97 ר‡ל ˘ - י ˜ ון ‡ייז ˙ נ ˘ 2025 ו ב‚ופם ˘ מ ˙˘‰ פים ˙˙˘ ני ‰מ ˘ , ר‰ מכך ˙ . י ˙ ור ˘˜˙‰ י ˆ ו בכל ערו ˘ ‡בים ‚ופניים נ„ר ˘ ף כי מ ˘ ח ˜ וח מעמי ˙ ני על ˙ ונו ˘ ˙ ו ˘ ‰טיל „רי ˘ ‰ י‰, מ ˆ˜‡ במ‰לך ‰‡ינטר ˙ ונו ˘ „ ו ˜ מי ˙ ו„ו ˜ טיביים עם נ ˜‡ כ„י לבסס מרחבים ‡ינטר ‚רים ˙‡ י‰, ‰וטלו על ‰„ובר ˆ˜‡ „ ‰‡ינטר ˜ ‰י‰ מו ˙ ור ˘˜˙‰ ר עזר ˘‡ ער, כ ˆ‰ ‰ בעזר. למרב ˘ מ ˙˘ ‰„ובר ‰מ י„י ‰‚וף, ‰‰ב„לים בין ˜ פ ˙ ‚ים ונ„ונים ˆ ‚ופני ניכר. במ‡מר מו ı ממנו מ‡מ ˘ נ„ר ˘ ‰ובילו לכך ˘ , יים ˙ מעו ˘ מ .‰˜ ליני ˜ ר ול ˜ למח ˙ לכו ˘‰‰ ר ל‡, וכן ˘‡ ‰עזר וכ ˙‡ כלל ˘ ימו ˘‰ ר ˘‡ כ ˙ יו ˆ˜‡ ‰‡ינטר ‰ ליל„ים עם ‡וטיזם ˘˜ ב ˙ מיומנויו ˙‡ ב‰ור ˙ ונו ˘ ‰‚ ו ˆ˙ ˙ ורו ˆ וו‡‰ בין ˘‰ A comparison of di ering organizational formats for teaching requesting skills to children with autism May M. Agius, Jois Stans eld & Janice Murray AAC, Vol. 41, March 2025, pp. 17-28 ˙ רויו ˘ ל ‰‡פ ˘ ל ‰מ‚וון ‰רחב ˘ ‚ר, ב ˙‡ ‰ליך מ ˙ ˙ וי‰ ל‰יו ˘ "ח טכנולו‚יים עבור יל„ים עם ‡וטיזם ע ˙˙ עזרי ˙ בחיר ל ‰מילים על ‰מסך. ˘ ‚ ו ˆ ל‡ופן ‰יי ˙ בל נו‚ע ˜ לינ‡ים ל ˜‰ על ˘ ˙ ‰‰חלטו ˙ . ‡ח ˙ יימו ˜‰ בין ˙ מרובו ˙ מ„י„ו ˙ עו ˆ ב‡מ (Grid Display) ‚רי„, ˙‚ ו ˆ˙ לבין (VSD) נ‰ ˆ ס ˙ בין לוחו ˙ וו ˘‰ ‰ ל ˙ ר ז‰ ‰יי ˜ מח ˙ מטר .˙ ‡מו ˙ טיפול מו ˙ וב חלופו ˆ ל עי ˘ ולב ˘ פים, כולל רכיב מ ˙˙˘ מ וך ˙ ים מוע„פים ˆ חפ ˘˜ למ„ו לב ˘ ,˙ י ˙ ור ˘˜˙‰ „רכם ˙ חיל ˙ עירים עם ‡וטיזם, ב ˆ פו ‡רבע‰ יל„ים ˙˙˘‰ ר ˜ במח "ח. ˙˙ ˙ יי ˆ˜ ט‡בלט מסחרי עם ‡פלי ˙ עו ˆ ‚רי„, ב‡מ ˙‚ ו ˆ˙ ו VSD ˙‚ ו ˆ˙ : ני פורמטים ˘ ב ˘ ימו ˘ ליחו ל‰‚יע ˆ‰ ‡ ניים ‡חרים ל ˘ „ , בעו ˙ ו‚ו ˆ˙‰ י ˙˘ ריטריון ‰למי„‰ ב ˜ ליחו ל‰‚יע ל ˆ‰ פים ˙˙˘ ניים מ‰מ ˘ ˙ ‡ו ˆ ו ˙ ו‚‰. ‰מ‡מר „ן ב ˆ˙‰ ני סו‚י ˘ ‰ „ומ‰ ב ˙ ‰יי ˙ „מו ˜˙‰‰ פים ˙˙˘ ל כלל ‰מ ˆ‡ . מ‰ן ˙ ריטריון ב‡ף ‡ח ˜ ל .˙ ליני ˜ ˙ ‰חלטו ˙ בל ˜ ‡ים ‡לו ב ˆ ום ממ ˘ ליי ˙ עו ˆ‰ בו ˙ פים, ומוב‡ו ˙˙˘ ר ל‡ור מ‡פייני ‰מ ˜ ‰מח על י„י „וברים מל‡יים טיפוסיים PCS וסמלי ( IPSC ) סמלים ‰ו„יים ˙ ל מערכו ˘ ‰ זי‰וי ו‰בנ ˙ יכול Guessability of Indian picture symbols for communication (IPSC) and picture communication symbols (PCS) among Malayalam-speaking typical adults Vineetha Sara Philip, Rajinder Koul & S.P. Goswami AAC, Vol. 41, March 2025, pp. 29-42 ˙ י מערכו ˙˘ וו‡‰ בין ˘‰ רב בו‚רים טיפוסיים, ב ˜ לוו ב ˘ ,˙ מעו ˘ ר בין סמל למ ˘˜‰ ˙‡ ‰ לבחון ˙ ר ז‰ ‰יי ˜ מח ˙ מטר ר ˜ זי‰וי סמלים. במח ˙ על יכול ˙ יו ˙ רבו ˙ ˙ פעו ˘‰ ˙ , במטר‰ לז‰ו PCS , וסמלי IPSC ,˙ ‰‰ו„י ˙ סמלים – ‰מערכ וע ˆ˜ י מ ˘ ‡ינם ‡נ ˘ פים ˙˙˘ מ 120 רל‰ ב„רום ‰ו„ו, ב‰ם ˜ ˙ ממ„ינ ˙ טיפוסי ˙ חו ˙ פ ˙‰ בו‚רים עם 240 פו ˙˙˘‰ כלל‰ ˘ (guessability task) ˙ מעו ˘ מ ˘ ניחו ˙ ע מטל ˆ ו לב ˘˜ ב ˙‰ פים ˙˙˘ . ‰מ ˙ חום ‰ברי‡ו ˙ וע ב ˆ˜ י מ ˘ ‡נ 120Œ ו ר ˜ ‰מח ˙ ‡ו ˆ ו ˙ . ‰סמלים ˙ י מערכו ˙˘ ף ולכל סמל ב ˙˙˘ בו לכל מ ˘ יונים חו ˆ‰ . ‚ים ˘ מו 30 עבור PCSŒ ו IPSC סמלי .PCS וו‡‰ לסמלי ˘‰ ב (p < .001) ˜‰ ‰יו ‚בו‰ים ב‡ופן מוב IPSC ל סמלי ˘ ˘ יוני ‰ניחו ˆ ‰ר‡ו כי ‰כי טוב, ˘ ליחו לנח ˆ‰ פים ˙˙˘ ‰מ ˘ ‰ ט‚ורי ˜‰ ם ‰יו ˆ ע ˙ מו ˘ , ‰סמלים ˙ י מערכו ˙˘ עבור ˙ ו„מ ˜ ‰ יפ ˘ וח (prompting) „מים ˜ ‡ כי רמזים מו ˆ יחס. בנוסף, נמ ˙ ו‡ר ולבסוף מילו ˙ ˙ מו ˘ , ‡חרי‰ם פעלים וך ˙ ונספטו‡ליים ב ˜ יים ו ˙ רמזים חזו ˘ ביעו על כך ˆ‰ ˙ וחי טעויו ˙ ל ‰סמלים. ני ˘ ˙ יפו ˜˘‰ ˙„ פיעו על מי ˘‰ לסמלים י ˙ מעו ˘ י„ מ ˜ פ ˙ וניים ממל‡ים ˘ יים ול ˙ רבו ˙ ‚ורמים ˘ ביעים על כך ˆ ‡ים מ ˆ . ‰ממ ˘ ‰ניחו ˙ פיעים על יכול ˘ ‰סמל מ PCSŒ ו IPSC ל סמלי ˘ (iconicity) ˙ וניו ˜ ‰‡י ˙ בחינ ˙ יבו ˘ ח ˙‡ ˘ ר מ„‚י ˜ ל סמלים. ‰מח ˘ ˙ מעו ˘ מ ˘ לנח ˙ ביכול ליניים. ˜ רים חינוכיים ‡ו ˘˜‰ בסמלים ‡לו ב ˘ ימו ˘ ‰˘ ב‰ו„ו, בטרם ייע ˙ ונו ˘ ˙ רב ‡וכלוסיו ˜ ב
RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=