כיתבו ביומן – יום עיון וירטואלי של אייזק ישראל – 26.11.21 נפגשים בזום!

שימושים וחידושים טכנולוגים בתת"ח

להרשמה ליחצו כאן

כנית יום העיון:

08:30   קפה, עוגה ומה נשמע

08:50   ברכות ועדכונים

            ד"ר ניצן כהן ממכללת קיי וועדת ימי עיון.  ד"ר עדי נאמן, יו"ר אייזק

09:00   אפליקצית SPOT&SPOT, ד"ר ניצן כהן (משרד החינוך), אלכס בבייב  (מכללת סמי שמעון)

על תצוגת גריד שמענו? שמענו. על תצוגת סצינה (VSD) שמענו? שמענו גם שמענו. בהרצאה הנוכחית נשתף את הקהל במאפייני התצוגות המוכרות ונציג גם צורה חדשה  המכונה תצוגת וידיאו – סצינה היברידית!

09:30   חדשנות טכנולוגית והצצה ראשונה ב TD Snap, הדר זלצר פלאח (חברת דגש)

קצב השינויים המהיר של הטכנולוגיה, לא פוסח על תוכנות ואפליקציות תקשורת תומכת וחליפית. הסביבה הדיגיטלית הופכת לאינטואיטיבית ופשוטה לשימוש. בהרצאה זו נציג את TD Snap, תוכנת תת"ח חדשנית שעיצובה מתבסס על מחקר אקדמי רב ועשייה קלינית.

TD Snap מציעה למשתמש התת"ח ולשותפיו לשיח, חוויה מלאה בהזדמנויות ליוזמה תקשורתית. התוכנה מציעה אוצר מילות ליבה, שליפת מילים מהירות ושילוב תסריטי שיחה לפי נושאים. ניהול דיאדה תקשורתית קלה המוכרת לנו מהרשתות החברתיות במרחב המקוון. אוטומציה של עיצוב לוחות תקשורת, קלות הפעלה על ידי הצוות ליצירה מהירה של לוחות ללא מאמץ. שיטתיות עיצובית המקלה על תהליך ההטמעה (מודלינג).

מטרת העל היא לאפשר למשתמש התת"ח להיות מעורב בתקשורת כל הזמן, ליזום אינטראקציה בכל סיטואציה. התוכנה מאפשרת התאמה דינמית לכל אבן דרך בתהליך ההתערבות. גמישות לכל רמה תקשורתית והתפתחות יחד עם האדם.

10:00   "מה אומרות עינייך"   ליעד כהן טופז אימא של נועה

10:30   הפסקת קפה ומאפה (תכינו את מה שאתם אוהבים)

11:00   חידושי גריד,  ד"ר גיל רוט (חברת דיבור).

            בשנה האחרונה נוספו יכולות חדשות רבות לגריד לאייפד ולגריד 3, ובמקביל צוות הקלינאיות וצוות התמיכה של דיבור פיתח אוסף גדול מאוד של יישומים בתחומים שונים – יישומי אוריינות התומכים  בתהליך רכישת אוריינות, פעילויות משחקיות ולימודיות למשתמשי מיקוד מבט, לוח תקשורת חדש שיצא בקרוב ואפילו לוחות תקשורת ביידיש!

בהרצאה נראה את החידושים השונים ונציג, על קצה המזלג, את התכנים החדשים – אלו שכבר הופצו ואלו שנמצאים בתהליכי פיתוח.

בנוסף נציג את לוחות מתחברים לעולם שפותחו בחברת דיבור ומאפשרים למשתמשים בכל העולם להיות חלק מהעולם הדיגיטלי.

11:30   "שימוש בתת"ח ככלי למידה בחינוך המיוחד" – ה Grid כפלטפורמה ליצירת חומרים ותכנים עם תמיכה ויזואלית – ונסה יצהרי, מחנכת כיתה ודיינה קפל, מרפאה בעיסוק (בית ספר "איזי שפירא" והמרכז הטכנולוגי בית איזי שפירא, רעננה).

תלמידי החינוך המיוחד זקוקים להתאמות והנגשות בתוכנית הפדגוגית, בחומרי הלמידה ובסביבה החינוכית. שימוש בטכנולוגיות ואפליקציות נפוץ כיום בחינוך המיוחד והרגיל והשפעתן על חווית הלמידה משמעותית להטמעת הנלמד ולהשתתפות פעילה.

בבית ספר לחינוך מיוחד בבית איזי שפירא, לומדים תלמידים בגילאי 6-12 עם לקויות מוטוריות מורכבות ומגבלה שכלית. בכיתות אנו שמים דגש על השתתפות פעילה, עצמאות ולמידה תפקודית. שיעורי עברית, חשבון ומקצועות ליבה נוספים הבנויים לפי תוכנית הלימודים מועברים בצורה חווייתית ומגוונים מבחינת דרכי ההוראה.

בביה"ס אנו משתמשות בתוכנת התת"ח, ה-Grid, כאמצעי ליצירת תכנים וחומרים לימודיים מותאמים ומונגשים, זאת בנוסף לשימוש העיקרי בה כאמצעי תת"ח.

ישנם יתרונות רבים לשימוש בתוכנת תת"ח ככלי תומך למידה המספק תמיכה חזותית, תמיכה שמיעתית וכן דינמיות ואינטראקטיביות. כל אלו יחד, מאפשרים לתלמידים לחקור את התכנים והפעילויות בעצמם, להיות קשובים לנלמד ולהשתתף באופן פעיל בזמן השיעור.

בהרצאה נספר על השימושים המגוונים בגריד ככלי למידה אצלנו בבית הספר, נתייחס ליתרונותיו בהעלאת המוטיבציה וההשתתפות הפעילה של תלמידים ברמות התפקוד השונות וכן נציג את הערך המוסף עבור הצוות החינוכי המשתמש בו להנגשת השיעורים וללמידה מיטבית.

12:00   סיום משוער

להרשמה ליחצו כאן