85 ר‡ל ˘ - י ˜ ון ‡ייז ˙ נ ˘ 2025 ˙ ני עולמו ˘ בין ˘‚ מפ ˘‚ מפ ˙„ ו ˜ בנ ˙„ מי עומ ˆ ע ˙‡ י ˙‡ˆ ‰ס„נ‰, מ ˙ כמנח י ˙„ עבו ˙‡ בים ˆ מע ˘ ˙ ני ‰עולמו ˘ בין ˙˜˙ מר „ ‡ח„, ועולם ˆ יר‰ מ ˆ ו‰י ˙ , עולם ‰‡מנו ˙ ועי ˆ˜ ‰מ נים ˘ ך ˘ ני. במ ˘ „ˆ מ ˙ ו‰חליפי ˙ ומכ ˙‰ ˙ ור ˘˜˙‰ „ ז‰ בחיי, כל ‡ח„ ˆ יימו ז‰ ל ˜˙‰ חומים ‰ללו ˙‰ ני ˘ ו ב‡ופן ˘‚ לו, ‡ך בס„נ‰ זו ‰ם נפ ˘ פ‰ ו‰כלים ˘‰ עם ‡ור‚ני וטבעי. ‰ עבורי ˙ מי„ ‰יוו ˙ , בעי מים ˆ יור ב ˆ‰ „ , ובמיוח ˙ ‰‡מנו בו ˘ , ורך במילים ˆ בו ‡ין ˘ ום ˜ - מ ˘ ל חופ ˘ מרחב י„‰, ˆ "ח, מ ˙˙‰ . ‰סיפור ˙‡ בעים מספרים ˆ‰ ‰י„יים ו לו ˙ מילים ‡ינן זמינו ˘ ול למי ˜ ן ˙ במ ˜ ‰י‡ כלי ‰עוס ני ˘ ˙‡ ˙ לב ˘ מ ˘ ‰ ס„נ ˙ ב‡ופן ורבלי-מילולי. ‰עבר מע‚ל - כ‡ילו סוף ˙ למ ˘‰ ‰ כמו ˙ ‰ללו ‰יי ˙ ‰עולמו י ב‡ופן ‡ינטו‡יטיבי, ˙ מי„ י„ע ˙˘ ‰ י מ ˙ סוף ‰בנ ‡ינ‰ ˘ ˙ פ‰ ‡וניברסלי ˘ ,‰ מ ˆ פ‰ בפני ע ˘ ‡ יר‰ ‰י ˆ י ˘ ˙„ ו ˜ נ ˙ ר יכול‰ ל‰יו ˘‡ , „ימים ˜ נ‡ים מ ˙ ˙˘ „ור לכולם. ˘‚ מפ עם ˙ מו„„ו ˙ מ ˙ פו ˙˙˘ י במ ˙ בוננ ˙‰ ‰ במ‰לך ‰ס„נ ‰˙ י מ‡ו„. זו ‰יי ˙˘‚ ר ˙‰ מן, ו ˆ בחרו לע ˘ ‰˜ י ˙˘‰ י ˘ לנו כ‡נ ˘ ועי ˆ˜ ר בין ‰י„ע ‰מ ˘‚ נ„יר‰ ל ˙ ‰ז„מנו ל ˘ ˙ בחווי‰ ‰יום יומי ˙ נסו ˙‰ ל ˙ רו ˘ "ח ל‡פ ˙˙ ı בעים ‰ופכים לערו ˆ‰ י ‡יך ˙ לנו. ר‡י ˘ ים ˘ מ ˙˘ ‰מ , ו‡יך ˘‚ ר ˙ ‰ לכלי ל‰עבר ˘ , ‡יך ‰מכחול נע ˙ ור ˘˜˙ ל ˘ למרחב ˙ מ‚ביל‰, ‰ופכ ˙ ום ל‰יו ˜ ‰, במ ˜ י ˙˘‰ .˘ חופ ˙ פו ˙˙˘ ל מ ˘ ˙ מ‰ס„נ‰ - חוויו ˙ ולו ˜ ‰„‰„ו ˘ ˙ יו ˙ מעו ˘ מ ˙ ו חוויו ˜ בס„נ‰ חל ˙ פו ˙˙˘ ‰מ בס„נ‰. ˘ רח ˙‰˘ ‰ ל מ ˘ ‰ יר ˘ מונ‰ ע ˙ רו ˆ זו בזו וי .˙ פו ˙˙˘ ‰מ ˙ פ‰ ‡ח ˙ י ˘ ",‰ ימ ˘ "ז‰ ‰י‰ כמו ‡וויר לנ ,˙„ ע ˙ מי„ במילים - מסביר‰, מ ˙ "בחיי ‰יום יום ‡ני וט ˘ בו ‡ני יכול‰ פ ˘ במרחב ˙ ע, ל‰יו ˙ . לפ ˙ מ„ווח ור‰ ˆ חרר ב ˘ , ז‰ ‰י‰ מ ˜ ור, בלי ל‰סביר, בלי לנמ ˆ לי .˙ י ל‰," ‡מר‰ ‡חר ˙ יפי ˆ ‡ ל ˘ ˘„ ל חיבור מחו ˘ ‰ י‡ר‰ חווי ˙ ˙ נוספ ˙ פ ˙˙˘ מ י על ‰יל„ים ˙ ב ˘ ל‰: "ל‡ורך כל ‰ס„נ‰ ח ˘ ˙ וחו ˜ לל בו ˘ בעולם ˙ י מ‰ ז‰ ל‰יו ˙˘‚ . ‰ר ˙„ ם ‡ני עוב ˙ ‡י ˘ ב‡ופן ˜ , ל‡ ר ˙ י ב‡מ ˙ לי, ו‰בנ ˙ ‰מילים ל‡ זמינו ˙ ‰ ‰ז„מנו ˙ ל‰ם. זו ‰יי ˘ ‰ ‰חווי ˙‡ , טו‡לי ˜ ‡ינטל ‰ם חווים כל ˘ ‰ מ ˙‡ ˙ ל‰ם, לחוו ˘ ל‰יכנס לנעליים יום." יע ˙ ‰פ ˘ ‰ ‰ ‰יבט נוסף: "מ ˘ ‰„‚י ˙ ‡חר ˙ פ ˙˙˘ מ „ˆ בנו ל ˘ רו בח„ר. י ˆ נו ˘ י ‰כי ‰רב‰ ‰יו ‰חיבורים ˙ ‡ו רנו ביח„. ˆ ל‡ ‰כרנו, ובלי ל‰חליף ‡ף מיל‰ י ˘ ים ˘ נ ˙ ר ˆ יו ˙ ‰‡חר ˘ ‰ כלפי מ ˙ רנו ˜ ‰חיוכים, ‰מבטים, ‰ס ר ˘˜˙ ר ל ˘ ‡פ ˘ י ˙ . ‚ילי ˙ פ ˙ ו ˘ פ‰ מ ˘ רו ˆ - כל ‡ל‰ י יים, ‚ם בלי מילים." ˙ רים ‡מי ˘˜ ור ˆ , לי ˜ בעומ חל‰... ˙‰ לסיכום, ו‡ולי פ‰ ˘ ‡ יר‰ ‰י ˆ ‰ כי י ˙‡ ‰ר ˜ ‰ס„נ‰ בכנס ‡ייז מילים כ„י ל‰עביר ˙˘ ‡ינ‰ „ור ˘ ,˙ ‡וניברסלי ˙ יר‰ יכול‰ ל‰וו ˆ י ˙ ל פעילו ˘ ‰˘‚ , וכי ‰נ ˙ מעו ˘ מ ‡ו ˆ י ˙ פו ˙˙˘ ם. ‰מ ˙ "ח וסביב ˙˙‰ י ˘ מ ˙˘ ר בין מ ˘‚ ל ˘ ‰ ל ‰חווי ˘ ר ˙ ‰ יו ˜ מ‰ס„נ‰ עם ‰בנ‰ מעמי רו ב„רכים ˆ נו ˘ ים ˘„ רים ח ˘˜ "ח, עם ˙˙ י ˘ מ ˙˘ מ פ‰ ˘‰ לפעמים ˘ ,‰ וב ˘ ח ˙ זכור ˙ ועם ˙ פויו ˆ י ˙ בל מעבר למילים, ˙ יימ ˜˙ מ ˘ ר ‰י‡ זו ˙ ‰ ביו ˜ ‰חז יים. ˘ רים ‰‡נו ˘˜ ב :˙ ורו ˜ מ ˙ ימ ˘ ר Ahmadi, S., Rezapour-Mirsaleh, Y., & Choobforoushzadeh, A. (2024). E ectiveness of Mindfulness-Based Art Therapy (MBAT) Utilizing Watercolor Painting on Emotion Regulation, Mindfulness, and Obsessive Symptoms. Mindfulness, 15(10), 2554-2567. Bozcuk, H., Ozcan, K., Erdogan, C., Mutlu, H. A. S. A. N., Demir, M., & Coskun, S. (2017). A comparative study of art therapy in cancer patients receiving chemotherapy and improvement in quality of life by watercolor painting. Complementary therapies in medicine, 30, 67-72. Coleman, M. B., & Cramer, E. S. (2015). Creating meaningful art experiences with assistive technology for students with physical, visual, severe, and multiple disabilities. Art Education, 68(2), 6-13. Eisner, E. W. (1979). The contribution of painting to children's cognitive development. Journal of curriculum studies, 11(2), 109-116.
RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=