˙ ונו ˘‰ פי ˙ ו ˘ וו‰ ל ˘ מו כ ˆ פס בעיני ‰סביב‰ ובעיני ע ˙ ול‰י לו. ˘ ˙ ור ˘˜˙‰ "ח ˙˙ ˙ י‰ ‰כולל ˆ˜‡ ופך ‡ור על ‡ינטר ˘˘ מו„ל נוסף מו„ל ז‰ .(Dias et al., 2020) י‰ ˆ˜ ‰ו‡ מו„ל ‰טרנז ˘ רח ˙ ף ‰זמן ‰מ ˆ ופי על ר ˙ י ˘‰ ‰ליך ˙ „ ב ˜ מ ˙ מ ם ˘ "ח. ‰מו„ל ˙˙ ב ˘ מ ˙˘ י‰ עם ‡„ם ‰מ ˆ˜‡ ב‡ינטר פים, ‰‡„ם ˙˙˘ ‰ליך ז‰ לכל ‰מ ˙ ב ˘ על כך ˘‚„ ˙ לו, ‡חריו ˘ ˙ ור ˘˜˙‰ פי ˙ ו ˘ "ח ו ˙˙ ב ˘ מ ˙˘ ‰מ י‰, ˆ˜‡ ל ‰‡ינטר ˘ ˙ טיביו ˜ פע‰ ו‰‡פ ˘‰‰ על ˙ ‰„„י לויים ז‰ בז‰. כל פרט מבי‡ ˙ יפים ו ˆ ל‰ם ר ˘ ו‰מסרים ו‚ניטיבי ˜ , י ˘‚ י, ר ˙ רבו ˙ ע ˜ י: ר ˘ „‰ חווי‰" ‡י ˘" ו ˙ ‡י ˙ עו ˆ רים ב‡מ ˘˜˙ ים מ ˘ ‰‡נ ˘ י, וככל ˙ ור ˘˜˙ ו ‰ליך ˙ ל‡ורך זמן, ‰ם פועלים ב ˙ י ˆ רב-ערו ˙ ור ˘˜˙ ˙ „ו ˘ ,˙ ל ‰בנ‰ ‰„„י ˘ ך ו„ינמי בכיוון ˘ מ ˙ טיבי, מ ˜‡ נכרן, ˙ לב ול‰ס ˙˘‰ חילים ל ˙ ל‰ם מ ˘ ‰חווי‰ ‰נפר„ים ˙‡ ˜ ול‰עמי ˙ פ ˙ ו ˘ מ ˙ מעו ˘ ור מ ˆ ו‰ם יכולים לי ר ביני‰ם. ˘˜‰ "ח? ˙˙ ˙ י‰ ‰כולל ˆ˜‡ ‡ינטר ˙ ‡יך נר‡י ˙ י‰ ‰כולל ˆ˜‡ ‰מבט על ‡ינטר ˙‡ ˜ ל‰עמי ˙ על מנ לכם? ‡יך ˘ ב„מיון ˙ וב ‡יך ‰י‡ נר‡י ˘ "ח, נסו לח ˙˙ פי ˙ ו ˘ ? ‰יכן כל ‡ח„ מ ˙ ‰סביב‰ ‰פיזי ˙ נר‡י ים ˆ עם ‚ופו ועם חפ ˙ ם ומ‰ ‰פעולו ˜ ממו ˙ ור ˘˜˙‰ "ח? על פי ˙˙‰ מים עזרי ˜ ‰? ‰יכן ממו ˘ ‰ו‡ עו ˘ י„ום ˜ ל ˙ ‡ ב‡חריו ˘ כם - מי נו ˘‡ בר ˘ ‰ מונ ˙‰ ˙ לבו ˙˘‰ ‰ליכי ˙ ‰ מונ ˙ ב ˙ ן לז‰ו ˙ ? ‰‡ם ני ˙ ור ˘˜˙‰ ו‡ר במו„ל ˙ מ ˘ , כפי ˙ מעו ˘ ל מ ˘ ˙ פ ˙ ו ˘ ובניי‰ מ ˙ ו ˆ בו ˜ ור ב ˆ פי ‰ס„נ‰ לי ˙˙˘ נו ממ ˘˜ י‰? בי ˆ˜ ‰טרנז מו„לים ויזו‡ליים Chat GPT ˙ י ˙ בינ‰ מל‡כו ˙ וכנ ˙ ב "ח. ˙˙ ˙ עו ˆ י‰ ב‡מ ˆ˜‡ ‡רים ‡ינטר ˙ ‰מ

RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=