אייזק ישראל

מידעון תת"ח- תקשורת תומכת חליפית

 

שיירי הקיץ הסוער ומבצע "צוק איתן" עוד באויר וכבר מגיעים חגי תשרי ועימם מידעון הסתיו. במידעון הנוכחי נשתף אתכם בחוויות הכנס שנערך ביולי, בו התארחה דר' פאמי רגוונדרה, שעסקה בטכנולוגיות מובליות ושימוש ברשתות חברתיות על ידי ילדים ומתבגרים עם צרכים תקשורתיים מורכבים. בנוסף, נסעה השנה נציגות מכובדת מאייזק ישראל לכנס העולמי שהתקיים בליסבון, פורטוגל וניסינו להביא לכם מעט מהאוירה והרשמים של משתתפי הכנס. שנה טובה ומתוקה וגמר חתימה טובה.

מידעון תת"ח מס' 9, ספטמבר 2014

שימוש בטכנולוגיות מובליות לקידום התקשורת והמעורבות החברתית באוכלוסייה בעלת צרכים תקשורתיים מורכבים

 

 דר' פאמי רגוונדרה התארחה ביולי האחרון בכנס השנתי של אייזק לתקשורת תומכת וחליפית. דר' רגוונדרה היא קלינאית תקשורת, מרצה בכירה בתחום נכויות מורכבות ושילוב בקהילה, בפקולטה למדעי הבריאות באוניברסיטת פלינדרס באדלייד, אוסטרליה.
 
בשלושת ימי הכנס תיארה דר' רגוונדרה  מחקרים המתמקדים בשימוש בטכנולוגיות מובליות (טאבלטים ואייפדים) ורשתות חברתיות  (פייסבוק, אינסטגרם,,סקייפ  ועוד), על ידי  ילדים ומתבגרים עם צרכים תקשורתיים מורכבים ((Complex Communication Needs).

המחקרים הראו  שצעירים עם מוגבלויות  משתמשים באינטרנט הרבה פחות ממתבגרים אחרים מסיבות שונות כקשיים  טכניים, צמצום במעגלים חברתיים ועוד. נמצא  שאימון צמוד ומתמשך בתיפעול ובהכרת  האייפד או הטאבלט חושף אותם לאפשרויות החברתיות האין סופיות הטמונות ברשת ומקדם את  היכולות התקשורתיות והחברתיות  של הילד או המתבגר. בנוסף,  גם המשפחה והמטפלים  הכירו ותפעלו את המכשיר טוב יותר ועודדו את המתבגר להשתמש בו, כאשר ניתנה להם הדרכה ותמיכה טכנית.

הספור שלי-                                                                           

מרטין ז'ורבלוב, פעם ראשונה בכנס אייזק העולמי  

 

נסעתי עם קלינאית התקשורת שלי ועם מטפל, לכנס הבינלאומי של אייזק שהתקיים בפורטוגל ביולי 2014. אלה היו ארבעה ימים מלאים הרצאות.

היה שם משהו מיוחד- משתמשי תת"ח נתנו הרצאות עם מכשירי התקשורת שלהם ואני התרשמתי מזה. לקחתי לעצמי מוסר השכל "לא להסתכל בקנקן אלא במה שיש בו" ולא לוותר לעצמי ולחלומות שלי. השתתפתי בארועים חברתיים ופגשתי הרבה אנשים מעניינים, ביניהם זוג נשוי – הוא נכה והיא רגילה.

המון תודה לעמותות אייזק ישראל ולאייזק הבינלאומי שנתנו לי את הזכות לנסוע לכנס המהמם שהיה ותודה מיוחדת לנטע בן זאב שתרגמה לי שם הכל מהאנגלית לעברית.

אני מאוד מקווה שאייזק ישראל שוב ייתן לי את הזכות להיות בכנס הבינלאומי ב 2016.

חוויות מכנס אייזק העולמי בליסבון, פורטוגל-

יונית הגואל -קרניאלי

 

במהלך הקיץ יצאו 21 מחברי אייזק ישראל, בתוכם שני משתמשי תת"ח– מרטין ודניאל, לכנס אייזק שנערך בליסבון. זאת הייתה הקבוצה הגדולה ביותר שנסעה לכנס אי פעם.

הכנס השנה התאפיין מבחינתי מחד- באיכות מרשימה של מבחר הרצאות מקצועיות ביותר בתחומים שונים, הן של משתמשים והן של חוקרי תת"ח שהציגו מסקנות של מחקרים עדכניים ומאידך- התקיים הכנס תחת צלו של מבצע "צוק איתן" שאיחד את כולנו לקבוצת שגרירי מדינת ישראל מול חברי הכנס האחרים. עלי במיוחד, השאירו רושם ההרצאות של משתמשי התת"ח, שחולקים מניסיונם  והישגיהם האישיים ומראים לנו כל שנתיים מחדש, את הפסגה אליה אנחנו שואפים להגיע גם כאן בישראל.

אחת ההרצאות הבולטות היתה של מלינדה סמית' מאוסטרליה, שפיתחה תוכנית שבה היא משמשת כמנטור ויועצת  לילדים משתמשי תת"ח והצוותים שלהם. היא עוברת בין בתי הספר ועוזרת לצוותים ומשתמשי התת"ח לחשוב על הזדמנויות להגברת יכולת ההשתתפות בעתיד.

הכל דיבורים

 

בבית איזי שפירא כתבו וערכו שיר למסיבת הסיום של הגנים  שהיווה סיכום של עבודת הצוות וקלינאיות התקשורת בנושא תקשורת תומכת וחליפית (תת"ח).

אנחנו- הרווחנו  שיר לכל השנה….. 

לצפיה בשיר- הכל דיבורים

עורכת המידעון ניבה איסן דוא"ל aacisrael.news@gmail.com