99 ר‡ל ˘ - י ˜ ון ‡ייז ˙ נ ˘ 2025 יר‰ ˜ וע: ס ˆ˜ י מ ˘ ל ‡נ ˘ ˙ מי ˆ ‰ע ˙ ו‰מסו‚לו ˙ "ח על ‰י„ע, ‰מיומנויו ˙˙ ר‰ ב ˘ ‰כ ˙ וכניו ˙ ˙ פע ˘‰ The e ect of AAC training programs on professionals’ knowledge, skills and self-e cacy in AAC: a scoping review Cathy Flores & Shakila Dada AAC, Vol. 41, March 2025, pp. 65-77 ˙˜ ר‰ מספ ˘ וע, ועל כן ‰כ ˆ˜ י ‰מ ˘ ל ‡נ ˘ ˙ ען על ‰י„ע ו‰מיומנו ˘ "ח חייב ל‰י ˙˙‰ חום ˙ לח ב ˆ יעיל ומו ˙ ירו ˘ ן ˙ מ ˜ , ו‡ין ל‰ם מספי ˙ ר‰ מסו„ר ˘ וע חסרים ‰כ ˆ˜ י ‰מ ˘ , רבים מ‡נ ˙‡ . עם ז ˙ ירו ˘‰ ˙ יפור ‡יכו ˘ ל ˙ חום חיוני ˙ ב ר ˙‡ ‰ ל ˙ יר‰ זו ‰יי ˜ ס ˙ ר‰, מטר ˘ וכני ‰‰כ ˙ ף, ‡ופן ו ˜ נזוס ל‚בי ‰י ˆ ונ ˜ ועי ייעו„י. ב‰יע„ר ˆ˜ וח מ ˙ לפי ˙ ‰ז„מנויו בסס‰ על ˙‰ ‰ יר ˜ י‰ן. ‰ס ˙ פעו ˘‰ מ‡פייני‰ן ו ˙‡ ‡ר ˙ "ח, ול ˙˙ חום ˙ ועי ב ˆ˜ וח מ ˙ לפי ˙ יימו ˜ ‰ ר ˘ ‰כ ˙ וכניו ˙ ˙ ( ל‰ערכ ˙ )ו„‡ו certainty -‰ ˙ מס‚ר ˙ עו ˆ נכללו ‰וערכו ב‡מ ˘ רים ˜ לבים. ‰מח ˘ ‰˘ בחמי ˘ חיפו ˙ ‡סטרט‚יי ,˙ - מטרו ˙ רו ˘ פים, מ‡פייני ‰‰כ ˙˙˘ רים, מ‡פייני ‰מ ˜ ל ‰מח ˘ נ‡ספו עלו מ‡פיינים כלליים ˘ ונים ˙ . מ‰נ ˙ ‡יכו רים. ˜ מח 34 יר‰ נכללו ˜ ר‰. בס ˘ ‰‰כ ˙ פעו ˘‰ ו ˙ ‰‡יכו ˙ ר‰, ‰ערכ ˘ ך ‰‰כ ˘ ‰„רכ‰, מ ˙ יטו ˘ חומרים ו ˙‡ ול‰‚ביר ˙ כ ˘ מ ˙ מ ˙ ועי ˆ˜ מ ˙ חו ˙ פ ˙‰ רום ל ˙ "ח ל ˙˙ ר‰ ב ˘ ‰כ ˙ וכניו ˙ ל ˘ י‡ל ˆ ‰פוטנ ˙‡ ו ˘ ‡ים ‰„‚י ˆ ‰ממ ל ˘ י„י ˙ וח ע ˙ לפי ˘ מ ˘ ר‰ ‰יכולים ל ˘ "ח. כמו כן, זו‰ו מ‡פייני ‰כ ˙˙ ˙ עו ˆ ב‡מ ˙ ערבויו ˙‰ וע ב ˆ˜ י ‰מ ˘ ‡נ ˙ מיומנויו ר מחייבים ˘‡ , חום ˙ וע ב ˆ˜ י מ ˘ ‡נ ˙ ר ˘ ורים ל‰כ ˘˜‰ ר ˜ ביע‰ על פערים בי„ע ובמח ˆ‰ ‰ יר ˜ . בנוסף, ‰ס ˙ וכניו ˙ וח. ˙ יר‰ ופי ˜ ך ח ˘ ‰מ :˙ י ˙ חו ˙ פ ˙‰ ו ˙ כלי ˘ ˙ על י„י יל„ים עם מו‚בלו ˙ במילים בעברי ˘ ימו ˘‰ ˙ „ירו ˙ ״ח ˙˙ ליב‰ ב ˙ מילו ˙ על בחיר ˙ לכו ˘‰ Frequency of Hebrew word usage by children with intellectual and developmental disabilities: implications for AAC core vocabulary Gat Savaldi-Harussi & Sigal Uziel AAC, Vol. 41, March 2025, pp. 78-86 ל ˘ ‰ פ ˘‰ וח ˙ ובפי ˙ ור ˘˜˙ מיכ‰ ב ˙ ‰ליך חיוני ל ˙ ‡ "ח ‰י ˙˙ ˙ עו ˆ ב‡מ ˙ ערבו ˙‰ ‡ים ל ˙ ר מילים מ ˆ ‡ו ˙ בחיר וך ˙ ,‰ ‰ליך ז ˙ י„ום ˜ ל ˙ רובו ˜ ים ˙ לעי ˙ ו ˘ מ ˘ ליב‰ מ ˙ מילו ˙ ימו ˘ . ר ˙ י ˙ חו ˙ פ ˙‰ ו ˙ כלי ˘ ˙ יל„ים עם מו‚בלו ם ˘ ליב‰ ל ˙ מילו ˙ ימ ˘ ח ר ˙ ‰ לפ ˙ ר ‰יי ˜ ‰מח ˙ . מטר ˙ פ‰ ‰מ„ובר ˘‰ ל ˘ יפיים ˆ במ‡פיינים ספ ˙ בו ˘ ח ˙‰ – 4;8 ‰ יל„ים )ב‚ילי ˘ . חמי ˙ י ˙ חו ˙ פ ˙‰ ˙ כלי ˘ ˙ עם מו‚בלו ˙ "ח ליל„ים „וברי עברי ˙˙ ˙ עו ˆ ב‡מ ˙ טיפולי ˙ ערבו ˙‰ ˙ ל לוי במערכ ˘ ליני ˜‰ ורפוס ˜‰ ˙ עו ˆ פח‰. ב‡מ ˘ עם מר‡יין ובני מ ˙ טבעיו ˙ יו ˆ˜‡ לטו במ‰לך ‡ינטר ˜ ( ‰ו 5;3 ,˘‡ ‰ו‚„רו מר ˘ ו„ים ˜ , ו Child Phonology Analyzer (CPA) וכלי (CHILDES) Child Language Data Exchange System בו ‡חוזי ˘ וכן. חו ˙ ו„ים ‡ו ˜ פ ˙ ו ˙ ליו ˜ סי ˜ ל ˙ ט‚וריו ˜ ,‰ סמ ˜ ו„„ו לפי ל ˜ , ו ˘ ימו ˘ ˙ „ירויו ˙ מילים עם ˙ ימו ˘ ו ר ˜ ‰ופ ˙ ו ˆ ‰נפו ˙ סמו ˜ ‰ל 200 .„ ‰יל„ים יח ˙˘ ר עבור כל יל„ ולחמ ˙ ביו ˙ ו ˆ ‰נפו ˙ סמו ˜ ‰ל 200Œ ו 100 ,50 ,20Œ ב ˘ ימו ˘‰ נ‚זר‰ ˘ ˙ ו„מ ˜ ‰ ימ ˘ ר ז‰ לבין ר ˜ ‰מילים במח ˙ ימ ˘ וו‡‰ בין ר ˘‰ ‰ ולב. נערכ ˘ ון ‰מ ˜ סי ˜ מ‰ל 85% ˙ ר מ‰וו ˙ ביו ימ‰, ‡ם כי ˘ לטו בר ˘ ˙ יונליו ˆ˜ ‡ים ‰ר‡ו כי מילים פונ ˆ . ‰ממ ˙ טיפוסי ˙ חו ˙ פ ˙‰ ל יל„ים עם ˘ ‰ פ ˘ ˙ וך „‚ימו ˙ מ ˙ כלי ˘ ˙ וכן, יל„ים עם מו‚בלו ˙‰ ˙ וכן. בין מילו ˙‰ ˙ מילו ˙‡ ‰ע„יפו במעט ˙ י ˙ חו ˙ פ ˙‰ ˙ כלי ˘ ˙ יל„ים עם מו‚בלו ר פעלים. ˙ ו ביו ˘ מ ˙˘‰ ˙ טיפוסי ˙ חו ˙ פ ˙‰ ‡רי פועל, בעו„ יל„ים עם ˙ ‡רים ו ˙ ר ˙ ו ביו ˘ מ ˙˘‰ ˙ י ˙ חו ˙ פ ˙‰ ˙ ‡מ ˙‰ ורך ב ˆ‰ ˙‡ ים ˘ "ח ומ„‚י ˙˙ ליב‰ ל ˙ מילו ˙ ‰ליך בחיר ˙ עבור ˙ ובו ˘ ח ˙ לכו ˘‰ ‡ים ‰ם בעלי ˆ ‰ממ .˙ יפיו ˆ ספ ˙ ל‡וכלוסיו ˙ ימו ˘ ‰ר
RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=